Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Space Star zakup - prośba o opinie
Autor Wiadomość
krzych_o 
Nowy Forumowicz
Mitsunawrót

Auto: kiedyś Cari GDI, dzis 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 30
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 24-07-2011, 15:38   [MSS GDI] Space Star zakup - prośba o opinie

Witam,
przymierzam się do kolejnego zakupu auta z GDI i chciałbym prosić o zerknięcie na autko. Space Star.
Generalnie - widziałem, jeździłem - mechanicznie można powiedzieć, że jest prawie ok. Z zewnątrz jednak widać kilka mankamentów. Przednia lampa odstaje, drzwi od kierowcy nie licują się z resztą maski. Kierownica wygląda na oryginalną. Słuchać delikatne szumy przy ruszaniu na niskich obrotach - łożysko. Na blasze widać efekty polerowania - poza listwy pozachodziła masa z polerowania, delikatne parchy wewnątrz nadkoli chyba zamaskowano. Podpowiedzcie na co zwrócić jeszcze uwagę.

http://imageshack.us/phot...4/25054193.jpg/
http://imageshack.us/phot.../98/drzwie.jpg/
http://imageshack.us/phot.../lampaprzd.jpg/
http://imageshack.us/phot.../16/tylbo2.jpg/
http://imageshack.us/phot.../508/tylxp.jpg/
http://imageshack.us/phot...47/tylbokc.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/219/ty2x.jpg/
http://imageshack.us/phot...3/28110556.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2717f.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2716o.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2713e.jpg/
http://imageshack.us/phot...8/dscf2712.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2738r.jpg/
http://imageshack.us/phot...dscf2708wb.jpg/
http://imageshack.us/phot...0/dscf2709.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2712v.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2723f.jpg/
http://imageshack.us/phot...scf2726gqs.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2725h.jpg/
http://imageshack.us/phot...0/dscf2724.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2727c.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2728z.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dscf2735d.jpg/

Czy przednia szyba jest oryginalna? Wszystkie pozostałe z rocznika 99.

Proszę o Wasze opinie.
Krzych_o
 
 
Przemekx 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-07-2011, 17:23   

Witaj,
Według mnie auto na pewmo było bite z przodu, przód lakierowany i cały spolerowany.
Brak symbolu GDI pod bocznymi kierunkowskazami. Poduszki powietrzne nie eksplodowały
(chyba), bo można wstawić nowe, więc może to nie była poważna stłuczka.
Wszytkie szyby powinny być Splintexu i mieć końcówke 9 z danego rocznika - więc chyba była wymieniana.
Osobiście nie lubię jak do sprzedaży myje się silnik. Acha, kolor oryginalny masz na ramie komory silnika i tutaj wyraźnie widać różnice z tym zewnętrznym.
W tym wypadku liczyłbym tylko i wyłącznie na uczciwość sprzedawcy i niech Ci powie co było tak naprawdę robione, albo pokaże zdjęcia z przed remontu tego auta.
Uderzenie z przodu jest najbardziej bezpieczne dla auta - tylko pytanie jak w tym MSS to wyglądało.
Nie wszystkie zdjęcia widziałem, bo bardzo wolno się otwierają, ale na podstawie kilku mam takie wnioski.
Pozdrawiam. Przemek
P.S. zwróć uwagę na przednie kierunkowskazy czy aby nie są luźne, bo mogą mieć pourywane plastykowe zaczepy.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-07-2011, 18:03   

krzych_o, ten samochód wygląda na auto po sporych przejściach. Zakup tylko z blacharzem, żeby nie wpakować się na minę.

Przemekx napisał/a:
Uderzenie z przodu jest najbardziej bezpieczne dla auta

Ale bzdura i to w dodatku powtarzana przez Ciebie z uporem maniaka. :roll:
Strzał w przód jest najbardziej problematyczny z dwóch powodów – ekonomicznym – ilość części, które ulegają zniszczeniu i konstrukcyjnym - znacznie ważniejszym – czyli tzw. strefy zgniotu – których najwięcej jest właśnie "z przodu" pojazdu…
Nie wiem kto Ci tych bajek naopowiadał, ale proszę Cię już ich nie powtarzaj...

Przemekx napisał/a:
Acha, kolor oryginalny masz na ramie komory silnika i tutaj wyraźnie widać różnice z tym zewnętrznym.

Kolejna bzdura. :roll:
Mitsubishi tak miało, że oryginalny kolor komory silnika był w kolorach „niemetalicznych”- tak jakby bez klaru…
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 24-07-2011, 19:27   

mkm napisał/a:
Kolejna bzdura. :roll:
Mitsubishi tak miało, że oryginalny kolor komory silnika był w kolorach „niemetalicznych”- tak jakby bez klaru…


i tu się z kolegą nie zgodzę jak najbardziej jest w metaliku tylko jest inna technika malowania bezbarwny jest malowany razem z bazą na raz i dlatego tak dziwnie wygląda
_________________

 
 
Przemekx 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-07-2011, 19:40   

mkm
1. Ja napisałem, że uderzenie z przodu jest najmniej niebezpieczne dla auta - tak, ale w ramach rozsądku, a nie gdzie silnik przygniata np nogi kierowcy - to chyba jasne. A koszty naprawy to inna sprawa.
2. Kolor komory silnika jest matowy i nie chodziło mi o różnicę mat-połysk, ale stary lakier i nowy lakier - to widać przecież gołym okiem na styku wnętrza komory z błotnikiem lewym na zdjęciu.

P.S.
Ja wolę mieć uderzenie w kontrolowaną strefę zgniotu z przodu niż uderzenie boczne, które uszkadza mi np belkę progową i podłużnice co może naruszyć układ jezdny.

Pozdrawiam.[/b]
 
 
krzych_o 
Nowy Forumowicz
Mitsunawrót

Auto: kiedyś Cari GDI, dzis 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 30
Skąd: Ścinawa
  Wysłany: 24-07-2011, 20:39   

No właśnie na tą uczciwość sprzedawcy to ciężko liczyć. Twierdzi, że sprowadził ale było już takie jak widać. Zaklina się, że wszystko sprawdzał i działa idealnie i że nie było bite.

Czy standardem jest, że w Space Starach siedzenie kierowcy się "rozpada" tzn.boczne trzymanie na siedzisku jest praktycznie na prosto. Chyba, że to efekt dzwona.
Jak najprościej sprawdzić czy auto jest warte zachodu? Miałem zamiar pojechać jeszcze i wjechać na jakiś kanał aby go obejrzeć. Na co zwrócić uwagę od spodu? Czy są jakieś punkty odległości, które mogę sprawdzić podczas takiej najprostszej diagnozy?
Nawet gdyby było po stłuczce a wszystko byłoby ok to zastanowiłbym się nad nim...
to ma być pierwsze auto dla żony i nie sądzę aby było z nami przez najbliższe 10lat.
Do tego sprzedawca zgadza się abym sprawdzał go gdzie tylko chcę więc to też świadczy, że nie ma nic do ukrycia.

A może ktoś z Was ma coś godnego polecenia???


Krzych_o
 
 
Przemekx 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-07-2011, 21:01   

Nie napisałeś ile ma przejechane i ile kosztuje?
Jeżeli sprzedawca twierdzi, że nic nie wie o tym aucie, to ja na Twoim miejscu bym sobie odpuścił.
Nie napisałeś skąd pochodzi to auto, po wyglądzie wersja GDI bez relingów, najwięcej było ich w Niemczech.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-07-2011, 22:29   

krzych-o napisał/a:
Jak najprościej sprawdzić czy auto jest warte zachodu?

krzych_o, ja to robię tak. :D
Ustalam najwyższą cenę danego rocznika – możesz sprawdzać u ubezpieczyciela wg. tabel lub po prostu znaleźć najdroższy egzemplarz na „aledrogo” lub innych portalach.
Sprawdzasz jaką wartość mają zadbane egzemplarze za naszą zachodnią granicą z transportem i opłatami (jakbyś sobie sam chciał przywieżć). Wyciągasz średnią z "krajowego" i "zachodniego" i zaczynasz liczyć.
Przykładowo. Jeżeli max. wartość jest równa 20tyś., a Ty kupujesz za 15tyś to masz 5tyś „zapasu”.
Liczysz koszt części, które trzeba/chciałbyś wymienić – opony, paski, elementy zawieszenia/osprzętu/nadwozia itp. (wszystko co wydaje Ci się zużyte).
Liczysz co musiałbyś naprawić (polakierować/odnowić/załatać itp.).
Patrzysz na czym mógłbyś zarobić (ori felgi/radio/”extrasy” typu dokładki, spojlery – ori oczywiście) i sumujesz.
Jeżeli do 20tyś nadal daleko – okazja
Jeżeli zrównałeś – jest dobrze.
Jeżeli przekroczyłeś – odpuszczasz.
krzych_o napisał/a:
Nawet gdyby było po stłuczce a wszystko byłoby ok to zastanowiłbym się nad nim...

Tym bardziej musisz pojechać z osobą, która fachowo Ci oceni auto. Jest podejrzenie naprawy powypadkowej – najlepszy byłby blacharz.
Problem w tym, że jeżeli jest to auto zrobione pod sprzedaż to mogą wyjść takie rzeczy, które się najstarszym góralom nie śniły, a Tobie skutecznie sen odbiorą. :doubt:

futrzany, nie wiem, w którym miejscu się ze mną nie zgodziłeś, ponieważ napisałeś praktycznie to samo co ja. :mrgreen:
Komora w oryginale wg. Ciebie „dziwnie wygląda”.
Ja to nazwałem „niemetaliczny – jakby bez klaru”. :wink:
Co do Twojej teorii… :doubt:

Twierdzisz, że ten szaro-mysi (który nawet przy pełnym słońcu nie wykazuje oznak „metalika”) kolor przy innej technice malowania stanie się srebrny (bo taki jest i był kolor nadwozia)?

Przemekx napisał/a:
Ja napisałem, że uderzenie z przodu jest najmniej niebezpieczne dla auta

A ja Ci napiszę, że zafiksowałeś na tej bzdurze okrutnie. Popytaj jeszcze kogoś to może ktoś Ci to wytłumaczy, bo ja się poddaję.
Już wiem dla kogo zostało stworzone pojęcie "lekka szkoda parkingowa" :mrgreen:
Przemekx napisał/a:
Ja wolę mieć uderzenie w kontrolowaną strefę zgniotu z przodu niż uderzenie boczne, które uszkadza mi np belkę progową i podłużnice co może naruszyć układ jezdny.

Ręce opadają… :roll:
 
 
Przemekx 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-07-2011, 09:25   

mkm
Jakoś się dziwnie przyczepiłeś do mnie.
Czy według Ciebie auto uszkodzone z przodu (niech będzie ,,lekko'') to złom.
Czyli mojego MSS, bo mam uszkodzony przedni zderzak - powinienem złomować.
Czy tak mam to rozumieć ?
Chyba nie odkrywam ameryki, że 90% aut w Polskich komisach było bitych.

Jesteś tu doświadczony, więc doradź mi w moim temacie.
Pozdrawiam. Przemek.

Z góry dziękuję.
 
 
krzych_o 
Nowy Forumowicz
Mitsunawrót

Auto: kiedyś Cari GDI, dzis 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 30
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 25-07-2011, 12:22   

Przemekx napisał/a:
Nie napisałeś ile ma przejechane i ile kosztuje?
Jeżeli sprzedawca twierdzi, że nic nie wie o tym aucie, to ja na Twoim miejscu bym sobie odpuścił.
Nie napisałeś skąd pochodzi to auto, po wyglądzie wersja GDI bez relingów, najwięcej było ich w Niemczech.


cena 10tys.pln
pochodzenie - Włochy
przebieg ok.170tys

Czy to norma, że auta z Włoch są w takim stanie?
 
 
Przemekx 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-07-2011, 13:03   

Krzych_o
Widzę, że zalew jest do Polski tych MSS 1.8 GDI z Włoch. Przeczytaj mój temat - mam podobną sytuację. Tyle, że mój MSS GDI ma przebieg 115.000 km za cenę 8.900 zł bez opłat rejestracyjnych - też jest z Italii.
Co ciekawe w moim przypadku sprzedawca odradza mi kupna tego modelu (może na tyle jest uczciwy), mówi mi, że nie zna historii tego auta (chociaż auto wygląda jak nowe), i nie chce słyszeć później pretensji z mojej strony. Chyba gościa posłucham i zostanę przy swoim MSS 1.3

Ciekawi mnie sprawa - dlaczego z Włoch? może te auta muszą być tam bardzo tanie - zwłaszcza z silnikem GDI?
Ja na Twoim miejscu poszukałbym innego MSS.
MSS z silnikem GDI mają na zachodzie bardzo duże przebiegi, a w Polsce o dziwo 115.000 lub tak jak Twój 170.000, a tak naprawdę może mieć 350.000 km
Pozdrawiam.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 25-07-2011, 20:30   

mkm

Zaintrygowałeś mnie tą komorą silnika , i jak najbardziej jest w kolorze metalicznym i tak zawsze było , a te Twoje foto nie bardzo jest od SS bo nawet mastyki nie pasują , a jak SS to jakaś rzeźba jest , obstawiam że jest to komora od colta
_________________

 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-07-2011, 12:27   

Ten MSS będzie wkrótce do sprzedania http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=580376
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2011, 13:24   

Dokładnie. ;) Samochód po jednej parkingowej przygodzie z jakąś półciężarówką - wszystko udokumentowane zdjęciami. Stan OK. Samochód wcześniej należał do os12 (organizatora zlotu ogólnopolskiego Mitsumaniaków 2009). W rodzinie Mitsumaniakowej od pięciu lat. :)
 
 
krzych_o 
Nowy Forumowicz
Mitsunawrót

Auto: kiedyś Cari GDI, dzis 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 30
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 26-07-2011, 21:35   

kuzi napisał/a:
Dokładnie. ;) Samochód po jednej parkingowej przygodzie z jakąś półciężarówką - wszystko udokumentowane zdjęciami. Stan OK. Samochód wcześniej należał do os12 (organizatora zlotu ogólnopolskiego Mitsumaniaków 2009). W rodzinie Mitsumaniakowej od pięciu lat. :)


no to chyba czas przenieść korespondencję na PW :D

Wielkie dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.