| Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 18:03
 | [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Szwagroz   Forumowicz
 
  
 Auto: Galant, 2,0 elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 635
 Skąd: TP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 07:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm dawno dawno temu jechałem ze znajomymi mercem beczką automat, prędkość około 80km/h, nagle pasażer z przodu pyta sie kierowcy a to "P" to do czego i nie czekając na odpowiedź przesunął wajhę. wszyscy oczywiście na szybie. Po zatrzymaniu nawet silnik nie zgasł, wrzucił bieg i do przodu. Kurde szkoda że te czasy nie wróca że auta były robione poto zeby jeździły po zylion kilometrów a nie żeby nasłuchiwac czy coś się dziwnego nie dzieje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | weksel   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Paź 2010
 Posty: 57
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzyzak,  mój błąd, może w galancie jest troszkę nowocześniejsza skrzynia, ja wynoszę swoje doświadcznia z Volvo, nigdy nie wrzucałem na głupiego bez hamulca D  W ciągu trzech lat wymieniłem już 2 skrzynie, pierwsza padła mechanicznie bo poprzedni właściciel prawdopodobnie nie zmieniał oleju a w drugiej padł sterownik:D na szczęście potem udało się przełożyć sterownik od starej i już na razie od roku jeżdzi ślicznie   polaff, tryby-->zębatki
  Czy to ważne jakich słów użyłem, ważne żeby tak nie robić bo można uszkodzić skrzynię. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pompec   Mitsumaniak
 misiu-maniak
 
  
 Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 26 Gru 2007
 Posty: 698
 Skąd: Warszawa [WF]
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | weksel napisał/a: |  	  | nigdy nie wrzucałem na głupiego bez hamulca D | 
 co to znaczy "na głupiego"? w Galancie jest tak, że jak do czegoś jest potrzebny wciśnięty hamulec (np. P->R) to nie można tego wykonać bez wciskania hamulca... podobnie jest z guzikiem... więc jeśli można przerzucić N->D bez guzika i hamulca i ładnie zaczyna jechać, to moim zdaniem nic złego się stać nie powinno... inna sprawa po co tak robić... ja tak zrobiłem z ciekawości i nasunęło mi się pytanie o bezpieczeństwo... niejednokrotnie widziałem filmy z USA gdzie pies/dziecko włączał bieg i samochód zaczynał sam jechać...
 |  
				| _________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polaff   Mitsumaniak
 
 Auto: *
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 2452
 Skąd: ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 10:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie chodzi mi o nazewnictwo tylko o to, że w automacie przekazyanie napędu realizowane jest za pomoca sprzęgieł ciernych a nie kół zębatych. 	  | weksel napisał/a: |  	  | polaff, tryby-->zębatki | 
 
 
 
  	  | Szwagroz napisał/a: |  	  | hmm dawno dawno temu jechałem ze znajomymi mercem beczką automat, prędkość około 80km/h, nagle pasażer z przodu pyta sie kierowcy a to "P" to do czego i nie czekając na odpowiedź przesunął wajhę. wszyscy oczywiście na szybie. Po zatrzymaniu nawet silnik nie zgasł, wrzucił bieg i do przodu. Kurde szkoda że te czasy nie wróca że auta były robione poto zeby jeździły po zylion kilometrów a nie żeby nasłuchiwac czy coś się dziwnego nie dzieje. | 
 
 
 ostatnio mój syn podczas jazdy (około 100km/h) włączył R i też sie nic nie stało, ale to było w pajero...
 
 kiedyś  byłem na przeglądzie z autem, i na rolkach stał merol - testowali siłę hamowania i diagnosta się zapomniał i włączył "P" gdy rolki się kręciły - efekt był niepowtarzalny - zgrzyt chrupnięcie i plama oleju hydraulicznego pod autem. Wyrwała się blokada kół. Z tego doświadczenia wiem, że nie ma co eksperymentować ze skrzynia A/T.
 
 A jeśli chodzi o mitsu to skrzynia w pajero jest po prostu rekordem świata a w galu jeszcze nie mam zdania jeśli chodzi o trwałość bo mam auto od miesiąca i dopiero 12 tyś km nim przejechałem, natomiast długośc biegów jest dobijająca - strasznie nieefektywna jest ta skrzynia... (mówię o skrzynie bez tiptronic)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pompec   Mitsumaniak
 misiu-maniak
 
  
 Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 26 Gru 2007
 Posty: 698
 Skąd: Warszawa [WF]
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 10:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | polaff napisał/a: |  	  | mam auto od miesiąca i dopiero 12 tyś km nim przejechałem | 
 dopiero 12 tys. km w miesiąc
  dobre  robisz 140 tys. rocznie?   |  
				| _________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polaff   Mitsumaniak
 
 Auto: *
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 2452
 Skąd: ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pompec napisał/a: |  	  | robisz 140 tys. rocznie? | 
 
 nie!!
   przeciętnie robie 6-8 może 10 miesięcznie...
 
 Ale we wtorek 21/22 czerwca) w nocy jade na urlop i muszę zaległości w firmie nadrobić przed urlopem...
 
 Robie około 80- 100 rocznie
   
 teraz ja może zadam pytanko:
 
 jak kupiłem auto to skrzynia nie szarpała podczas zmiany biegów, niestety teraz to uległo zmianie
   czy przyczyną może być to, że poprzedni właściciel jeździł spokojnie a ja jeżdże bardzo dynamicznie?
 p. zmętnienie
 Zakładam, że zmiana sposobu eksploatacji przyczyniła się do konieczności wcześniejszej wymiany oleju ze względu na jego nie wiem.. np. jego zmętnienie.
 Czy wymiana oleju (mimo, że termin za jakieś 40tyś km) może rozwiązać problem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pompec   Mitsumaniak
 misiu-maniak
 
  
 Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 26 Gru 2007
 Posty: 698
 Skąd: Warszawa [WF]
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 11:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | a resetowałeś skrzynię po kupnie? 
 [ Dodano: 17-06-2011, 12:11 ]
 a... dopiero się zorientowałem, że masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy
 |  
				| _________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polaff   Mitsumaniak
 
 Auto: *
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 2452
 Skąd: ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 19:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pompec napisał/a: |  	  | a resetowałeś skrzynię po kupnie? 
 [ Dodano: 17-06-2011, 12:11 ]
 a... dopiero się zorientowałem, że masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy
 | 
 nawet nie wiem jak się to robi, pewnie w starej skrzyni nie ma tej opcji...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie widzę związku. 	  | pompec napisał/a: |  	  | masz nie-tipa... to chyba reset nie ma nic do rzeczy | 
 Normalnie, odpinasz klemę ujemną na ok. 1 minutę, zakładasz z powrotem i jeździsz. Przez kilkaset km skrzynia będzie "poszarpywać" i podczas przełączania biegów będą "uślizgi", a później już sama przyjemność. 	  | polaff napisał/a: |  	  | nawet nie wiem jak się to robi, pewnie w starej skrzyni nie ma tej opcji... | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polaff   Mitsumaniak
 
 Auto: *
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 2452
 Skąd: ....
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2011, 23:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | później już sama przyjemność. | 
 czyli mówisz, że nie olej a adaptacja jej potrzebna?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 10:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | polaff, jedno i drugie i będzie pięknie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pompec   Mitsumaniak
 misiu-maniak
 
  
 Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 26 Gru 2007
 Posty: 698
 Skąd: Warszawa [WF]
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | aha, czyli skrzynia bez tiptronika też jest adaptacyjna... nie wiedziałem... przy okazji: czy po wymianie oleju w skrzyni zalecany jest reset? |  
				| _________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek79   Mitsumaniak
 
 Auto: x5
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 22 Mar 2009
 Posty: 7453
 Skąd: CHEŁM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-06-2011, 13:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pompec napisał/a: |  	  | aha, czyli skrzynia bez tiptronika też jest adaptacyjna... nie wiedziałem... przy okazji: czy po wymianie oleju w skrzyni zalecany jest reset? | 
 tak jest zalecany
 |  
				| _________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2011, 16:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Normalnie, odpinasz klemę ujemną na ok. 1 minutę, zakładasz z powrotem i jeździsz. Przez kilkaset km skrzynia będzie "poszarpywać" i podczas przełączania biegów będą "uślizgi", a później już sama przyjemność. | 
 
 Swojej zrobiłem już kilka resetów i nie zauważyłem żadnych szarpnięć podczas nauki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KaWu   Mitsumaniak
 Karmine Red
 
  
 Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 05 Sie 2005
 Posty: 2661
 Skąd: Jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-06-2011, 17:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Owczar napisał/a: |  	  | Swojej zrobiłem już kilka resetów i nie zauważyłem żadnych szarpnięć podczas nauki. | 
 
 Ja tak samo. Resetowałem już 2 galanty z ASB i nie bylo nic z poszarpywania.
 |  
				| _________________ ---
 '06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
   '99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
   Temat o Colcie...
 '97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
   Od Lancera do Galanta...
 '94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |