po regulacji luzów zaworowych chodzi głośniej ;/ |
Autor |
Wiadomość |
mrrubberband
Mitsumaniak
Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2011, 23:33 po regulacji luzów zaworowych chodzi głośniej ;/
|
|
|
Witam
Kilka dni temu pojechałem coltem do warsztatu na wymianę oleju i regulację luzów zaworowych. Specjalnie wydrukowałem stronę z manuala, o silniku 4g13 i o luzach jakie maja być na odpowiednich zaworkach żeby mieć pewność. regulowali na gorącym. Tak przynajmniej twierdzą. Ja musiałem na na praktyki jechać. I tu konsternacja x2.
Po pierwsze weszło im 2,5 litra oleju a myślałem że pojemność układu to 4,4.
Po drugie silnik chodzi jakby głośniej. Takie cyk cyk jest wyraźniej słyszalne. Strasznie się na siebie zdenerwowałem, że zdecydowałem się na tą regulację, bo wydaje mi się że chodził ciszej. Co o tym myślicie? Zaznaczę, że mam spore zaufanie do tego warsztatu, bo ojciec robił u nich już wiele wiele różnych samochodów i nigdy się nie naciął.
PS. Nie jest to jakiś straszny dźwięk i z kabiny praktycznie nie słyszalny, ale jednak głośniej. A chciałem wyregulować bo na wysokich obrotach zaworki grały już wyraźnie. Po regulacji to się nie zmieniło |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2011, 06:58
|
|
|
a olej zalałeś ten sam? - w sensie producent itd.
po 2 - myślę, że jednak się nie przyłożyli do regulacji... |
|
|
|
 |
mrrubberband
Mitsumaniak
Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2011, 13:27
|
|
|
Olej też mineralny ale tym razem castrola. Jak się spytałem dlaczego tak mało weszło to mechanik powiedział że 4,4l wchodzi na nowy albo po remoncie silnik. Nie znam się więc nie będę się kłócił. A z zaworami mam teraz problem. Bo innego warsztatu które bym oddał bez wachania samochód nie mam, a sam też się nie podejmę regulacji... Co radzicie? Oprócz tego żeby na przyszłość nie kombinować i zostawić jak jest cicho |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2011, 13:39
|
|
|
to olej już w ogóle pisofszit zalałeś...
mam Colta C52 z 1990 i jeździ na pełnym syntetyku mobil 5W50 (360 tkm) - chodzi idealnie |
|
|
|
 |
mrrubberband
Mitsumaniak
Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2011, 18:43
|
|
|
Jeździł na jakimś minerału ze statoilu chyba i też chodził idealnie aż zachciało mi się luzy zaworowe regulować, bo podobno co jakiś czas wypadałoby (w hondach co 40k, w Mitsu nie wiem) więc wątpię że to wina oleju. Zresztą jak kupowałem olej to był bardziej droższy niż tańszy mineral |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2011, 21:12
|
|
|
w Mitsu się sprawdza co 15, reguluje w razie potrzeby
podejrzewam, że źle ustawili - najpewniej na zimno |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-07-2011, 22:06
|
|
|
Cytat: | w Mitsu się sprawdza co 15, reguluje w razie potrzeby
podejrzewam, że źle ustawili - najpewniej na zimno |
A jeśli silnik pracuje normalnie to też warto sprawdzić ?
Jest taka możliwość że mimo normalnej pracy w przypadku rozregulowania
któryś zawór się nie domyka i przez to bierze olej ? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 01-07-2011, 22:30
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Jest taka możliwość że mimo normalnej pracy w przypadku rozregulowania
któryś zawór się nie domyka i przez to bierze olej ? |
Nie ma takiej możliwości, zaworami do głowicy dostaje się olej tylko jak masz uszczelniacze do wymiany. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|