Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
napinacz lancucha rozrzadu 2.8
Autor Wiadomość
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 06-07-2011, 11:29   napinacz lancucha rozrzadu 2.8

witam

w moim misku slychac klekotanie/grzechotanie regularne jakiegos elementu z przodu silnika ( na pewno nie sa to wtryski i zawory). mechanik to osluchiwal i twierdzi ze to nie rozrzad ale nie mogl znalezc co,

poniewazn niezaleznie mam wrazenie ze w moim aucie czasem przestawia sie minimalnie ustawienie zapolonu ( czasem chodzi twardo czasem idealnie) mysle by wymienic napinacz lancucha bo inne rzeczy w rozrzadzie sa bardzo drogie ( dorga robocizna) czy wymiana napinacza to skomplikowana operacja, bo wydaje sie banalna ale moze sa jakies kruczki.
bede wdzieczny za wasze opinie.
_________________
Maciej
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 06-07-2011, 15:12   

wymiana to 3 minuty. odkręcasz dwie śrubki z przodu głowicy (obok krućca wody) wyciągasz stary i wkładasz nowy zapięty na haczyk, skręcasz i tyle. Ale ja grzechota tam coś to nie napinacz tylko łańcuch który jest już wyciągnięty i tłucze po płozie, a za chwile przeskoczy tak jak mi. :)
 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 06-07-2011, 20:57   

a wiec czy to normalna cena ze mechanik za robocizne chce ode mnie 1000zl bo twierdzi ze 3 dni roboty, wydaje mi się ze troche przesadza,

pozdrawiam
maciej twardowski

[ Dodano: 06-07-2011, 20:58 ]
robocizne za caly rozrzad oczywiscie...
_________________
Maciej
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 07-07-2011, 00:39   

1 dzien zajela mi wymiana glowicy (robilem to na powietrzu w zimie) i nie mam warsztatu. Trzy dni na wymiane lancucha i napinacza to bardzo dlugo
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-07-2011, 09:44   

to nie mechanik to zlodziej :)
 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 07-07-2011, 11:43   

czyli czas zmienic mechanika,

zrobie chyba tak ze najpierw sam wymienie napinacz jak nie pomoze to znajde innego mechanika by wymienil caly rozrzad.


dzieki za opinie
_________________
Maciej
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 07-07-2011, 15:45   

Zdejmij sobie pokrywę wałka rozrządu i obadaj łańcuch. ma być napięty jak baranie jaja. jak wyczujesz jakikolwiek luz to tak jak pisałem wcześniej -będzie łańcuch do wymiany. No chyba że są zbite ząbki na napinaczu i tylko ciśnienie oleju go napina, ale wtedy też łańcuch będzie luźny jak silnik nie pracuje.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-07-2011, 16:54   

w 2,8 nie zmianiałem ale ostatnio w vitarze 2,0 V6 , tam są 3 łańcuchy i 4 wałki rozrządu w porównaniu z Pajero to kosmicza technologia , nie miałem czasu grzebać się sam a mechanik wziął za robotę 200 zł i wyrobił się do południa :) to uczciwa cena za robotę
i nie ma co się pieprzyć w wymianę samego napinacza bo i tak to nic nie da jak wymieniać to zestaw :wink:
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 07-07-2011, 20:36   

lukas 78 napisał/a:
i nie ma co się pieprzyć w wymianę samego napinacza bo i tak to nic nie da jak wymieniać to zestaw :wink:

Najlepiej kupić nowy samochód. Jeśli łańcuch nie jest wyciągnięty to po co wymieniać? może być uszkodzony napinacz i trzymać tylko na ciśnieniu oleju. sam napinacz to szpejo które się wymienia w 3 minuty. Gość pyta o napinacz a nie o wymianę całego rozrządu. Trzeba wiedzieć jak to wygląda i o czym mowa a nie odrazu rady żeby wymieniać całość. :-X
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-07-2011, 22:12   

na oko to se można dziure w bucie sprawdzić
koszt zestawu nie powala a koszt naprawy całego motoru rczej wali po kieszeni tym bardziej szkoda silnika jak ktos ma zadbany bo po naprawie już tak nie będzie
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 08-07-2011, 16:49   

zwłaszcza jak wymieni rozrząd za 1000 + robota a silnik dalej będzie klepał. Napięcie łańcucha wykluczy klepanie rozrządu
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-07-2011, 17:37   

1000 zł to wyjdzie z robotą
http://allegro.pl/nowy-ko...1703076591.html
jeśli ma tak jak pisze ,że łańcuch jest na tyle wyciagnięty ,że zmienia mu się kąt zapłonu to do remontu bliziutko. Ale z pewnością szrotowcy z anglikami już zacierają ręce :wink:
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 08-07-2011, 18:21   

Co wy ludzie macie do tych samochodow z Wielkiej Brytanii? Cos jest z nimi nie tak :?:
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-07-2011, 19:55   

nic nie jest nie tak poza kierownicą :wink: dostępność silników największa
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 08-07-2011, 20:15   

Mysle ze dlatego, bo pajero jest oryginalnie z Japonii a tam jezdzi sie po tej samej stronie co w Anglii, i swego czasu (robi sie to nadal) ludzie nasciagali ich prywatnie od groma. Z tego co sie orientuje nowy misiek sciagniety prywatnie wychodzi taniej niz wyprodukowany na rynek UK. A autka sa naprwde wypasione. Ostatnio moj kuzyn widzial P2 4M40 z 6-cio biegowym manualem :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.