Turbo teoretycznie |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 11-06-2011, 16:41 Turbo teoretycznie
|
|
|
Witam może ktoś zna odpowiedz na moje pytanie które mnie nurtuje : Jak to jest z dołożeniem turbosprężarki do auta które ma przepływomierz? Na stronie pana Grabowskiego jest opisane jak to zrobić w prostym aucie z wtryskami poprzez dołożenie nowego wtrysku obliczonego pod ciśnienie doładowania i załączanego po ciśnieniu.
Mnie ciekawi czy jeśli w aucie jest przepływomierz to po doładowaniu silnika jest on w stanie tak wysterować wtryskami aby podały odpowiednią ilość paliwa.
P.S. Ma ktoś jakąś ciekawą literaturę o doładowaniu silników benzynowych? |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 12-06-2011, 13:56
|
|
|
Turbo to nie tylko sama sprezarka i wtryski jesli chcesz cos takiego zrobic to chetnie pomogeale powiem odrazu ze jak nie masz glebokiej kieszeni to nie masz co o turbo myslec |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 12-06-2011, 16:34
|
|
|
Wiem jeszcze intercooler , system smarowania turbiny , odprężenie i remont silnika i dużo drobnych rzeczy. Myślałem o zestawie z ebay.com (net mis słabo chodzi to później wrzucę link) plus tłoki z eclipse turbo (od razu szlifowanie tulei) , nie wiem jak z korbowodami i wałem ale to na dalszy plan jak na razie.
Chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa z osprzętem elektronicznym-układ paliwowy |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 12-06-2011, 18:33
|
|
|
ECU i wiazka z GST lub GSX do tego DETII np wieksze wtrryski Walbro w zbiornik mozna regulator cisnienia paliwa wrzucic jakis zestaw czujnikow z zegarami do tego cala masa pierdol ktore po drodze wyskocza a mozesz mi wierzyc ze jest tego sporo A turbo kitow nie polecam gotowych bo to problematyczny temat i polowa nie bedzie pasowala Turbo to temat rzeka |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 13-06-2011, 20:30
|
|
|
Myślałem o czyms takiem link ale z tego co już mi się w oczy rzuca to w galu nie będzie tak łatwo intercooler założyć bo po prawej stronie nie ma miejsca na wyjścia (na pierwszy rzut oka) . Z tego co piszesz to widzę że lepiej już kupić coś takiego link
p.s. To zaczynam kompletować powolutku |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 13-06-2011, 21:47
|
|
|
jaki masz motor w tym galu?? 4g64?? i na jakie koszty sie nastawiles?? co chcesz dokladnie osiagnac?? to duzo pomoze |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-06-2011, 01:20
|
|
|
kafar_1989 napisał/a: | ECU i wiazka z GST lub GSX do tego DETII |
a na seryjnym kompie i wiazce z GS z det 2 lub 3 nie da rady ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 15-06-2011, 00:05
|
|
|
da ale jest sporo wiecej zabawy wiesz ile ja sie omeczylem u siebie zeby cos ogarnac na kompie z gsa a jak to podpiac bylo wszystko ze 4 dni mi sie zeszlo schody straszne a po co kombinowac skoro jest sprawdzony sposob i wszsytko bangla |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 16-06-2011, 00:49
|
|
|
Powiedzmy że puki co kwestia finansowa to inna sprawa. Silnik jest 4g63 a kolektor jest chyba taki sam dlatego wrzuciłem link kolektora od 4g64.Jak już się bawić to chyba lepiej od razu kupić det 3. Podoba mi się opcja z przełączaną mapą Chciałbym mieć w galu jakieś 180 kM a z wolnossącego 2,0 nie da się tego łatwo ( o ile się da) zrobić bez turbiny.
Nie wiem zbytnio jak wygląda instalacja elektryczna w GS i czy bardzo się różni od mojej w galu.
Kafar jak widzę to już przerabiałeś temat więc może masz gdzieś fotki z któtkim opisem zobaczyłbym jak to u ciebie wyglądało |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 16-06-2011, 23:09
|
|
|
uturbic to nie tylko turbo jak masz 4g63 to da sie osiagnac 180 koni na ssaku jak sie ma kase a jesli chcesz tylko taki przyrost mocy to szkoda sie bawic w turbo koszty duze a fun maly.
pod turbo silnik musi byc zdrowiutki zreszta jak pod kazdy mod policz sam remont silnika pierscienie panewki sruby jakies dobre ARPy np tak jak u mnie to juz koszt prawie 1000zl za same sruby zrobic glowice planowanie wszystkie uszczelki na silnik pod glowice IC orurowanie turbina kolektor przewody wszystkie sam det dobre by bylo zalozyc tloki od turbo zeby silnik odprezyc wtryski sprzeglo komplet zegarow czujniki jakis boost controler bov ja liczylem u siebie w projekcie ze za jakies 15 tysiecy zrobie wszystko projekt pochlonal juz 2 razy tyle a jeszcze jakies rozpurki trzeba zawieszenie chamowniki jakies konkretne i juz znowu nalatuje sam sobie przemysl czy jestes w stanie sam wszystko zrobic i czy koszty sa proporcjonalne do przyrostu mocy.
jesli nie potrzebujesz takiej mocy caly czas to polecam NOS sam mam juz ponad rok i sobie chwale
a o zrobieniu tego mozemy nawetna pw pogadac i wszystko Ci wytlumacze |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-06-2011, 12:54
|
|
|
Tak w kwestii tematu to może zamiast NOS można spróbować dołożyć wtrysk metanolu z wodą. Podobny efekt do NOS i wydaje się łatwiejsze/bezpieczniejsze. Ale jak wtedy z przyrostem mocy? |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 22-06-2011, 22:29
|
|
|
Metanol to kumam po co ale wody nie ogarniam ? Silniki lubią majonke
Rozwiń tą myśl wszelkie ciekawe pomysły poznam Lubie taką wiedzę. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-06-2011, 22:44
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | Metanol to kumam po co ale wody nie ogarniam ? Silniki lubią majonke
Rozwiń tą myśl wszelkie ciekawe pomysły poznam Lubie taką wiedzę. | http://en.wikipedia.org/w...n_%28engines%29
Można sobie zamówić nawet gotowe zestawy: zbiornik, pompka, dysze i sterownik. |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 23-06-2011, 18:06
|
|
|
tyle ze wtrysk metanol/woda stosuje sie glownie to wysilonych jednostek zeby bezpieczniej mozna bylo wycisnac jeszcze wiecej. problem jeden - cena problem drugi - gdzie nabijesz ten metanol?? alternatywa dla turbo wydaje mi ise tylko kompresor albo NOS a dla autora chyba tylko NOS bo nie chce duzo mocy i koszt duzo nizszy niz uturbianie a moc ma wtedy kiedy tego chce |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-06-2011, 18:26
|
|
|
1. Krótko: każdego Gala EAxx da się uturbić lub wsadzić kompresor.
Zamiast wyważać uchylone drzwi to rozważ wstawienie 6a13TT z VR4 z osprzętem, lub 4G63T z Evo 4-6.
Koszty mniejsze niż potencjalne rzeźby, ścieżka już przetarta.
Potrzebujesz z grubsza:
- kompletny silnik z osprzętem
- ecu i wiązkę, lub samą wiązkę i do tego tzw. standalone ecu w pełni programowalne
- zmodyfikować wydech
- modyfikacja przednich sanek jeśli buda sprzed 2-go liftu.
Skrzynie manualne FWD z wersji 6a13 (Galant 2.5V6) ogarniają moce. Punkty mocowania silników są niemal p&p.
Minusem jest słaba trakcja i narażanie przegubów i półosi na ukręcanie. Ale to już taki urok.
To jest najprostsza i najtańsza opcja. Dawcę w postaci Legnuma już dorwiesz za 1500 GBP, w podobnej cenie będziesz miał silnik z Ewki z wiazka i ecu.
2. Methanol, a raczej wtrysk metanolu do dolotu nie służy podniesieniu mocy, tylko modyfikacji kąta zapłonu poprzez gwałtowne schłodzenie powietrza w dolocie (odparowanie wody i methanolu), co z kolei skutkuje uzyskiem większej mocy w górnym zakresie.
3. NOS nie we wszędzie jest legalny (nie wiem jak w PL). W wiekszości krajów UE, jest dozwolony tylko na "track use". Są kraje, gdzie w aucie dopuszczonym do cywilnego ruchu sama instalacja już jest nielegalna. także radzę zapoznać się z przepisami w PL odnośnie NOS.
Poza tym silniki n/a Mitsubishi takie jak 4g63 i 6a13 raczej nie wytrzymaja długo strzałów NOSu. Chcesz się tym bawić to je porządnie zakuj, co wiaże się z kosztami. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|