[E57A 2.0D] problemów ze sprzęgłem ciąg dalszy |
Autor |
Wiadomość |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 13-07-2011, 17:54 [E57A 2.0D] problemów ze sprzęgłem ciąg dalszy
|
|
|
ostatnio zmieniałem sprzęgło, jakieś 3 miesiące temu, ale po miesiącu coś zaczęło szumieć (zwłaszcza na rozgrzanym silniku, na zimnym nie) podejrzewam że to łożysko, ale nie jestem pewien. Problem w tym że już nie działa jak na początku i nie wysprzęgla do końca. Na zimnym silniku jest w miarę ok ale im dłużej jadę zwłaszcza po mieście tym jest gorzej (ostatnio czuć lekki ruch do przodu przy wrzucaniu biegu)
1. Co mogło spowodować że tak szybko łożysko się zniszczyło?
2. Czy to łożysko jest popsute czy coś innego, szum słychać dopiero po naciśnięciu sprzęgła |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
weksel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-07-2011, 20:10
|
|
|
no to jak dopiero po wciśnięciu to pewnie łożysko oporowe.
U mnie za to jest na odwrót szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/ |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 13-07-2011, 20:30
|
|
|
weksel napisał/a: | U mnie za to jest na odwrót szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje |
no właśnie tak powinno być a że u mnie jest na odwrót to się zastanawiam czy to aby na pewno łożysko |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-07-2011, 20:33
|
|
|
weksel napisał/a: | szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/ | Też łożysko, ale wałka sprzęgłowego. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-07-2011, 21:59
|
|
|
Może po prostu się zapowietrzyło |
_________________
 |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 13-07-2011, 22:25
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Może po prostu się zapowietrzyło |
wątpie, łapa przy skrzyni dochodzi do końca
poza tym efekt jest taki jakby zapowietrzało się w czasie jazdy a po pewnym czasie samo odpowietrzało
[ Dodano: 13-07-2011, 22:30 ]
Hugo napisał/a: | weksel napisał/a:
szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/
Też łożysko, ale wałka sprzęgłowego. |
to u mnie będzie oporowe???
bo przed wymianą nie szumiało tylko że nie wysprzęglało do końca, a po wymianie tylko przez miesiąc nie szumiało a wysprzęglało dobrze może ze dwa tygodnie
Hugo czym się różni łożysko wałka od łożyska oporowego (zasada działania)? |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-07-2011, 14:18
|
|
|
Motofreak napisał/a: | to u mnie będzie oporowe??? | Nie, wałka sprzęgłowego. Motofreak napisał/a: | Hugo czym się różni łożysko wałka od łożyska oporowego (zasada działania)? | Łożysko wałka sprzęgłowego znajduje się przy wyjściu wałka ze skrzyni (osadzone w jej obudowie), a łożysko oporowe sprzęgła podczas naciskania pedału sprzęgła wywiera nacisk na docisk, który poprzez tarczę sprzęgła powoduje wysprzęglenie. |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 14-07-2011, 20:36
|
|
|
mam już dosyć tego auta |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-07-2011, 08:07
|
|
|
Motofreak napisał/a: | mam już dosyć tego auta | Wierzę Ci, nie należą do najbardziej bezawaryjnych niestety. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-07-2011, 09:19
|
|
|
Tak się zastanawiam, piszesz, że na ciepło sprzęgło robi się coraz gorsze, mógłbyś spróbować wymienić płyn od wysprzęglika, ponieważ to są objawy typowe dla płynu z dużą zawartością wody... Koszt nie wielki a może pomóc... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 15-07-2011, 11:07
|
|
|
mitsu_plw sumie dobry pomysł, spróbuje bo będę kupiłem reperaturki więc będzie okazja ale to nie wyjaśnia tego szumienia, bo na zimnym go nie ma, a na ciepłym jest, gdyby to było tylko łożysko oporowe to pikuś ale jak coś jeszcze to koszty trochę wzrosną
Chyba jedynym sensownym wyborem jest uskładanie kasy i oddanie auta do Pana Sławka i będzie spokój (tylko że nie widzę sensu w dokładaniu do diesla, zwłaszcza jeśli karoseria nie jest idealna, no ale czymś trzeba jeździć gdyby to było V6 to co innego )
Mógłby ktoś podać przybliżony koszt remontu skrzyni, części + robocizna |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-07-2011, 11:12
|
|
|
Wysyłałem w zeszłym roku skrzynię od Skody Octavi, to koszt był ok. 1500zł plus przesyłka... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
|