 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wreszcie z 12v na 24... |
Autor |
Wiadomość |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-06-2011, 18:54 Wreszcie z 12v na 24...
|
|
|
Witam po dłuższej nieobecności. Nadal żyję i jestem posiadaczem Sigmy. Szczęśliwym? Nie bardzo- taki okres przejściowy... Ale... W końcu mam zamontowane 24 dzwonki jednak jeszcze nie uruchomione. Silnika ze skrzynią nie przekładałem sam ponieważ nie miałem gdzie i czym. Silnik ze skrzynią jest, jednak bez instalacji. Prosiłem tylko aby zostawić to co jest, resztę zrobię sam. I tu zarzucę Was pytaniami- 1. Może ktoś się orientuje czy lepiej mi zostawić starą instalację elektryczną i ewentualnie "coś" dodać (pozmieniać), czy od razu lepiej wszystko wyrzucić i założyć nową, tzn. od dawcy. 2.Mam też ten słynny ekranik, o którym śnię po nocach i po obiedzie, może to będzie miało wpływ na odpowiedź na pytanie pierwsze... 3. O czym należy bezwzględnie pamiętać? Chodzi mi głownie o elektrykę. Mechanicznie ogarnę. Bo może jest coś o czym nie wolno zapomnieć? Stan dzisiejszy- było 12v,manual, jest 24v ze skrzynią od dawcy i stara instalacja. Mnóstwo sterowników- komputerów. Wiązka w całości, starannie osobiście wyciągałem. Co robić? Gdyby nie kryzys (wszystko na pewno przez Grecję), dałbym to komuś, ale prawdopodobnie i tak nie znalazłbym jakiegoś chętnego warsztatu. Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie uwagi. A gdyby ktoś coś potrzebował to chętnie oddam w promocyjnej cenie- nie mam już gdzie tego wszystkiego trzymać. To na priv proszę. Dziękuję |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-06-2011, 00:10
|
|
|
hm - biorąc pod uwagę poprzednia przekładkę jaką robiłem - a masz kombi - to bedzie rzeźbienia z elektryką dosć sporo. Jeśli masz manual to tylko troszke mniej. Generalnie wiązkę musisz dać nową , oraz przerobić połaczenia wewnątrz - jest tego trochę. oczywiscei ecu i inne dedykowane podzespoły również. Nie da sie wszystkiego powiedzieć zdalnie - ja przynajmniej nie pamiętam. Zależy jak chcesz mieć zrobione. czy tak byle by się toczyło ,czy jak z fabryki. Ale odpalić może sie uda, ale zrobic dobrze , to już trochę zabawy. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-06-2011, 21:14
|
|
|
Dziękuję za radę. Przynajmniej wiem co mnie czeka... Zabieram się za to pojutrze. Wiem, że łatwo nie będzie... Jak przejadę pierwsze 100km na pewno się pochwalę. A i tak mi się przypomniało- dziś porównywałem. W starej skrzyni w okolicy piątego biegu ( z lewej strony stojąc przed otwartą maską), "pod koniec" skrzyni biegów, mam jedno "gniazdko" do wpięcia wtyczki. W skrzyni od 24v jest jeszcze jedno "gniazdko", w dekielku od piątego biegu. Czy ktoś może mi wyjaśnić- co to robi? Pytam z czystej ciekawości. PS. "Ale odpalić może się uda". Jestem pełen optymizmu. Na dzień dzisiejszy oczywiście. Pojutrze wieczorem coś już będę wiedział. Pozdrawiam.
[ Dodano: 02-07-2011, 19:24 ]
Chciałem wrzucić kilka zdjęć z krainy obłędu i chaosu,ale naprawdę zgłupiałem. Może mi ktoś na prosty język przełożyć jak mam dodać zdjęcia? Dziękuję. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-07-2011, 18:36
|
|
|
Witam! Więc chyba zacznę tak- nie wiem już czy się śmiać czy płakać... Wiem, że temat podchodzi pod inny już istniejący, ale chcę zachować ciągłość. Silnik wymieniony, auto jeszcze nie poskładane do końca tzn. mnóstwo kabli, i deski rozdzielczej wciąż brak. Wczoraj się przejechałem ( wcześniej tylko słyszałem, że silnik pracuje) i uśmiech mi opadł. Było tak jak było od prawie roku- bardzo ciężko wkręcić go na obroty na postoju, o jeździe nie wspominając. Jakieś 40 koników. Nagłe dodanie gazu powodowało zdławienie silnika. Mając 12v wymieniłem PRAWIE wszystko. I chodzi mi o to słowo - Prawie... I właśnie to mnie skłoniło do wymiany na 24v. Myślę sobie- wymienię i wreszcie będzie spokój. A tu się okazało, że wciąż lipa. Co zostało starego- karoseria, filtr paliwa bak- A W NIM POMPA PALIWA, KTÓRA POKAZAŁA 0.8 BARA.............. Na przewodzie za filtrem już, posiadam 1.5. Szacunkowo wlałem około 500 litrów ukraińskiego paliwa w międzyczasie. Czy to mi to wszystko zabiło to nie wiem... ...Ale na pewno... Filtr paliwa zmieniałem jakoś 50 tkm temu i wątpię, żeby w normalnych warunkach tak krótko wytrzymał. Według danych pompa paliwa powinna mieć 3.0. Taką teraz sprzedają nawet do colta 1.0. I jeszcze problem się pojawił- Skończyło mi się kompletnie mocowanie, które trzyma ową pompę i jest przykręcone do zbiornika. Dajcie mi tego japońskiego inżyniera, który wymyślił, aby to przykręcić śrubami na śrubokręt, a nie na klucz!!! Tam jest wszystko przerdzewiałe. Nie mam już tego mocowania, zjedzone... Może posiada ktoś takowe? Jutro się zorientuję ile kosztuje takie coś nowe, jednak gdyby ktoś posiadał używane w jako takim stanie chętnie wezmę. Dzięki i pozdrawiam. PS. od dziś jeśli ktoś mi powie, że samochód mu się zepsuł zaproponuję zmianę silnika wraz z połową samochodu. Gdy wciąż nie działa pomyśl czego nie wymieniłeś . Uwielbiam się śmiać z samego siebie! PS2. Ekranik działa!
[ Dodano: 17-07-2011, 20:15 ]
YYYY, oczywiście miało być napisane: 1.5 na pompie, a 0.8 przy silniku . Identyczną sprawną Sigmę mierzyłem tym samym sposobem i przy silniku miała 2.3- potem zamknąłem oczy tak sikało na boki!!! Przepraszam za błąd, ale nie mogę się przestać śmiać z samego siebie!!! Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 17-07-2011, 21:47
|
|
|
Wiem że to będzie brutalne ale ja też śmieje się z ciebie ...
Trzymam również kciuki żeby twoje masterkowanie nie doprowadziło do kompletnej destrukcji auta.Myślę że za jakiś rok będziesz śmigał - innym samochodem.Pozdrawiam i wytrwałości |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 17-07-2011, 23:38
|
|
|
Być może się mylę ale wydaje mi się że to kwestia zbyt małego ciśnienia na pompie paliwa, a w jaki sposób mierzyłeś to ciśnienie? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-07-2011, 00:39
|
|
|
Mam nadzieję, że jak skończysz to pochwalisz się miśkiem na jakimś zlocie, w końcu będzie to drugie kombi z 24V pod maską i jedyne w takim kolorze. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-07-2011, 21:36
|
|
|
"rura wlewowa" czyli od wlewu do zbiornika tak zgnita, że delikatnie dotykając palcem wszystko się sypie. Ciekawe zjawisko... Zamalowałem bitexem wszystko od tylnej osi w tył. A taki nowy wlew to chyba też tylko w serwisie? Jutro będę miał jakiś pogląd i podam do wiadomości co jak się przedstawia. Zbyszek- już dawno odpowiadam, że kocham to auto, na pytania typu- czy Ty naprawdę kochasz to auto? Nie za bardzo widzę alternatywę. Cały czas powtarzam, że dopóki nie zacznie gnić będę nim jeździł. Prawdopodobnie będzie to trwało dłużej niż rok ... Nawet z pompą dającą 1.5 bara przez 12 m-cy !!! Pozdro |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2011, 22:46
|
|
|
Dobrze, że są jeszcze ludzie tak nienormalni jak ja |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-07-2011, 00:08
|
|
|
Jest jeszcze rodzinka wariatów - ja też nie widzę alternatywy.. teoretycnie caddy sts lub well jaguar ? kurka nie ma co.. :] |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-07-2011, 18:48
|
|
|
Więc sytuacja przedstawia się następująco- pojechałem do serwisu Mitsubishi w Baranowie koło Poznania.Miły uprzejmy pan poinformował mnie (pokazując uprzednio schemat na monitorze), iż taka rzecz jak jak mocowanie pompy paliwa jest nie do kupienia. Ponadto występuje tylko w komplecie z: pompą paliwa, tymże mocowaniem, sitkiem oraz uszczelką gumową. Paranoja. A i tak nie da się kupić całego kompletu ponieważ "już nie produkują"... Prawdopodobnie trafiłem na jakiegoś gamonia, ale za późno o tym pomyślałem. W serwisie Mitsubishi nie da się kupić samej pompy paliwa, gdzie w "góglarce" wyskakują zamienniki kilku znanych firm z identycznymi parametrami od 70 do ok. 300zł? Jakaś lipa dla mnie. Mocowanie pompy jest w trakcie reinkarnacji, wlew paliwa jeszcze nie. Tylko dlatego, że prawdopodobnie ten sam japoński inżynier, który projektował mocowanie pompy paliwa do zbiornika, pomyślał, że identyczne śrubki na śrubokręt będą tam lepsze niż na klucz..! Tak samo nie do kupienia jest sam wlew paliwa z rurą metalową... Może coś przespałem i żyję w roku 2040 i do Sigmy naprawdę nic się już u przedstawiciela producenta kupić nie da? Nie ma mnie kto uszczypnąć... Chyba niedługo będziemy sobie części na kowadle dorabiać! Kowadło posiadam około 120 kilowe- jakby co zapraszam! Pozdrawiam Wariatów! Heh... |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-07-2011, 20:22
|
|
|
heh - no ja sobie porządne koło pasowe na zamówienie robiłem - ale jestem happy powodzenia życzę Choć to takie nie jest trudne customa zrobić tam |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-08-2011, 22:24
|
|
|
Witam po delikatnie długim okresie nieobecności! Więc na temat auta- JEST SUPER!!!! Pomimo kilku uciążliwych problemów, które już wymieniam. Więc tak- z tyłu tzn. za tylną osią nie było w ogóle prądu czyli wszelkich świateł. W końcu wszystko poucinałem i zrobiłem wiązkę do wszystkich lamp na nowo, oprócz oświetlenia tablicy (brak czasu). Druga, poważniejsza sprawa coś jest jeszcze nie tak- jadąc na jakimkolwiek biegu przy niskich obrotach jest ok, jednak gdy tylko z tego "dołu" wdepnę- przerywa, szarpie. Nie mocno, ale odczucie takie jakby nie wszystkie garnki pracowały. Przy wysokich obrotach gdy tak zrobię wydaje mi się, że jest ok, choć też czasem wydaje mi się, że jest jakiś taki osłabiony... Świece? Trzecia sprawa- nie działa cały panel w drzwiach kierowcy chociaż podświetlony jest, nie działa wskaźnik paliwa, ale wiem, że nie ma prawa bo pompa podłączona jest tymczasowo bardzo prowizorycznie (tzn. cała kostka od zbiornika nie posiada jeszcze żeńskiej wtyczki- gniazdka) nie mogę znaleźć wiązki, tzn. nie ma takiej.... Czwarta sprawa- mogę sterować siłą nawiewu z "ekranika", nie działa natomiast sterowanie "wylotami" tzn. nogi, szyba, twarz. Niby nic jednak zaraz będzie jesień i chyba będę musiał "pucerką" na każdych światłach szyby przecierać. . Problemy elektryczne mnie jakoś nie martwią, martwi mnie jedynie to szarpanie, gdy depnę z niskich obrotów. Chętnie przeczytam porady, sugestie ponieważ nie planuję ponownie wymiany silnika, żeby stwierdzić usterkę . Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 18-08-2011, 19:43
|
|
|
układ zapłonowy i to co jest z nim związane , silnik krokowy odpowiada za wolne obroty i układ dolotowy ....sprawdzamy po kolei |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|
|