Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] Jak zwykle problem z SS4
Autor Wiadomość
fat 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer S/B 1.8 MIVEC, 2008r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 05-08-2010, 13:23   [1.8 GDI] Jak zwykle problem z SS4

Hej, mam problem z napędami, a dokładniej nie mogę zrzucić na 2H (od 4H w górę wszytsko zapina i rozpina). Zrzucając na 2H kontrolka przedniego napędu cały czas mryga i nie chce puścić nie ważne co bym robił (próbowałem cofać, itp.) Spotkał się ktoś z takim czymś, może jakieś domysły, diagnozy?
Dzięki.
_________________
Lancer S/B 1.8 MIVEC, 2008r.
Pajero Pinin 1.8 GDI, 2000r.
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-08-2010, 19:14   

Tak ja u siebie jak kupiłem autko od poprzedniego właściciela. Przyczyny były dwie, a właściwie trzy:
1. Walnięta poduszka skrzyni
2. Padł simmering i duża część oleju wylała się
3. Olej skrzyni to była breja po 105tyś km.

Skrzynia zaczęła pracować w miarę poprawnie ale wiem że to jeszcze nie jest to co powinno być bo chociaż zrzuca na 2H czasami od razu to do wymiany mam łożysko "wolnego koła" w przednim moście i zastanawiam się czy nie wymienić całego mostu.

Dobrze by było aby ktoś napisał dokładnie jakie elementy biorą udział w przełączaniu napędów. Które są angażowane. Ze swoich obserwacji wiem że przełącznik w "wolnym kole" ma wiele wspólnego z przełączaniem 4H na 2H. Powodzenia w naprawie. Jak poradzisz sobie to podziel się informacjami. Sprawdziłbym też na twoim miejscu czujniki w selektorze skrzyni rozdzielczej. Czytałem że lubią się brudzić a wtedy mamy dyskotekę.
 
 
fat 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer S/B 1.8 MIVEC, 2008r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 06-08-2010, 09:03   

Dzięki za info. Narazie robię rekonesans, a naprawą zajmę się za jakieś 2tyg, bo w tej chwili nie mam na to czasu. Jak już będę coś wiedział to na pewno napiszę co było ;]
_________________
Lancer S/B 1.8 MIVEC, 2008r.
Pajero Pinin 1.8 GDI, 2000r.
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 12-08-2010, 21:28   

Witam wszystkich,ja w swoim pininie tez teraz mam podobne problemy a mianowicie jezdzac na 2h jest wszystko ok gdy zalacze 4h zielone kontrolki zaswieca sie,naped sie dołaczy ale zacznie mrugac kontrolka miedzy osiami,gdy delikanie docisne lewarek w prawo w strone pasazera to przestaje,nie moge za cholere do tego dojsc,czujniki sprawdzilem,nie byly zapieczone ani nic podobnego zreszta jak moglyby byc skoro sa w oleju... nawet czasem jak jade na 2h pod góre to tez zaczyna mrugac,co to moze byc,za malo oleju ? mozliwe to jest? Jesli cos sugerujecie to prosze napiszcie....
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2010, 08:15   

Wygląda jakby selektor był zabrudzony. Na wszelki wypadek sprawdź poziom oleju, na początek to będzie najprostsze.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-06-2011, 08:21   

Wczoraj po miłej rozmowie mailowej z panem Dariuszem Wojdanowskim powiem szczerze , że dopiero teraz zrozumiałem (choć tego się domyślałem) w jaki sposób działa SS4 w Pininie i jakie tak naprawdę są różnice między napędem MPI i GDI. Przednie dyfry obu aut są takie same i to właśnie one odpowiadają za załączanie przodu, ale nie do końca. Wolne koło (czyli rodzaj sprzęgła) w przednim dyfrze jest ustawiane pompą na załączone /odłączone. W MPI nie ma tej pompy (jest elementem SS4) i dlatego sprzęgło to jest ustawione na załączone na stałe no i mamy przód. Następną sprawą jest centralny mechanizm różnicowy, a w zasadzie jego brak. Tutaj jest największa różnica między modelami. SS4 v1 czyli system montowany w Pininie nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jaki znajdziemy w MPI. Jest tam jedynie sprzęgło VCU, które w momencie wyczucia poślizgu w pozycji 4H dołącza moc na przód (który jest już zapięty wolnym kołem) i mamy stały 4x4. W przypadku braku poślizgu cała moc przekazywana jest przez VCU na tył. Ponieważ odczucie dołączanie przodu w odróżnieniu od systemów z dołączanym tyłem jest prawie niezauważalne, można nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. System taki powoduje że Pinin w trybie 4H jest w zasadzie bardzo zbliżony do napędu Freelandera, tylko że tam dołącza się tył. MPI z kolei otrzymało zubożony system zaprojektowany dla PIII (zresztą zobaczcie w którym roku pojawiło się PIII i MPI) z centralnym dyferencjałem planetarnym i dodatkowo sprzęgłem VCU. Dlatego też MPI ma nominalny podział mocy 50:50 a VCU stara się utrzymać go na tym poziomie w przypadku poślizgu którejś z osi (dlatego odejmuje moc ślizgającemu się i dodaje dociążonemu). Jest to o tyle dobra wiadomość dla posiadaczy MPI, że napęd w ich samochodach teoretycznie lepiej na pewno sprawdza się na mokrym śliskim asfalcie (mniejsze rzucanie tyłem przy wchodzeniu w poślizg). Tryb 4Hl i 4LL w SS4 powoduje zablokowanie VCU blokadą kłową , czyli blokadą rozdziału mocy 50:50. Ciekawostką jest fakt, że przedni wał napędowy kręci się podczas jazdy cały czas, nawet w trybie 2H. Dopiero w systemie SS4v2 Mitsubishi dodało synchronizator rozpędzający wał przed podłączeniem przodu (Właśnie w PIII). SS4 v2 nie było montowane w Pininie (przynajmniej w Europie, bo w Ameryce TR4 ma SS4 nawet w wersji 1,6 MPI).
_________________

 
 
fat 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer S/B 1.8 MIVEC, 2008r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 10-06-2011, 09:18   

Hej, zapomniałem o tym wątku, ale może komuś się jeszcze przyda taka informacja. Pojechałem do TRASKa (http://www.trasek.com.pl), gdzie od razu zdiagnozowali problem - przyczyną była przegnita wiązka elektryczna i na jeden z czujników nie dochodziło napięcie. Dodatkowo olej w skrzyni wymagał wymiany.
_________________
Lancer S/B 1.8 MIVEC, 2008r.
Pajero Pinin 1.8 GDI, 2000r.
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2011, 20:18   

mstrucz napisał/a:
Wczoraj po miłej rozmowie mailowej z panem Dariuszem Wojdanowskim powiem szczerze , że dopiero teraz zrozumiałem (choć tego się domyślałem) w jaki sposób działa SS4 w Pininie i jakie tak naprawdę są różnice między napędem MPI i GDI. Przednie dyfry obu aut są takie same i to właśnie one odpowiadają za załączanie przodu, ale nie do końca. Wolne koło (czyli rodzaj sprzęgła) w przednim dyfrze jest ustawiane pompą na załączone /odłączone. W MPI nie ma tej pompy (jest elementem SS4) i dlatego sprzęgło to jest ustawione na załączone na stałe no i mamy przód. Następną sprawą jest centralny mechanizm różnicowy, a w zasadzie jego brak. Tutaj jest największa różnica między modelami. SS4 v1 czyli system montowany w Pininie nie ma centralnego mechanizmu różnicowego jaki znajdziemy w MPI. Jest tam jedynie sprzęgło VCU, które w momencie wyczucia poślizgu w pozycji 4H dołącza moc na przód (który jest już zapięty wolnym kołem) i mamy stały 4x4. W przypadku braku poślizgu cała moc przekazywana jest przez VCU na tył. Ponieważ odczucie dołączanie przodu w odróżnieniu od systemów z dołączanym tyłem jest prawie niezauważalne, można nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. System taki powoduje że Pinin w trybie 4H jest w zasadzie bardzo zbliżony do napędu Freelandera, tylko że tam dołącza się tył. MPI z kolei otrzymało zubożony system zaprojektowany dla PIII (zresztą zobaczcie w którym roku pojawiło się PIII i MPI) z centralnym dyferencjałem planetarnym i dodatkowo sprzęgłem VCU. Dlatego też MPI ma nominalny podział mocy 50:50 a VCU stara się utrzymać go na tym poziomie w przypadku poślizgu którejś z osi (dlatego odejmuje moc ślizgającemu się i dodaje dociążonemu). Jest to o tyle dobra wiadomość dla posiadaczy MPI, że napęd w ich samochodach teoretycznie lepiej na pewno sprawdza się na mokrym śliskim asfalcie (mniejsze rzucanie tyłem przy wchodzeniu w poślizg). Tryb 4Hl i 4LL w SS4 powoduje zablokowanie VCU blokadą kłową , czyli blokadą rozdziału mocy 50:50. Ciekawostką jest fakt, że przedni wał napędowy kręci się podczas jazdy cały czas, nawet w trybie 2H. Dopiero w systemie SS4v2 Mitsubishi dodało synchronizator rozpędzający wał przed podłączeniem przodu (Właśnie w PIII). SS4 v2 nie było montowane w Pininie (przynajmniej w Europie, bo w Ameryce TR4 ma SS4 nawet w wersji 1,6 MPI).


Teraz już wiem dlaczego w moim Pininie po przełączeniu 4H na 2H czułem uderzenie w przednim moście. Brak oleju w moście powodował problemy z wyłączaniem przodu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.