Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
17-12-2017, 10:04
Outlander 2,0 2006 Epitafium ?
Autor Wiadomość
Jacek68
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 13:46   Outlander 2,0 2006 Epitafium ?

Witam, od kilkunastu dni jestem posiadaczem CU0W ’06 Invite :) . Niestety zakończono produkcję tego modelu. Mimo wszystko chcę się, co jakiś czas dzielić z wami spostrzeżeniami z jego eksploatacji (nie pomogą one już nabywcom nowych samochodów, ale może dadzą pewien obraz kupującym go na rynku wtórnym oraz zachęcą innych użytkowników tego modelu do dzielenia się spostrzeżeniami?).
Swe spostrzeżenia zanotuję w odcinkach by nie zanudzać was „dłużyznami” ;) .

[ Dodano: 19-11-2006, 13:52 ]
Przejechałem 1400 km, zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 10,6 do 10,8 l/100km (w zależności od proporcji miasto/trasa), 8,6 na trasie, tylko w (/po (jak to będzie poprawnie?)) mieście nie jeździłem, ale na krótkich odcinkach po zatankowaniu komputer pokazywał 13,8 l/100.
Co do komputera to działa dziwnie :?: : przy jeździe mieszanej pokazuje zużycie większe o ok. 0,3 l niż to wyliczone, na trasie 0,1 l? Pokazuje, że zostało mi benzyny na 20km, gdy tankuję 48,58 l paliwa (do 1 odbicia)? Zbiornik ma przecież 60 l!
Po zatankowaniu nie do pełna nadal pokazuje, że zostało np. 10 km do przejechania :?: .
Czy u was występują równierz podobne problemy?

[ Dodano: 19-11-2006, 17:36 ]
Zauważone plusy:
-bardzo dobre trzymanie w zakrętach,
-ładnie wkręcający się w obroty silnik (zasadniczo charakterystyka jazdy bliższa rajdówce niż SUV),
-duży komfort podróży po dziurawych asfaltach (z wyjątkiem krótkich nierówności gdzie twarde zawieszenie daje o sobie znać),
-wygodne fotele (choć przy długich trasach męczy mi się prawa noga),
-solidne wykończenie wnętrza,
-ładny zegarek ;) cdn...
Ostatnio zmieniony przez Jacek68 20-11-2006, 07:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2006, 18:19   

A minusy? ;-)

Fajnie że chce Ci się dzielić z nami swoimi spostrzeżeniami - mam nadzieję, że w Twoje ślady pójdą inni użytkownicy tego samochodu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Jacek68
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 20:40   

Jestem bardzo zadowolony z samochodu, co jednak nie przysłania mi minusów.
Minusy to:
-większe spalanie niż się spodziewałem (bliższe katalogowo wersji turbo),
-rozmazujące się w nocy podświetlenie zegarów głównych,
-działanie komputera (jw),
-słaba jakość dolnych srebrnych osłon zderzaka (na przedniej mam już ślady- po kamieniach?)
-kłopot z szybkim wrzuceniem 1 ( trzeba mocno wciskać sprzęgło, 2-krotnie już zgrzytnęło :( )

Pewnymi niedogodnościami jest średniej wielkości bagażnik (choć na razie wystarczający), nieco dłuższa droga hamowania niż w poprzednich moich samochodach, ograniczony zakres oczyszczania szyby przez tylną wycieraczkę (sama widoczność do tyłu nie jest taka zła).

Osobny temat to instrukcja obsługi. O tym może już jutro bo wpisywanie cytatów trochę potrwa.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-11-2006, 20:44   

Jacek68 napisał/a:
Osobny temat to instrukcja obsługi. O tym może już jutro bo wpisywanie cytatów trochę potrwa.
Trzymam za słowo :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Jacek68
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 07:51   Uff

Osobny temat to instrukcja obsługi. Mam nadzieję, że przeczyta to ktoś z MMC i się ustosunkuje.Cytaty z instrukcji obsługi:

Jazda Ekonomiczna (2)zmiana biegów: „ Biegi zmieniaj przy odpowiednich obrotach silnika i prędkości pojazdu. Zawsze używaj możliwie najwyższego biegu” :shock: przeczytałem wszystkie 253 strony i nigdzie ! nie ma wzmianki co to za „odpowiednie” obroty!!!.

Uruchamianie i jazda
Stały napęd na 4 koła (4WD) „Twój samochód zaprojektowano głównie do jazdy po nawierzchniach utwardzonych. Jednak jego unikalna konstrukcja ;) * umożliwia okazjonalne* jazdy po drogach nieutwardzonych, dojazdach do pól biwakowych itp. …” To jak to w końcu jest, mogę się wybrać na wycieczkę leśnymi duktami, polnymi drogami czy nie? Zdaję sobie sprawę, że nie da się nim jeździć ekstremalnie (nie po to go kupiłem) chcę mieć jednak swobodę po zjechaniu z asfaltu.
* mój przypis i wytłuszczenie :)
Podjazd/zjazd na stromych wzniesieniach: „Twój samochód nie dysponuje odpowiednimi możliwościami do wjeżdżania na strome podjazdy i do hamowania silnikiem podczas zjeżdżania z nich. Staraj się unikać stromych wzniesień” OK. Co to jest strome wzniesienie??? Czy takie o nachyleniu 20, 30, 40, czy 50 stopni?
Pokonywanie przeszkód wodnych „… należy unikać brodzenia, chyba że jest niezbędne. …UWAGA (1) Nigdy nie przejeżdżaj przez wodę która jest tak głęboka, że sięgnie do osi kół i rury wydechowej…” Czyli w krótkich żołnierskich słowach jaka jest głębokość brodzenia? Czy głębokie kałuże to już przeszkody wodne?

Obsługa Łańcuchy śniegowe „ W przypadku stosowania łańcuchów należy zamontować je na koła przednie. …” Jak to pogodzić z następującą uwagą z Uruchamiania i jazdy „UWAGA Używaj zawsze opon tego samego rozmiaru, typu, tej samej marki i o tym samym stopniu zużycia. W przeciwnym razie może dojść do wzrostu temperatury oleju w mechanizmie różnicowym i w efekcie do jego uszkodzenia. …” Zużycie opon ma znaczenie a założenie łańcuchów tylko na jedną oś już nie?
Może się czepiam (bo i tak większość nie czyta instrukcji), ale postawione pytania mnie nadal nurtują.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2006, 07:55   

Jacek68 napisał/a:
Czy głębokie kałuże to już przeszkody wodne?

Co to jest kałuża - kałuża jest to przeszkoda wodna bez znaczenia strategicznego (przepraszam nie mogłem się powstrzymać) :lol:

Co do dróg nieutwardzonych, podjazdów, zjazdów - powód jest prosty (z tego co pamiętam) nie masz blokady mechanizmów różnicowych. A co do łańcuchów - napęd jest stały ale ;-) w większości na przód skierowany.

Może naplotłem bezedury - czekam aż się przynajmniej Jackie wypowie :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 09:35   Re: Uff

Jacek68 napisał/a:

Obsługa Łańcuchy śniegowe „ W przypadku stosowania łańcuchów należy zamontować je na koła przednie. …” Jak to pogodzić z następującą uwagą z Uruchamiania i jazdy „UWAGA Używaj zawsze opon tego samego rozmiaru, typu, tej samej marki i o tym samym stopniu zużycia. W przeciwnym razie może dojść do wzrostu temperatury oleju w mechanizmie różnicowym i w efekcie do jego uszkodzenia. …” Zużycie opon ma znaczenie a założenie łańcuchów tylko na jedną oś już nie?


Przy jeździe z łańcuchami nie przekracza się zwykle prędkości 30-50km/h. Gdybyś jechał na tych łańcuchach szybciej i długo, to oczywiście lepiej założyć łańcuchy na 4 koła o ile się tylko zmieszczą pod tylne nadkola. Przy powyższych założeniach nic Ci się z dyframi nie stanie.
 
 
Jacek68
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 19:15   

Pozwolę sobie zadać jeszcze kilka pytań (niektóre powtórzę).
1. Czy po 5 tys. km wymieniać olej? Jeśli tak to czy na polecany przez serwis Castrol Magnatec czy też na inny?
2. Czy ktoś spotkał się z np. aluminiowymi zamiennikami srebrnych osłon zderzaka(silnika)? Jak się ma obecnie sprawa z orurowaniem (choć nie jestem pewien czy chcę je zamontować)?
3.Czy są zalecane miejsca montażu poprzeczek bagażnika do belek dachowych? (instrukcja nic o tym nie mówi)
4. Co z tym komputerem? (patrz wyżej)
5. Jak się ma sprawa z zakresem ekonomicznych obrotów silnika?
6. Ponowię pytanie: jaka jest głębokość brodzenia, na jak stome wzniesienia mogę wjeżdzać?

Na co jeszcze zwrócić uwagę użytkując Outlandera?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-11-2006, 19:50   

Jacek68 napisał/a:
Jak się ma obecnie sprawa z orurowaniem (choć nie jestem pewien czy chcę je zamontować)?


Metalowe orurowania zakazane - najwyżej imitacje plastikowe można o ile wogóle...

Jacek68 napisał/a:

6. Ponowię pytanie: jaka jest głębokość brodzenia, na jak stome wzniesienia mogę wjeżdzać?


Sam napisałeś że w instrukcji jest by woda nie była wyższa niż do osi lub tłumika- weź zatem metrówkę i zmierz ile to jest...

Co do wzniesień to zmierz sobie kąt natarcia i zejścia na przednim i tylnym zwisie i będziesz wiedział jak stromo możesz wjechać/zjechać przedem/tyłem by nie uszkodzić auta.

Bez potrenowania i organoleptycznej oceny możliwości to imho się nie obejdzie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Jacek68
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 19:48   

saphire napisał/a:


Metalowe orurowania zakazane - najwyżej imitacje plastikowe można o ile wogóle...

Tu piszą inaczej:
"Sytuacja prawna orurowań

25 sierpnia 2006 roku mija termin, jak Parlament Europejski wyznaczył krajom członkom Unii Europejskiej na wdrożenie - dokonanie tzw. transpozycji - postanowień z Dyrektywy 66/2005. Dyrektywa ta normuje sytuację prawną osłon przednich do samochodów, ustalając wymogi, które muszą być spełnione aby osłona przednia mogła uzyskać dopuszczenie do sprzedaży - znak zgodności "e" oraz procedurę testowania.

Jest to więc data od której WSZYSTKIE kraje członkowskie Unii Europejskiej muszą zacząć stosowanie nowego prawa. Niestety nasze ciągłe próby kontaktu z Ministerstwem Infrastruktury oraz Ministerstwem Transportu i Budownictwa spełzły na niczym. Według naszych informacji Polska jeszcze nie wdrożyła postanowień Dyrektywy. Brak jest również informacji kto w Polsce będzie zajmował się dopuszczaniem orurowań - testowaniem na zgodność z wymogami.

Sama Dyrektywa nie obowiązuje obywateli lecz państwa członkowskie, jednak nie wdrażając jej postanowień władze polskie narażają swoich obywateli na kłopoty - choćby na granicy z krajami, które Dyrektywę wdrożyły.

Postanowiliśmy nie wycofywać z naszej oferty orurowań bez znaku "e" dopóki stan prawny dotyczący tych elementów w Polsce nie będzie jednoznacznie zabraniał ich montażu.

Dla klientów, którzy cenią poczucie komfortu i bezpieczeństwa wprowadzamy do sprzedaży orurowania posiadające już znak zgodności z nową Dyrektywą. Są to produkty naszego niemieckiego dostawcy, największego producenta orurowań w Europie firmy Antec. Są to orurowania ze stali nierdzewnej, które dzięki specjalnym mocowaniom oraz odpowiednim parametrom technicznym, nie stanowią niebezpieczeństwa dla pieszego w przypadku kolizji.

Wyciąg z postanowień, dotyczących „orurowań”
Dyrektywy 2005/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25.11.2005


Z pozdrowieniami,

Zespół Dakro"



saphire napisał/a:


Sam napisałeś że w instrukcji jest by woda nie była wyższa niż do osi lub tłumika- weź zatem metrówkę i zmierz ile to jest...

Co do wzniesień to zmierz sobie kąt natarcia i zejścia na przednim i tylnym zwisie i będziesz wiedział jak stromo możesz wjechać/zjechać przedem/tyłem by nie uszkodzić auta.

Bez potrenowania i organoleptycznej oceny możliwości to imho się nie obejdzie.

Wydaje mi się jednak, że takie informacje powinny być w instrukcji obsługi.
Producent zachowuje się tak jakby nie był pewny czy Outlander to samochód uterenowiony czy drogowy.
PS. Jednak zmierzyłem: do rury wydechowej od ziemi ~ 29cm. (a np. Kia Sportage -gł. brodzenia 50cm)
Kat natarcia ~ 45 stopni, zejścia ~ 40.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-11-2006, 21:18   

Czyli montują orurowanie które jest de facto atrapą bo zaczepy pewnie są tak zrobione że przy byle puknięciu poskłada się toto albo też jest na tyle małe że przy trachnięciu pieszego nie roztrzaska go w drobny mak.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 21-11-2006, 23:20   

Witam
Co do orurowania to mogę co nie co napisać, bo rodzice mają Grand Vitarę i interesowaliśmy się tym tematem. Oczywiście na początku zaznacze że przepisy mówią praktycznie o przednim orurowaniu, boczne w sumie są bez znaczenia i mogą być od "Pana Mietka" przednie za to musi posiadać certyfikat EU o dopuszczeniu do ruchu. Oczywiście takie orurowania już są w sprzedaży, np tutaj:

http://www.dakro.com.pl

jest tam też wzmianka o przepisach. I w sumie dokładnie sprowadza się to do tego co pisze Saphire. Orurowania są tak zrobione, że przy jakimkolwiek uderzeniu gną się a więc nie trudno sobie wyobrazić, że w sumie mogą narobić więcej szkód niż pożytku. Bo stłuczka może być lekka, a takie orurowanie uszkodzi nam maskę.
My sobie odpuściliśmy. Zresztą GV jak i Outlander to w sumie takie "bulwarówki" niż auta terenowe, więc orurowywać ich i robić z nich nie wiadomo jakiego połykacza wertepów nie ma chyba co :)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Jacek68
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 22:57   

Cytat:
4. Co z tym komputerem? (patrz wyżej)

Dzisiaj udało mi się przejechać jakieś 20 km przy wskazaniu zasięgu 0km :| .
Po zatankowaniu weszło niecałe 51 litrów benzyny. Wskaźnik rezerwy zaczyna się zwykle zapalać na stałe przy wskazaniach zasięgu rzędu 25~10 km.
Przyjmuję więc (o ile nie wyprowadzicie mnie z błędu), że wskazania zasięgu dotyczą momentu zapalenia się rezerwy a nie wyczerpania paliwa :twisted:

[ Dodano: 29-01-2007, 14:26 ]
Po 5 tys.km.
Średnie spalenie utrzymuje się w granicach 10,3-10,2 l/100km.
Wymieniłem olej, co dało obiektywnie- ustapienie "cykania" popychaczy zaworów przy zapalaniu samochodu po zimnej nocy, subiektywnie cichszą pracę silnika.
Do zapalania się rezerwy benzyny przy ok. 11-12 litrach w baku już sie przyzwyczaiłem.
To na razie tyle, pozdrawiam :)

[ Dodano: 19-09-2007, 23:19 ]
Mineło już trochę czasu, przejechane 25tys.km.
Przy ok. 20 tys zaczeły bić tarcze hamulcowe- przetoczenie jak na razie pomogło.
Sciągał rownież w lewo, po poprawieniu geometrii lepiej- o dziwo badanie geomertii jest odpłatne, nie wchodzi w skład gwarancji (przegladu). W Focusie żony wykonano to badanie i poprawiono ustawienia w ramach gwarancji.
Założyłem gaz, spalanie rzędu 12,5-13l LPG.
Na razie bez innych awarii. Pozdrawiam.

[ Dodano: 15-12-2007, 03:13 ]
Mineło już 30 000 km, jak na razie bez nowych awarii.
Cena przeglądu 840 zł
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.