Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Wymiana płynu w układzie wspomagania
Autor Wiadomość
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-09-2008, 21:04   [EA2A 2.0] Wymiana płynu w układzie wspomagania

W tym roku wymieniłem wszystkie oleje i płyny oprócz układu wspomagania.Czy płyn który jest czarny przy przebiegu powyżej 150 tys (w moim przypadku)jest wskazany a raczej konieczny czy nie przejmowac sie tym faktem.Nie mam wycieków ,oczywiście pompa mogłaby pracowac troche ciszej.Sa opinie ze wymiana płynu na nowy może pogorszyc prace pompy która ma za sobą kilkanaście tyś przebiegu,na jaki ewentualnie plyn wymienic i ile go wchodzi w układ.POZDRAWIAM
_________________
DARIO
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-09-2008, 21:30   

W moim aucie mam przebieg 185 tyś km , płyn w wspomaganiu zmieniałem przy 173 tyś i do tej pory żadnych niepokojących objawów a kolor miał prawidłowy czyli ciemno bordowy :wink: do układu wchodzi ok. 1 litra płynu taki sam jak do automatu ja lałem ATF Dextron II
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2011, 19:41   

Jak wymienić płyn we wspomaganiu krok po kroku?
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 06-07-2011, 19:57   

Odpal silnik..wylej stary..wlej nowy..dolewaj czekając aż zassie do końca..ew. odkręć zbiorniczek i go przechyl żeby sie nie zapowietrzyło..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-07-2011, 20:38   

m6riano napisał/a:
Odpal silnik..wylej stary..
zatrzyj pompe :P

Hugo, płynu wspomagania się nie wymienia, ale jak się uprzesz, to:

odsysasz płyn ze zbiorniczka
podnosisz caly przod do góry
demontujesz zbiorniczek wyrównawczy plynu wspomagania
oba węże wprowadzasz do zbiorniczka zlewowego (stara bańka etc.)
łapiesz za koło (kluczyk w stacyjce - kierownica odblokowana) i dynamicznie rekami skrecasz kola od skrajnego lewego do prawego kilkukrotnie (az praktycznie przestanie wychlupywać płyn)
zakładasz zbiorniczek wyrownawczy plynu wspomagania
zalewasz płynem do wspomagania do poziomu max
odpalasz silnik (najlepiej niech ktoś ci pomoże) uzupełniasz płyn do poziomu pomiędzy min/max
osoba siedzaca w srodku auta wykonuje pelne skrety kierownica od prawej do lewej a Ty uzupelniasz stan
stawiasz auto na kołach

Jak chcesz być dokładniejszy to mozesz sciagnac przewód przykręcony do pompy i z niej ulać troszke płynuno i wprowadzić wąż p[owortny do zbiorniczka i wąż stalowy ciśnieniowy z pompy, wtedy pompa nie będzie ograniczac przepływu, dodatkowo jak rozepniesz opaske przewodu powrotnego znajdujacegpo sie pod zbiorniczkiem na podlużnicy i wprowadzisz przewód powortny zbiorniczka do banki a pod odpiety przewód gumowy na podluznicy podasz cisnienie 1bar (tak jakby w kierunku chłodnicy) wydmuchasz olej z chłodniczki olejowej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 06-07-2011, 21:06   

ee tam..mi płyn w zime ciągle wylatywał i jakoś jeździłem jak już nie miałem siły go dolewać...i jakoś pompa sie nie zatarła..;-)
za to jakie buły miałem..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 07-07-2011, 23:33   

Witam!
Na nieszczęście mi dzisiaj siadła pompa wspomagania... i nie wiem co robić.
Czy są jakieś zestawy naprawcze do pomp wspomagania? Czy samemu to robić czy oddac do mechanika? Jaki płyn tam wchodzi?
_________________
GET LOW
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-07-2011, 23:37   

get low, zagadaj do Owczar'a może ma pompe na handel ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 08-07-2011, 06:30   

czyli co? nic innego mnie nie ratuje tylko kupno "nowej-uzywanej" pompy i wymiana jej? nie ma zadnych zestawów naprawczych?
_________________
GET LOW
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-07-2011, 08:07   

Uszczelniacz czy łożysko dokupisz, ale reszta już nie jest tak łatwo dostępna - musiałbyś oddać do zakładu zajmującego się regeneracją układów wspomagania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-07-2011, 09:04   

Nie mam pompy ;) Cały silnik poszedł :)
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 08-07-2011, 16:28   

no ok. dzieki.
a gdzie można takie części dorwac? nie mysle tutaj o serwisie:/
_________________
GET LOW
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 08-07-2011, 21:40   

Zrób fotke albo podaj jaki masz napis na tej pompie..i po tym kodzie szukaj na allegro najlepiej ze swojej okolicy...;-)koszt max.100zł
po za tym chyba Tomek84 sprzedaje swoją..zajrzyj do działu Sprzedam.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 11-07-2011, 19:03   

Witam!
Pod koniec zeszłego tygodnia pisałem że zepsuła mi sie pompa hudrauliczna od wspomagania kierownicy. Chciałbym zrobić tutaj małe sprostowanko oraz zasięgnąc porady.
Wszystko zaczeło sie gdy wyjeżdzałem w zeszłym tygodniu na małe zakupy. Zapaliłem silnik i przy cofaniu gdy skreciłem koła na maxa pompa zaczeła wydawać dziwne odgłosy... pomyslałem ze moze za mocno uderzyłem w odbój... niczym sie nie przejmując pojechałem dalej. Pod centrum handlowym jak to pod centrum handlowym na parkingu musiałem sie sporo nakręcić żeby zaparkować a przy tym zauważyłem nigdy wczesniej nie pokazujący sie objaw. Kierownica zaczeła ciężko sie kręcić (taki dziwny opór, czułem wspomaganie ale strasznie słabe) a gdy dokręcałem już po za pierwszy obrót wtedy pompa zaczeła dziwnie szumieć. Pomyślałem że moze pasek sie poluzował. Po zakupach w drzwiach wyjściowych od centrum handlowego zobaczyłem ściane wody... Tak cedziło deszczem ze szok. Z racji tego że stałem blisko wyjscia pobiegłem do samochodu i niczym sie nie przejmując zapalilem Gala w deszczu i zaczeło się... Kola miałem lekko skrecone i zaraz po odpaleniu pompa zaczeła szumieć. Myslałem ze to pasek sie slizga z powodu dużej ilości wody. Lekkie muśnięcie kierownica i już słyszałem to szumienie które na wyższych obrotach jak by ustępowało. Wróciłem do domu i przekonany że to pompa siadła napisałem posta tutaj na forum. Wczesniej jeszcze zajrzalem pod maske i widzialem ze jest malo plynu ale pomyslalem ze to przez awarie pompy ubylo go dosc znacznie. Musze przyznac ze w zeszym tygoniu nie miałem kompletnie czasu i dlatego dzisiaj dopiero zaczelem z tym robic. Bylem piewien że pompa pójdzie albo do regeneracji albo do wymiany wiec zabralem sie do wykrecania pompy. Odkręciłem górna śrubke niestety dolnej nie moglem dlatego pomyslalem ze podniose auto i zrobie to od dołu. Gdy podnosiłem auto juz na nadkolu w srodku zauważyłem ze dzies jest wyciek. Wchodze pod auto i rzeczywiscie wyciek (mały bo mały ale wyciek). odkrecam zbiornik z płynem hydraulicznym i widze ze suchy, podnosze zbiornik od plynu chlodniczego ktory jest zaraz obok i też zadnych wycieków. Ale zaraz pod zbiornikiem plynu chodniczego znajduje sie podłużnica a na niej przewód od wspomagania (łaczenie miekkiego z twardym) i tam własnie zauważyłem wyciek.
Wszystkie moje dotychczsowe domniemania apropo pompy poszły w łeb. Poskręcałem wszystko tak jak bylo i własnie jestem przed komputerem i pisze tego posta.
Jak myslicie co jest przyczyna takiego szumu pompy? Zatarte łożysko czy brak płynu? Zajechałem pompe z powodu braku płynu czy tak głosno chodzi bo ma mało płynu? A moze poprostu padła z racji zmeczenia materiału i musze ja wymienić? Czy jak zniweluje wyciek i wleje ubytek płynu bedzie ok? Jaki plyn mam tam wlać?
Do tego wsystkiego dodam ze wczesnie pompa chodzila bez zarzutu. Poprostu nic sie nie działo i zadnych niepokajacych odglosow. W dalszym ciagu jest suchutka. Gdy mam wyprostowane koła i pampa nie czuje żadnego obiazenia wogole jej nie słychać. Szum pojawia sie w chwili skrecenia kierownica (nawet lekkie muśnięcie) Płynu jest duzo ponizej minimum ale nad wlotem węza powrotnego. Gdy silnik jest na wyzszych obrotach pompa pracuje lepiej ale dalej słychac niepokajacy szum. Pomocy!

PS
Sorki za takiego dlugiego posta i prosze o cierpliwosc przy czytaniu:)
_________________
GET LOW
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 11-07-2011, 19:35   

Tez tak miałem..wyciek możesz mieć na łączeniu metalowo-gumowym na belce.
Przede wszystkim kup płyn atf 220 i go dolej i wtedy powinno przestać szumieć.
Jeśli dalej będzie ci ubywało to najwyżej możesz odłączyć przewód od chłodnicy płynu wspomagania i podłączyć na krótko-ja tak mam od zimy dzięki radzie Bartka i wszystko jest oki.'Jak już dolejesz tego płynu to sprawdź czy ci sie za bardzo nie pieni..jeśli tak to odkręć zbiorniczek i na odpalonym silniku podnieś go lekko do góry i w bok żeby odpowietrzyć układ.
Jak coś to pisz na priv
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.