Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bardzo wysoka temperatura na postoju!
Autor Wiadomość
pawel186 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1995 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: ...
Wysłany: 10-06-2011, 23:30   Bardzo wysoka temperatura na postoju!

Podczas gdy stoję w korku lub na postoju po rozgrzaniu samochodu temperatura wzrasta do tego poziomu:



a gdy jadę spada do normalnego poziomu,a nawet troszeczkę niżej.

Co to może być?
 
 
danielxc717 
Forumowicz

Auto: w poszukiwaniu gala 2.0/ 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: wro
Wysłany: 11-06-2011, 08:41   

Musisz pierwsze co sprawdzić czy wiatraki startują.. BO widać ze podczas przepływu powietrza jak już jedziesz nie ma tego zjawiska :) Może to tylko bezpiecznik.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-06-2011, 11:06   

Sprawdź teź czy w ogóle masz termostat, a jak jest to go wymień.
 
 
pawelek_krak 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2011, 23:24   

danielxc717 ma rację sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza bo na bank padł on lub coś odpowiedzialnego za jego załączanie np. przekaźnik bezpiecznik lu czujnik temp.
 
 
 
danielxc717 
Forumowicz

Auto: w poszukiwaniu gala 2.0/ 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: wro
Wysłany: 12-06-2011, 10:13   

Hugo napisał/a:
Sprawdź teź czy w ogóle masz termostat, a jak jest to go wymień.


Mylisz się. Gdyby nie miał termostatu (wkładu) to cała woda idzie odrazu na duży obieg prawda? Gdy miał zamknięty to w czasie jazdy podczas przepływu powietrza też by mu się auto przegrzewało. Ja stawiam na to co mówiłem. Ew pompa wody mało wydajna, ale raczej wskakuje wszystko na wiatraki bo pęd powietrza daje rade auto schłodzić do normalnej temp. Bez sensu kase wydawać na sprawny termostat. Gdyby grzał się w czasie szybkiej jazdy Gdzie jest normalny pęd powietrza na chłodnice wtedy by można było stawiać na termostat
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-06-2011, 11:22   

Termostat mógł się też zaciąć w pozycji zamkniętej, przez co płyn idzie przez mały obieg omijając chłodnicę. Włącz ogrzewanie i maks. nawiew, nagrzewnica odbierze część ciepła i temperatura powinna spaść, to będzie oznaczało, że pompa wody jest OK. Sprawdź też te wentylatory, postaw samochód na wolnych obrotach i gdy wskazówka dojdzie do połowy albo trochę ją przekroczy musi się włączyć wentylator. Czy nie masz jakichś ubytków płynu? U mnie był uszkodzony zawór ciśnieniowy korka chłodnicy i samochód się zaczynał gotować po kilku kilometrach. Ale ja nie miałem tej dolnej części zaznaczonej strzałka na zdjęciu i chłodnica się zapowietrzała.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
danielxc717 
Forumowicz

Auto: w poszukiwaniu gala 2.0/ 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: wro
Wysłany: 14-06-2011, 21:08   

wichura1 napisał/a:
Termostat mógł się też zaciąć w pozycji zamkniętej, przez co płyn idzie przez mały obieg omijając chłodnicę. Włącz ogrzewanie i maks. nawiew, nagrzewnica odbierze część ciepła i temperatura powinna spaść, to będzie oznaczało, że pompa wody jest OK. Sprawdź też te wentylatory, postaw samochód na wolnych obrotach i gdy wskazówka dojdzie do połowy albo trochę ją przekroczy musi się włączyć wentylator. Czy nie masz jakichś ubytków płynu? U mnie był uszkodzony zawór ciśnieniowy korka chłodnicy i samochód się zaczynał gotować po kilku kilometrach. Ale ja nie miałem tej dolnej części zaznaczonej strzałka na zdjęciu i chłodnica się zapowietrzała.

Obrazek

Nie trzeba z temp na maxs patrzeć aby sprawdzić czy termostat puszcza, gdy dojdzie do temp roboczej to sprawdzić czy chłodnica jest goorąca. jeśli jest to puszcza. Jesli jest równomiercie cała tzn ze pompa też dobrze pracuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.