Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:16 |
Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h? |
Autor |
Wiadomość |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-09-2010, 18:41
|
|
|
Zgadzam się z wami że napęd 2wd to tylko napędza koła przednie ale może tę zależność napędów między przodem a tyłem miał na myśli serwisant ,bo słyszłem że nawet nie powinno się jeżdzić na przegłądy do stacji która nie ma specjalnych rolek do 4wd bo można coś popsuć w napędzie . |
_________________
 |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-09-2010, 13:51
|
|
|
czyli coś jest na rzeczy... serwisant miał rację... no to respecto!
w 2WD możliwe że jest taka proporcja: 99,99% przód, 00,01% tył, i wtedy nazywa się to napędem na 4koła. *
mitsu00: siły 00,01% nie poczujesz na tylnich kołach nawet zimą...
*domniemywam.. |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-06-2011, 09:46
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | tommay napisał/a: | Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś. |
To włącz sobie tryb 2WD i spróbuj ruszyć zimą na oblodzonej nawierzchni Ciekawe czy poczujesz napęd na 4 koła? Gwarantuję ci że będzie tylko mielił w miejscu przednimi kołami..... |
Zerknijcie na ten filmik, co prawda test zrobiony na modelu ASX, ale pokazuje różnice między trybami 2WD, 4WD i LOCK:
http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:05
|
|
|
TCL to Outlanderowy ASC? |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:58
|
|
|
tommay napisał/a: | TCL to Outlanderowy ASC? |
Mitsubishi stosuje swoje systemy i nazewnictwo:
ASC - Active Stability Control (stabilizacja toru jazdy, u konkurencji nazywa się to ESP - Electronic Stability Program)
TCL - Traction Control (kontrola trakcji, u konkurencji TC, TCS...)
ASC i TCL są nierozłączne, to jeden program, jeden włącznik (TCL jest w zasadzie pod-programem ASC). |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-08-2011, 10:49
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Wiele razy próbowałem wyjechać zimą z ośnieżonego miejsca parkingowego czy też pod lekkie wznieśnienie na włączonym 2WD: kaszlak stał w miejscu i mielił jak szalony w miejscu przednimi kołami. Jak tyo włączyłem 4WD od razu wyjchał bez najmniejszego zająknięcia. 2WD znaczy napęd na 1 oś i nic innego. |
Ale jednak coś w tym jest ponieważ bodąc na hamowni pomiaru dokonano na stanowisku 4 x 4 .Zapytałem czemu nie można tylko na przednia oś przy zapiętym 2 WD, odpowiedz była że minimalna moc mimo wszystko jest przekazywana na tylna oś. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-08-2011, 15:40
|
|
|
to prawda |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
|