 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
F9Q1, czy F9Q2 |
Autor |
Wiadomość |
kris_S [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 20:35 F9Q1, czy F9Q2
|
|
|
Mam pytanie do użytkowników Carismy z silnikiem DI-D. Otóż zauważyłem dzisiaj, że w komorze silnika obok tabliczki znamionowej mam taką nakjlejkę z opisanym typem silnika na której umieszczono oznaczenie F9Q2, czyli silnik 115 KM. Natomiast zgodnie z numerem VIN odczytanym na podstawie manuala silnik w mojej Cari to F9Q1 102 KM. Zresztą we wszystkich papierach mam 102 KM. Zastanawiam się, czy w waszych Carismach też naklejono błędną naklejkę a swoja drogą jeśli sie orientujecie to napiszcie, czy wizualnie można te silniki w jakiś sposób odróżnić. Oczywiście bez wyciągania turbiny
A tak wogóle to znalazłem ostatnio na allegro coś takiego http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=143520798
CARISMA DI-D+ MOTION PLUS 130 kM. Ciekawe jak śmiga z takim silnikiem. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-11-2006, 08:48
|
|
|
Może ktoś wcześniej zrobił swap silnika np. po dzwonie... Masz tą Cari od nowości? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 21-11-2006, 11:37
|
|
|
Na forum jest cari 130KM tylko nie pamiętam kto ja ma, a ta z linku piękna szkoda ze nie czarna , jak bym sprzedał swoją to własnie cos takiego. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
kris_S [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2006, 18:20
|
|
|
saphire napisał/a: | Może ktoś wcześniej zrobił swap silnika np. po dzwonie... Masz tą Cari od nowości? |
Moja Cari przyjechała z Niemiec, ale swap silnika to raczej mało prawdopodobne wyjaśnienie tej sytuacji. Dostałem z nią jakieś papiery jeszcze z Holandii i tam wyraźnie napisane 102 KM. W tej chwili patrząc na to co mam pod pedałem to też raczej 102 KM a nie 115. Zresztą podobno ten 115 konny silnik wszedł do oferty trochę później a moja Cari to 2000 rok jedna z pierwszych z silnikiem DI-D. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 21-11-2006, 21:52
|
|
|
kris_S napisał/a: | Zresztą podobno ten 115 konny silnik wszedł do oferty trochę później a moja Cari to 2000 rok jedna z pierwszych z silnikiem DI-D. |
oba weszly rownolegle |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
emszu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DID F9QT
Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: południe
|
Wysłany: 22-04-2009, 22:20
|
|
|
Muszę rozdrapać ten temat, ponieważ borykam się z podobnym problemem co kris_S.
Z tym faktem że u mnie jest na odwrót, w papierach 116 (PS) 85KW, a naklejka F9Q1.
I coś mi tu nie pasuje, zamiana silnika nie wchodzi w rachubę. Na pewno jej nie było. Samochód z Niemiec, ale z salonu Mitsubishi. Chciałbym tylko zobaczyć fotkę silnika 102 i 116 km. Czy są jakieś różnice w budowie. Bo z tego co wiem to są (nie w korpusie ale w układzie wydechowym i turbolotka jest inna). Sam nie sprawdzę, bo nie mam nikogo znajomego w pobliżu, który by posiadał 102 lub 116.
Po nr VIN też g.wno można wywnioskować, a na tabliczce tylko F9QT.
A może nie ma żadnej różnicy w budowie, po prostu mapa wtrysku jest inna , a osprzęt w obu wersjach ten sam. I stąd w bardzo prosty sposób robi się ze 102 koników 116.
|
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 08:17
|
|
|
130 kucy to carisma miala ale po chipie producenta, nie bylo wersji 130KM, sprawa druga to carisma byla skladana w Holandi wiec nie dziwi mnie fakt ze mogli pomylic naklejki |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 23-04-2009, 11:39
|
|
|
Różnica w budowie jest bo turbiny są inne. Nie wiem jak reszta. Zrób fotki swojego silnika i je wrzuć i może ktoś jeszcze tak zrobi i porównamy. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-04-2009, 11:58
|
|
|
Turbina 115 KM ma kierownicę powietrza. Spróbuję zrobić zdjęcia 102 KM w swoim MSS i wrzucić, a Ty wrzuć swoje. Szczególnie interesuje mnie zdjęcie tyłu silnika (zawory EGR i wydech), frontu i boku (turbina i dolot). Oczywiście wszystko ze zdjętą osłoną |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
emszu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DID F9QT
Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 10 Skąd: południe
|
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
|
|