Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] PORÓWNANIE FILTRÓW ZEWNĘTRZNYCH A/T
Autor Wiadomość
SWEEPER 
Mitsumaniak

Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-06-2011, 16:19   [EAxx] PORÓWNANIE FILTRÓW ZEWNĘTRZNYCH A/T

Na tapetę poszedł fabryczny i najtańszy ( jaki znalazłem )

- MD 752072 ( mitsubishi genuine parts )
cena: straszna około 300
przebieg jakieś 90,000 km
długość elementu filtrującego : 235 cm

- NO NAME 06/2008 ( tylko data produkcji )
cena: 17 złotych
przebieg około 25:000 km
długość elementu filtrującego: 132 cm

znaczące różnice:
- wewnętrzna guma oddzielająca wpływający od wypływającego oleju w originale nadal pozostaje miękka a w zamienniku jakby stwardniała.
- ilość otworów zewnętrznych w originale jest ich sześć ( pięć wlotowych ), w zamienniku siedem ( sześć wlotowych ) - różnice w średnicach nie znaczne co może mieć wpływ na ewentualne ciśnienie sumarycznie więcej jest w zamienniku
- sprężyna wewnętrzna ( oddzielająca dno od elementu filtrującego ) w oryginale blaszka odpowiednio wyprofilowana, w zamienniku zwykła zwijana
- wielki minus zamiennika to mocny wykwit korozji na dnie.

Na razie bez fotek, ja osobiście polecam oryginalny od HYUNDAY - a jest na forum mazowieckim fota dana przez m6riano, zapłaciłem za niego 90 złotych.
_________________
OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-06-2011, 17:44   

Ja mam jakiś zamiennik z UK, załatwiony przez swinks_UK. Kosztował z przesyłką coś koło 60 zł. Niby dobry, ale chyba od jego wymiany wraz z olejem oczywiście, przy pierwszym przełączeniu biegu z 2 na 3 automat ma takie jakby uślizgi i wskazówka obrotomierza skacze o 100-200 obr.min góra-dół. Raz skoczy w górę, raz w dół i wchodzi 3 bieg. Czuć to wyraźnie i jest to dość nieprzyjemne. Występuje to tylko i wyłącznie po dłuższym postoju. Później pracę skrzyni można ująć w jednym słowie: BAJKA. Dzisiaj rano o dziwo tego nie było, czekałem już na to szarpnięcie i uślizg a tutaj 3 bieg wszedł wręcz doskonale, wiedziałem tylko po tym, że wskazówka obrotomierza spadła w dół. Całkowicie niewyczuwalnie. Jeszcze jest coś takiego, że dojeżdżam do drogi asfaltowej 800 m po szutrach, gdzie czasami raz albo kilka razy automat przerzuca biegi pomiędzy 2 a 3. Prędkość nie przekracza 50 km/h i nie ma żadnego szarpnięcia :shock: , a jak zdecydowanie ruszam po 8 godzinach postoju spod pracy to jest. Zastanawiam się czy to nie wina tego filtra, może nie ma jakiegoś zaworka zwrotnego (jak filtr oleju silnika) itp. Mogę teraz kupić np. filtr Hyundai'a i po prostu odkręcić stary filtr i wkręcić nowy?
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 26-06-2011, 17:58   

możesz wymienić Hugo, w automatach galantowskich jest bardzo dożo zamienników z Hyundaia filtry sa te same i czujniki wejscia wyjscia i prędkości tez pasują z hundaja
co do 2 i 3 sprawdź tak :
gaz do dechy i zobacz jak zmienia.
to szarpnieci o jakim mowisz jesli jest przy niskich prędkościach ( bardzo wolno przyspieszasz) to jest oki
dzieje sie tak ze przy bardzo wolnym przyspieszaniu - nie zawsze "dogaduja" sie czujniki i czasem skrzynia nie wie jaki bieg wrzucić
jesli będziesz dosc szybko przyspieszał nie powinno tego byc
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-06-2011, 18:22   

pepi napisał/a:
gaz do dechy i zobacz jak zmienia.
Zapomniałem napisać o tym: perfekcyjnie.
pepi napisał/a:
to szarpnieci o jakim mowisz jesli jest przy niskich prędkościach ( bardzo wolno przyspieszasz) to jest oki
dzieje sie tak ze przy bardzo wolnym przyspieszaniu - nie zawsze "dogaduja" sie czujniki i czasem skrzynia nie wie jaki bieg wrzucić
Dzięki, ale nie widziałem jeszcze żeby ktoś poruszył ten temat tutaj, a mimo, że ja jestem przewrażliwiony, to innych też mogłoby to zaniepokoić. No nic uspokoiłeś mnie i będe teraz chociaż podczas pierwszego rozpędzania ostrzej startował, choć ze wzgledu na zimny silnik nie jest to wskazane.
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 27-06-2011, 11:35   

A ile kosztuje Hyundai'owy w ASO? U Japaneze'a za oryginał zapłaciłem 130zł czyli ponad 50% taniej niż w ASO Mitusbishi i widzę, że( (jak pisano w manualu wymiany dynamicznej) nie ma sensu zamienników szukać.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-06-2011, 13:58   

Hugo napisał/a:
przy pierwszym przełączeniu biegu z 2 na 3 automat ma takie jakby uślizgi i wskazówka obrotomierza skacze o 100-200 obr.min góra-dół. Raz skoczy w górę, raz w dół i wchodzi 3 bieg.


A czy przypadkiem nie dzieje się to już po zmianie biegu na 3? Zauważyłem coś takiego u siebie w tiptronicu przy butowaniu w podłogę. Jak przerzuca z 2 na 3 przy około 120/130 to też jest jakby lekki uślizg. Myślałem, że to coś nie tak ze skrzynią, ale na YT widziałem identyczny przypadek. Przy normalnej jeździe to nie występuje, tylko przy gazie w podłodze.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

1:30 Na obrotomierzu widać skoki, ale prędkość normalnie rośnie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-06-2011, 16:01   

Owczar napisał/a:
A czy przypadkiem nie dzieje się to już po zmianie biegu na 3?
Nie, nie. Podczas zmiany z 2 na 3.

[ Dodano: 27-06-2011, 16:03 ]
Zaraz startuję spod pracy i zrobię tak jak pepi napisał, czyli bedę zdecydowanie ostrzej przyśpieszał i jak wróce do domu to napiszę jak przełączył.

[ Dodano: 27-06-2011, 16:08 ]
Owczar napisał/a:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Nie widzę tu nic nienormalnego. A zauważyłeś to, że czasami gdy wskazówka obrotomierza jest w okolicy 2 000 rpm (nieco wyżej) i jedziesz jednostajnie przez chwilę nie dotykając nawet pedału gazu to czasami bez żadnego szarpniecia, a czasami delikatnie szarpiąc spadnie ponizej 2 000 rpm w mgnieniu oka? Tak jakby odpadła (w ułamku sekundy). To jest ciekawe.
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-06-2011, 20:03   

brodzky napisał/a:
A ile kosztuje Hyundai'owy w ASO? U Japaneze'a za oryginał zapłaciłem 130zł czyli ponad 50% taniej niż w ASO Mitusbishi i widzę, że( (jak pisano w manualu wymiany dynamicznej) nie ma sensu zamienników szukać.


Ja płaciłem jakieś 60 - 70zł
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-06-2011, 23:22   

Ruszyłem ostro spod pracy, z drugiego na trzeci bieg przełączył przy ponad 4 000 rpm i tak samo się "poślizgnął".
 
 
Konski1 
Nowy Forumowicz

Auto: Gal EA5W 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 1
Skąd: Stęszew
Wysłany: 13-10-2011, 00:10   

Ja też postanowiłem przeciać sobie oryginalny filtr oleju do A/T, oraz filtr oleju silnikowego Knechta - taki za ok. 30 zł. Różnica praktycznie żadna, wręcz na plus Knechta - przynajmniej porządniej zbudowany zawór bocznikowy. Układ filtrujący identyczny jak w oryginale. Wg mnie nie ma sensu płacić za puszkę w ASO ponad 100 zł, skoro Knecht oferuje to samo za trzykrotnie mniejszą kasę...
_________________
Pozdrawiam serdecznie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.