Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z obrotami
Autor Wiadomość
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 19:33   [Cari 1.8 GDI] Problem z obrotami

Witam,
mam cari z 98 roku silnik 1.8GDI. Autko nie zawsze odpala idealnie, lecz głównym problemem są makabrycznie spadające obroty. Otóż po samym włączeniu silnika jest ok. 1000 obrotów. Lecz po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu obroty tak spadają że czasami wyłącza się silnik. Podczas jazdy jest tak samo. Proszę o sugestie.
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 11-07-2011, 22:05   

Jestem nowy na forum ale zacznij od resetu i nauki obrotów, odpinasz aku, odepnij na pół godziny dla pewności ale nie trzeba tak długo i dalej do dzieła:
włączasz zapłon, odpalasz, rozgrzewasz (bez gazu, na wolnych) aż wentylator się włączy.
wyłączasz czekasz 10-15 sek.
włączasz silnik na 10 min bez obciążenia, świateł itp
wyłączasz czekasz 10-15 sek
włączasz silnik na 10 min z maksymalnym obciążeniem, klima wszystko co się da
wyłączasz czekasz 10-15 sek
powtarzasz krok z maksymalnym obciążeniem
u mnie pomogło, jak nie pomoże to jest sporo możliwości
musisz posprawdzać ciś. paliwa, na pompie w baku oraz na tej wysokiego ciśnienia
czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego też wchodzi w grę i tu jest duże prawdopodobieństwo
sprawdź świece, świece najlepiej żeby były zalecane przez mitsu
jak nie to zostaje sondy oscyloskopem pomierzyć
no i podstawa evoscan
prace domową zadałem, miłej zabawy :)
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 11-07-2011, 22:26   

nic dodać , nic ująć :idea: , wszystko masz dokładnie rozpisane na forum , powodzenia :D
_________________

 
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-07-2011, 10:52   

Ok dzięki za odpowiedź, spróbuje jak tylko będę miał dostęp do Cari, a tak w ogóle czy te spadające obroty mogą być spowodowane częstym odłączaniem od akumulatora(w zimie akumulator nie dawał rady)???
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-07-2011, 18:10   

Tak. Odłącz jeszcze raz tak jak wyżej Ci napisałem, naucz go obrotów.
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 12-07-2011, 18:21   

Jeszcze mam takie uzupełniające pytanie. Podczas tego nauczania :D jak jest z obciążeniem to z gazem czy bez?
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-07-2011, 18:24   

:) bez gazu, wszystko robi się na wolnych. Pozdrowionka :) .
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 12-07-2011, 18:48   

grzeniek napisał/a:
i dalej do dzieła:
włączasz zapłon..........

Sam stosuje trochę inną procedurę, sprawdzona, działa na 100%,
zaczerpnięta z tego forum: link

Adaptacja przepustnicy po resecie ECU, czyszczeniu, zmianie ustawień TPS itp. ..

1-Przed przystąpieniem do procedury adaptacyjnej nagrzej silnik do 85 stopni i więcej. Silnik do procedury adaptacyjnej musi być gorący.
2-Silnik- STOP
3-Reset ustawień ECU- zdejmij klemę ujemną na chwilę, 30 sekund wystarczy. Załóż ponownie
4-Przekręć klucz w stacyjce na ON /silnika nie odpalasz/, przepustnica sobie postuka przyjmując wstępne ustawienie /10 sekund/, jak skończy stukać klucz na OFF.
5-Odpal silnik, koła na wprost, odbiorniki nie załączone. Gazu nie dotykasz. Daj silnikowi popracować 10 minut, chodzi o pewność że przeszedł tryby pracy mieszanka uwarstwiona/stechiometryczna
6-Silnik Stop. Adaptacja zakończona.

Sprawa najistotniejsza to ta, że do "nauki obrotów" przystępujemy na gorącym silniku, bezpośrednio po resecie ECU. Jak go nagrzać , wszystko jedno, najlepiej krótka jazda, silnik ma mieć 85 stopni i więcej. Reszty " zachowań" ECU douczy się samo podczas normalnej jazdy, zbierając dane z poszczególnych czujników

Pozdrawiam
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-07-2011, 18:57   

No ok, ale to już trzeba dokładnie określić czy linka czy elektroniczna, ale popieram :) .
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 12-07-2011, 19:07   

grzeniek napisał/a:
trzeba dokładnie określić czy linka czy elektroniczna


Bez różnicy....

Pozdrawiam
 
 
grzeniek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 125 KM 1998 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-07-2011, 20:01   

Jest różnica, ale ok, niech spróbuje jak sam zdecyduje :) , bez obrazy dla nikogo.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12-07-2011, 22:55   

Mam podobny problem. Obroty falują niemiłosiernie. Po odpaleniu wskakują na 1000obr./min i po kilku km, gdy tylko wskazówka temperatury cieczy podnosi się wraz z tym zaczynają falować obroty. Wahają się między 100-800 obr/min i gdy tylko dodam energicznie gazu falowanie ustępuje. Podczas jazdy, gdy wciśnie się sprzęgło obroty spadają do 100 po czym falują pomiędzy 100-800obr/min. Świece wymienione na irydowe NGK, przepustnica wyczyszczona oraz przyuczona obrotów. Sam już nie wiem, chcę wymienić jeszcze filtr paliwa, ale obawiam się, że jest to nieszczęsna pompa WC. Miał ktoś podobny problem i czy ktoś może z forumowiczów go rozwiązał? Po głowie chodzi mi jeszcze wadliwy regulator ciśnienia paliwa...
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Bagiusz 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 26
Skąd: Niemce
Wysłany: 26-07-2011, 22:10   

Mam pytanko odnośnie "nauki obrotów". U mnie światła startują automatycznie (ver. skandynawia), czy wyjąć bezpieczniki od świateł przed "nauką bez obciążenia" ?? Nie będzie to miało wpływu na naukę ??
 
 
 
fito123 
Forumowicz

Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 77
Skąd: Dłutów
Wysłany: 26-07-2011, 22:18   

Naukę przeprowadza się raczej bez obciążenia czyli bez świateł , klimy itp...
Na czas nauki możesz wyjąć bezpiecznik od świateł nic się nie powinno stać.
Pozdrawiam .
 
 
bczyzowski 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2011, 20:37   

Wkońcu mam dostęp do cari. Zrobiłem naukę obrotów i niestety nic nie jest lepiej. Bez obciążenia obroty spadały powoli do 0 silnik już gasl i się podrywaly do 1000 i w kółko to samo. Po 4 minutach zaczęły się utrzymywać na ok 800. Przy obciążeniu tak samo jak wcześniej tyle że to spadanie obrotów trwało z 2-3 minuty. Po krótkiej przejazdzce na zakręcie silnik prawie zgasł, teraz jazda odbywa się ręcznym i podtrzymaniem obrotów na postoju :(

[ Dodano: 14-08-2011, 16:07 ]
Zauważyłem nowy objaw. Otóż dzisiaj rano(wczoraj robiłem naukę obrotów) na zimnym silniku cari jechała idealnie. Po przejechaniu trasy 100km znowu niskie obroty i gasnący silnik.
_________________
bczyzowski
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.