[II 3.0 USA] Klocki i tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26-07-2011, 13:08
|
|
|
W ostatnich już chyba nie mam takich blaszek |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 26-07-2011, 18:34
|
|
|
muszę je usunąć i zobaczyć jak będą działały hamulce |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 27-07-2011, 23:20
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | a co z blaszkami nakładanymi na klocki? macie takie ? |
Pytasz o te z symbolem 51984 czy o te co wyglądają jak spinacz do papieru?
Te pierwsze to powinny amortyzować drgania klocka w jażmie, Te drugie to akustyczne sygnalizatory zużycia klocka. Powinny wystawać na okładzinę max do 2mm jej grubości od strony blachy na której jest okładzina. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-07-2011, 07:59
|
|
|
Trik napisał/a: | Powinny wystawać na okładzinę max do 2mm jej grubości od strony blachy na której jest okładzina. | w Klockach TRW tzw. akustyczny sygnalizator zużycia jest przymocowany na stałe. BTW w samochodzie za ponad 100kzł mógłby być elektryczny sygnalizator zużycia jak w części tańszych autek, a nie kawałek blaszki - chyba że po lifcie już uzupełnili |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 28-07-2011, 11:08
|
|
|
rezon napisał/a: | w Klockach TRW tzw. akustyczny sygnalizator zużycia jest przymocowany na stałe. BTW w samochodzie za ponad 100kzł mógłby być elektryczny sygnalizator zużycia jak w części tańszych autek, a nie kawałek blaszki - chyba że po lifcie już uzupełnili | A jak tak a blaszka zacznie "ryc" po tarczy, to czasem jej nie zniszczy...? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-07-2011, 12:24
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | A jak tak a blaszka zacznie "ryc" po tarczy | jest raczej miękka i nie da się długo z tym jeździć z uwagi na efekty akustyczne przy każdym hamowaniu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28-07-2011, 13:57
|
|
|
potwierdzam, blaszka nie niszczy ale denerwuje wydawany przez nią dźwięk - wczoraj wymieniłem przednie klocki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:50
|
|
|
rezon napisał/a: | w Klockach TRW tzw. akustyczny sygnalizator zużycia jest przymocowany na stałe. | Bynajmniej. Jakieś 10 dni temu zmieniałem klocki na TRW i sygnalizatory były luzem. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:58
|
|
|
Ja miałem takie pętelki o ile pamiętam przymocowane do dwóch klocków |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 30-07-2011, 18:25
|
|
|
Trik napisał/a: | andrzejGb napisał/a: | a co z blaszkami nakładanymi na klocki? macie takie ? |
Pytasz o te z symbolem 51984 czy o te co wyglądają jak spinacz do papieru?
Te pierwsze to powinny amortyzować drgania klocka w jażmie, Te drugie to akustyczne sygnalizatory zużycia klocka. Powinny wystawać na okładzinę max do 2mm jej grubości od strony blachy na której jest okładzina. |
nie o blaszki H G F
http://mitsubishi.epcdata...eel-brake/8777/
czy sa konieczne bo klocki TRW maja warstwę antypiskowa |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 31-07-2011, 12:31
|
|
|
Wydaje mi sie, że blaszki H, G, F są elementem klocków w zalezności jaki rodaj zacisku je obsługuje. O ile pamiętam na klockach TRW do Lancera były naklejone blaszki typu G. Warstwa antypiskowa przypadkiem powinna dotyczyć tylko elementu scieralnego? |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 01-08-2011, 18:10
|
|
|
przejechałem trasa około 1000km i zauważyłem ze trzymając za kierownice odczuwam leciutkie drgania w występują przy różnych prędkościach inaczej mówiąc zawsze są bardzo słabe ale wyczuwalne i denerwujące, Drgania również występuja przy jezdzie po "szorstkim" asfalcie czy układ kierowniczy jest w OU2 jest marnej jakości czy nazbyt czuły. Podczas hamowaniu nie odczuwam drgań jak przy pokrzywionych tarczach.Klocki wymieniłem koła wyważone nawet 2 razy luzów w zawieszeniu nie ma sprawdzone, co to może być ? czy złe ustawienie zbieżności może mieć takie objawy? a może jednak wina tarczy hamulcowych?? |
Ostatnio zmieniony przez andrzejGb 01-08-2011, 18:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 01-08-2011, 18:12
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | zauważyłem ze trzymając za kierownice odczuwam leciutkie drgania w występują przy różnych prędkościach inaczej mówiąc zawsze są bardzo słabe ale wyczuwalne |
Wyważenie kół sie kłania, najprawdopodobniej. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 01-08-2011, 18:15
|
|
|
wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-08-2011, 10:19
|
|
|
A zmień koła przód - tył. Możliwe że np. jedna opona ma wadę. Oglądnij przy okazji czy nie ma jakiś wybrzuszeń itd. |
|
|
|
 |
|