Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Wentylatory na chłodnicach
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 07-07-2011, 13:00   [Cari 1.9TD] Wentylatory na chłodnicach

Witam!

Krótkie pytanie:
czy w Cari 1.9TD po włączeniu klimy mają się załaczyć oba wentylatory (przedni i tylni) na chłodnicach???
U mnie załacza się tylko ten z przodu i gość od klimy twierdzi że to źle.

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2011, 19:10   

Jeden wentylator jest od klimny, drugi od chłodnicy cieczy, gdy właczasz klime ma pracować wentylator od klimy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-07-2011, 19:56   

w każdym bądź razie w silnikach GDI przy climatronicu włączają się oba wentylatory.
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 07-07-2011, 21:47   

OK dzięki za pomoc, sprawdziłem dzisiaj i okazało się, że przekaźnik nie łączył, i przez to duży wentylator od strony silnika wogóle się nie włączał.

Jak załącza się klima to oba wentylatory mają pracować!!!
W przeciwnym razie rośnie temperatura czynnika, a co za tym idzie jego ciśnienie, no i zaworek "wydala" nadmiar.

Jeszcze mam problem z obwodem elektrosprzęgła sprężarki, bo na przekaźnik od czasu do czasu wchodzi 6V zamiast 12V (prawdopodobnie któryś z czujników temperatury albo ciśnienia czynnika ma podpalony styk).

A przy okazji zapytam, czy Wam też po załączeniu klimy drastycznie spada moc - ja żeby ruszyć muszę wyraźnie dodać gazu, no i już podczas jazdy kopa takiego nie ma (od razu dodam że linka od "ssania" naciąga się jak klima załaczona).

Werwolf
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-07-2011, 23:13   

Werwolf, to normalne ;) klima powoduje dosyć spore obciążenie na silniku, przez co masz gorsze osiągi i spalanie większe ;)

gdzieś w TV mówili, że około 10km ucieka przy włączonej klimie, ale ile w tym prawdy ile ich ucieka....
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 08-07-2011, 20:15   

OK. To kolejne pytanie - zagadka.
Poruszałem przekaźnikiem od załaczania elektrosprzęgła i klima pół godziny pracowała poprawnie, a teraz znowu nie załacza się, ruszanie przekaźnikiem nie pomaga -więc to ani nie przekaźnik, ani połaczenia.
Czy ktoś miał podobną sytuację ?? Myślę, że problem tkwi w którymś czujniku temperatury, ale nie wiem (wymigałem tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego) którego - prawdopodobnie wewnątrz kabiny, bo czasami i grzać nie chce.
Jakby ktoś miał podobny problem czekam na podpowiedzi.

Werwolf
 
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 09-07-2011, 08:14   

Wyciągnij ten przekaźnik, potem powoli wpychaj aż załączy się sprzęgło sprężarki. Zostaw w takim położeniu, problem w tym, że w takiej "wyciągniętej" pozycji nie zamkniesz do końca pokrywy od przekaźników, poza tym jest to doraźne rozwiązanie i co jakiś czas w wyniku drgań trzeba to poprawiać (ja tak "doraźnie" jeżdżę już 2 lata) :)
Ostatnio zamieniłem przekaźnik sprężarki na przekaźnik wentylatora klimy, efekt jest taki, że sprzęgło załącza się poprawnie, natomiast (na tym zepsutym przekaźniku) nie zawsze załącza się wentylator, a wtedy klima działa tylko podczas jazdy :(
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 09-07-2011, 14:58   

Problem w tym że to nie wina przekaźnika. Na cewkę dostaje 6V zamiast 12V. Jedyne miejsca, w których może wystąpić spadek napięcia w wyniku złego styku to:
1. styk przekaźnika - cewka,
2. złącze A-22 pin 1 (którego nie mogę znaleźć),
3. złącze B-95 pin 20 ECU do którego idzie kabelek z pinu 1 przekaźnika i złącza A-22.

Punkt 1 wyeliminowałem, pozostaje ECU albo jakiś czujnik temperatury, bo jak klima się załączy kilka razy działa normalnie tzn. załącza się sprzęgło i wyłacza (nie wiem dokładnie co daje inforację ECU żeby wyłaczył i załączył sprężarkę, czy to jest temperatura wewnątrz pojazdu czy temperatura czynnika, może ciśnienie czynnika).

W każdym bądź razie jak załączę klimę, od razu załaczają się oba wentylatory, po chwili (jak mam szczęście - czytaj nie koniecznie potrzebuję klimy) załaczy sie sprężarka, jak jest załaczona to na cewce mam 12V jak się wyłacza to jest 6V.

No i cały czas to na razie czarna magia.

Spróbuję jeszcze wyjąć złącza w podstawce przekaźnika może one coś "kwaszą" (ostatnio walczyłem z kiepskim paleniem i okazało się że końcówki na kablach do świec żarowych były temu winne, wymieniłem na nowe, przeczyściłem wszystkie styki i działa perfekcyjnie.

Werwolf
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.