Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
po regulacji luzów zaworowych chodzi głośniej ;/
Autor Wiadomość
mrrubberband 
Mitsumaniak

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-06-2011, 23:33   po regulacji luzów zaworowych chodzi głośniej ;/

Witam
Kilka dni temu pojechałem coltem do warsztatu na wymianę oleju i regulację luzów zaworowych. Specjalnie wydrukowałem stronę z manuala, o silniku 4g13 i o luzach jakie maja być na odpowiednich zaworkach żeby mieć pewność. regulowali na gorącym. Tak przynajmniej twierdzą. Ja musiałem na na praktyki jechać. I tu konsternacja x2.
Po pierwsze weszło im 2,5 litra oleju a myślałem że pojemność układu to 4,4.
Po drugie silnik chodzi jakby głośniej. Takie cyk cyk jest wyraźniej słyszalne. Strasznie się na siebie zdenerwowałem, że zdecydowałem się na tą regulację, bo wydaje mi się że chodził ciszej. Co o tym myślicie? Zaznaczę, że mam spore zaufanie do tego warsztatu, bo ojciec robił u nich już wiele wiele różnych samochodów i nigdy się nie naciął.

PS. Nie jest to jakiś straszny dźwięk i z kabiny praktycznie nie słyszalny, ale jednak głośniej. A chciałem wyregulować bo na wysokich obrotach zaworki grały już wyraźnie. Po regulacji to się nie zmieniło
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2011, 06:58   

a olej zalałeś ten sam? - w sensie producent itd.
po 2 - myślę, że jednak się nie przyłożyli do regulacji...
 
 
mrrubberband 
Mitsumaniak

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2011, 13:27   

Olej też mineralny ale tym razem castrola. Jak się spytałem dlaczego tak mało weszło to mechanik powiedział że 4,4l wchodzi na nowy albo po remoncie silnik. Nie znam się więc nie będę się kłócił. A z zaworami mam teraz problem. Bo innego warsztatu które bym oddał bez wachania samochód nie mam, a sam też się nie podejmę regulacji... Co radzicie? Oprócz tego żeby na przyszłość nie kombinować i zostawić jak jest cicho :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2011, 13:39   

to olej już w ogóle pisofszit zalałeś...
mam Colta C52 z 1990 i jeździ na pełnym syntetyku mobil 5W50 (360 tkm) - chodzi idealnie
 
 
mrrubberband 
Mitsumaniak

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2011, 18:43   

Jeździł na jakimś minerału ze statoilu chyba i też chodził idealnie aż zachciało mi się luzy zaworowe regulować, bo podobno co jakiś czas wypadałoby (w hondach co 40k, w Mitsu nie wiem) więc wątpię że to wina oleju. Zresztą jak kupowałem olej to był bardziej droższy niż tańszy mineral
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-07-2011, 21:12   

w Mitsu się sprawdza co 15, reguluje w razie potrzeby
podejrzewam, że źle ustawili - najpewniej na zimno
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 01-07-2011, 22:06   

Cytat:
w Mitsu się sprawdza co 15, reguluje w razie potrzeby
podejrzewam, że źle ustawili - najpewniej na zimno


A jeśli silnik pracuje normalnie to też warto sprawdzić ?
Jest taka możliwość że mimo normalnej pracy w przypadku rozregulowania
któryś zawór się nie domyka i przez to bierze olej ?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 01-07-2011, 22:30   

krzysieg napisał/a:
Jest taka możliwość że mimo normalnej pracy w przypadku rozregulowania
któryś zawór się nie domyka i przez to bierze olej ?

Nie ma takiej możliwości, zaworami do głowicy dostaje się olej tylko jak masz uszczelniacze do wymiany.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.