Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebny dobry komp do zczytania błędu - 1,8 MPI
Autor Wiadomość
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-06-2011, 22:28   Potrzebny dobry komp do zczytania błędu - 1,8 MPI

Witam!

Jak w temacie. Sytuację miałem 2 razy. Zaraz po uruchomieniu, zapaliło mi się check engine - pomimo świecenia silnik chodzi idealnie. Po odłączeniu aku na jakąś 1 min wszystko OK. Podczas jazdy włączając luz silnik spada do poniżej 500 obr na jakąś sekundę zatrzęsie i wszystko wraca do normy. Po kilku dniach już w ogóle wszystko OK. Dwa razy mi się już zapaliło, chciałbym wiedzieć dlaczego, a kasy za bardzo teraz nie mam. Przebieg auta to 79000 km. Ktoś pomoże?
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-06-2011, 06:46   

po odłączeniu aku skasowałeś błąd, więc już nie odczytasz
spadki obrotów są normalne po odłączeniu aku - kasujesz wtedy także wolne obroty
jak check znów się pojawi, to się odezwij - coś poradzimy
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-06-2011, 09:43   

Dzięki! Jak się pojawi to dam znać. Przy okazji powiedzcie mi co myśleć o uniwersalnych skanerach OBDII? Niby kasują błędy, przeprowadzają test sond lambda, no i przede wszystkim czytają kody błędów a kosztują coś 120 - 170 zł. Warto?
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-06-2011, 13:27   

nie, nie podłączysz się
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-06-2011, 08:52   

Nie wiem z którego roku jest Twoje auto, ale jakby co to mam EvoScana i kabelek. Do mojej Carismy z '96 się podłączam, ale czy by się udało podłączyć do Ciebie to nie wiem.....
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-06-2011, 12:11   

Moje auto z fabryki wyjechało w listopadzie 2002. Wg wszystkich informacji, OBDII było obowiązkowe dla aut sprzedawanych w Europie od końca 2001r. i raczej wszystkie auta wyprodukowane w Europie (a Pinin jest przecież z Włoch) powinny się z OBDII komunikować, ale jak jest naprawdę to nie wiem. Albo mam tak Ty w swoim aucie z 1996 (i to by było dziwne bo jak UE wprowadza jakiś obowiązek to go egzekwuje) albo Twój Evoscan mi go nie odczyta. Książka serwisowa mówi o urządzeniu MUTTII ale kody błędów są dokładnie tymi samymi z OBDII. Więc sam już nie wiem jak to jest. Co do samej kontrolki mam pewną trochę naciąganą teorię. Przez bardzo długi okres czasu jeździłem na rezerwie tankując po 5 litrów jak było pewnie prawie pusto (no tak wyszło - wiem nie powinno się, ale na codzień jeżdżę innym). Komp po każdym takim dolaniu w ogóle nie przeliczał zasięgu teoretycznego i pokazywał 0 a wskaźnik leżał. Wydaje mi się możliwe że komp odczytał jako błąd fakt, że wskaźnik pokazywał przez długi czas 0, komp tak samo, a silnik mimo to chodził. No i doszedł do wniosku że jest coś ze wskaźnikiem (co też sygnalizuje "check engine"). Sytuacja taka potrafi się pojawić w samochodach na gaz gdzie ludzie jeżdżą na rezerwie. Ale może się mylę. Tak czy siak, na razie się nie zapala, jak to zrobi nie omieszkam poprosić kolegów o pomoc.
Pozdrawiam!
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2011, 13:14   

jeśli masz 1.8 GDI, to się nie podłączysz
jeśli zwykłe 1.8, to faktycznie można spróbować evoscanem - jakby co, to stosowny kabelek i soft mam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.