podpięcie pod komputer serwisowy |
Autor |
Wiadomość |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-07-2011, 15:00 podpięcie pod komputer serwisowy
|
|
|
Witam po długiej nieobecności.
Panowie help!. Chciałem podpiąc moje kombi pod komputer serwisowy (zresztą nadal chcę). Ale jakoś sigma i komputer będacy w posiadaniu ASO nie chcą ze sobą gadać. Próbowałem podpiąć też pod uniwersalny (poza ASO), ale z tym samym skutkiem. Dopiero jak do komputera uniweralnego podpięto zasilania bezpośrednio z akumulatora to ruszył. Ale i tak nie dał rady uzyskać żadnych info z samochodu..... Czyżbym miał walnięte złącze diagnostyczne?
A problem mam taki, że bez względu na rodzaj paliwa na jakim jeżdżę to do 3000 rpm jakbym za sobą statek ciągnął. Dopiero powyżej 3000 rpm sie rozkręca z mocą i przyspieszaniem. I lubi z gazu strzelić przy przyspieszaniu... Macie jakies pomysły co to może być?
Pozdrawiam serdecznie. |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2011, 23:00
|
|
|
Spróbuj sam odczytać kody błędów....jak cos to mam diodkę, możemy się umówić gdzieś w mieście i się podłączy....a jak to nie pomoże to może kolejne podpowiedzi kolegów bedą trafne |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-07-2011, 02:43
|
|
|
Dioda to najlepszy i najtańszy komputer.
[ Dodano: 14-07-2011, 03:48 ]
Kopułka, palec kable, świece jeśli CE się nie świeci. Jeszcze można podmienić przepłwomierz. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-07-2011, 09:22
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | [ Dodano: 14-07-2011, 03:48 ]
Kopułka, palec kable, świece jeśli CE się nie świeci. Jeszcze można podmienić przepłwomierz. |
Wszystko wymienione. Sigma stała od 10.2010 do 03.2011. Przepalałem ja tylko od czasu do czasu. Bubek musze skorzystac z Twojej Rady. |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2011, 13:07
|
|
|
Diodka pokazała błąd 62 i 12 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-07-2011, 14:12
|
|
|
12 - Błąd przepływomierza, 62- Błąd silniczka VIC odpowiadającego za otwarcie przepustnic w kolektorze dolotowym, prawdopodobnie są cały czas otwarte (tym bym się nie przejmował). Co do przepływomierza błąd mógł się pojawić po odłączeniu wtyczki na uruchomionym silniku, ale wtedy wywaliłby CE. Jak dla mnie to coś nie tak z układem zapłonowym (np zaśniedziała kopułka) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 14-07-2011, 15:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 14-07-2011, 15:12
|
|
|
Kod: | lubi z gazu strzelić przy przyspieszaniu | tym tez przydaloby sie zajac , dosc niepokojacy objaw. Masz instajacje LPG II generacji?? z blosem czy krokowcem ?? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-07-2011, 18:32
|
|
|
Z blosem |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 14-07-2011, 21:22
|
|
|
a mieszanka w jaki sposób była ustawiana ?? masz komputer czy na analizatorze spalin ? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-07-2011, 11:29
|
|
|
Na analizatorze. Tylko najpierw trzeba go ustawić na benzynie . |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-07-2011, 11:51
|
|
|
Jak gaz strzela to prawdopodobnie coś z układem zapłonowym. Proponowałbym zacząć sprawdzanie od świec, później kopułka lub palec. Ewentualnie kabelki. Tylko kabelki dobre - myślę że najlepiej zamontować oryginalne części od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 (1990-1998). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-07-2011, 09:41
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Tylko kabelki dobre - myślę że najlepiej zamontować oryginalne części od Hyundaia Sonaty 3.0 V6 (1990-1998). |
Własnie takie zostały wstawione jakiś 1000 km temu........
Dzisiaj rozmawiałemz gościem, który moim zdaniem zna się na tych samochodoach (pracował kiedyś w ASO i sam miał sigmę). Wydaje mu się, że w trakcie pracy po obciążeniem nie mienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Sugeruje róznież, żeby wmienic komputer ECU, być może kompletny aparat zapłonowy i na końcu czujnik wolnych obrotów...
Z zauważonych dodatkowych objawów to to, że przy schodzeniu z obrotów mocno "strzela" z wydechu. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-07-2011, 10:25
|
|
|
hm...
to niezły gościu.. niech sprawdzi przepływomierz , zczyta błędy , potem niech pitoli o wymianach połowy samochodu. Poza tym jeśli dzieje sie to tylko na gazie , to zmień gaz na wtrysk - blos czy mikser to nie system dla tego auta. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-07-2011, 10:38
|
|
|
Z tego co wyczytałem z pierwszego postu problem występuje na gazie i benzynie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-07-2011, 10:52
|
|
|
VIC + przepływka zrobione ? ( wogóle vic ma dosc do powiedzienia na wolnych obrotach i na wysokich , żadna konfiguracja nie bedzie dobrze działać jesli jest zepsuty. juz lepiej mieć dolot bez vic niż zepsuty ) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|