Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie
Autor Wiadomość
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 20-11-2006, 12:03   [CA4A 1.6] Temperatura szaleje, brak nadmuchu ciepłego powie

Miałem wode w chłodnicy gdy były te mrozy, po nich wymieniłem czujnik włączający wentylator chłodnicy (łączyło się to z spuszczeniem wody i wlaniem płynu chłodniczego).
Od tego czasu silnik mi się grzeje, czasem temp. wzrasta, czasem spadnie, ale ogólnie się grzeje. Z nagrzewnicy jak włacze nawiew leci zimne powietrze, jak dłużej postoi to letnie.
Co to może być?? Czy wyjęcie nagrzewnicy jest konieczne? Koszt jaki zaproponowali mi mechanicy to 200pln.

Prosze o pomoc :( .
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 12:28   

nie było aż takich mrozów żeby coś się stało poważnego najpierw to sprawdź termostat. Na 90% to on jest do dupy.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 20-11-2006, 12:35   

Chłodnica mi się bagrzewa, ciśnienie też jest w układzie chłodzenia.
Tak więc termostat wydaje się sprawny ( chyba że się myle ).
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-11-2006, 13:24   

Zapowietrzył się układ moim zdaniem. W obudowie termostatu jest śrubka od góry. Wykręć ją i uzupełniaj płyn w chłodnicy aż zacznie dziurą po śrubce lecieć. Wtedy zakręć śrubkę, chłodnicę, do wyrównawczego na max. Wszystko na zimnym silniku oczywiscie. Rozgrzej auto, 3x przegazuj do 3000obr. Jak ostygnie sprawdź stan w wyrównawczym.
Procedura z manuala - testowałem u siebie i no problemos :wink:
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 20-11-2006, 13:41   

To jeszcze powiedz mi gdzie jest Termostat?? :)
I po co po rozgrzaniu silnika przygazowywać 3 razy do 3000??
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 14:06   

termostat jest na rurze głównej wychodzącej z chłodnicy.

[ Dodano: 20-11-2006, 14:08 ]
josie napisał/a:
Zapowietrzył się układ moim zdaniem. W obudowie termostatu jest śrubka od góry. Wykręć ją i uzupełniaj płyn w chłodnicy aż zacznie dziurą po śrubce lecieć. Wtedy zakręć śrubkę, chłodnicę, do wyrównawczego na max. Wszystko na zimnym silniku oczywiscie. Rozgrzej auto, 3x przegazuj do 3000obr. Jak ostygnie sprawdź stan w wyrównawczym.
Procedura z manuala - testowałem u siebie i no problemos :wink:
Ten układ się sam odpowietrza bo to nie jest układ zamknięty tu nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym.
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 20-11-2006, 14:11   

To co w takim razie mi się stało skoro układ sam się odpowietrza??
Może ktoś mi poleci dobrego mechanika który się zna na Mitsubishi w okolicach Krakówa?? ( I jest tani ;) )
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 14:34   

ZAPOWIETRZENIE MOŻNA SPRWDZIĆ, ODKRĘĆ KOREK OD CHŁODNICY I PONACISKAJ RURĘ JAK BĘDĄ SZŁY BOMBELKI POWIETRZA TZN ŻE BĘDZIESZ MUSIAŁ ODPOWIETRZYĆ PRZEZ ŚRUBĘ OD TERMOSTATU.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2006, 14:43   

kostuch, wyłącz CapsLock pisząc na forum............... :!:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-11-2006, 16:16   

kostuch napisał/a:
Ten układ się sam odpowietrza bo to nie jest układ zamknięty tu nie ma ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym.


To manual kłamie w takim razie?... :roll:

kostuch napisał/a:
PONACISKAJ RURĘ JAK BĘDĄ SZŁY BOMBELKI POWIETRZA TZN ŻE BĘDZIESZ MUSIAŁ ODPOWIETRZYĆ PRZEZ ŚRUBĘ OD TERMOSTATU


To gdzie to powietrze Twoim zdaniem siedzi jak można je wydostać ściskając wąż??
 
 
azydek
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 17:55   

Roznie bywa... ja mialem kiedys Corse A - ukl. cisnieniowy i sie sama odpowietrzyła ( nie raz )
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-11-2006, 18:02   

bo to jest fakt - układ chłodzenia w Mitsu sam się odpowietrza - pod warunkiem sprawności korka chłodnicy oraz drożności całego układu
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-11-2006, 18:15   

Napewno zapowietrzony. Gdzie jest odpowietrznik nie wiem, ale jak na termostacie to trzeba zrobić tak jak mówił josie ... przygazowanie zwiększa ciśnienie w układzie i prędkość przepływu więc 'przegoni' powietrze z układu. Sprawdź korek czy nie ma uszkodzonej uszczelki, bo jak płyn się chłodzi to zmniejsza objetość i ma ciągnąć płyn z wyrównawczego. Jak uszczelka padła to pociągnie powietrze, które później krąży w układzie i silnik się gotuje, bo pompa zamiast gonić płyn, to pracuje na sucho z powietrzem.

sorry Ryba_84 za edit, ale :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomusn 20-11-2006, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-11-2006, 19:38   

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-11-2006, 20:45   

Często pierwszym, charakterystycznym objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest brak ogrzewania. Jednak w tym przypadku najpierw sprawdź to o czym mówią przedmówcy, a jeśli okaże się, że nie pomogło to niestety może być uszczelka...
Tymbardziej, że wymieniałeś wodę na płyn, silnik się grzał itp. więc...hmm...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.