Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Zrobiło się zimno i colt przerywa
Autor Wiadomość
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-11-2006, 23:45   [CAxA] Zrobiło się zimno i colt przerywa

Wygląda sprawa tak...

Niezbyt chętnie odpala ale jak już odpali to obroty nie wariują.
Na zimnym silniku lekko lubi przyszarpać także wtedy gdy ma już odpowiednią temp. cieczy chłodzącej.Dopiero jak przejedzie jakieś 15 km objaw szarpania ustaje albo pojawia się bardzo sporadycznie(1/5mocniejszych wcisnięć gazu). Przy płynnym i lekkim wciskaniu gazu przy w pełni rozgrzanym silniku objaw nie występuje. Podpiąłem diodę z kabelkami do gniazdka(do dwóch bolców) i dioda wymrugła długo 4 sygnały i po małej przerwie jeszcze jeden krótko poczym znowu wymiguje 4x długie i na końcu raz krótko i tak w kółko. Odczytuje to jako 41 czyli wtryskiwacz(zastanwiałem się czy przypadkiem nie jest to jeden długi sygnał i cztery krótkie albo 2 długie i trzy krótkie ale nie, ponieważ 4 sygnały są takie same i są długie a ostatni jest wyraźnie krótszy)

I teraz pytania:
1) czy aby napewno podpiąłem kable właściwie i dioda wymrugała błędy komputera(druciki podpiąłem do dwóch położonych w przeciwnych narożnikach bolców)
2) CZy podpięcie kabelków na odwrót ( "+" do GND a "-" do górnego łacza) wymrugłao by błędy.

3) Jeśli mój odczyt jest prawidłowy to czy mam:
a) nalać środka do czyszczenia strysków do baku
b)przeczyścić złączke od wtryskiwacza
c) rozglądać się za nowymi także używanymi wtryskiwaczami(wtryskiwaczem o ile da się kupić jeden)a jeśli tak to czy pasują od innych modeli mitsubishi??
d) zrobić coś innego

A jeszcze jedno. W lecie przez pewiem czas śmierdziało paliwem. Okazło się że uszczelka od wtryskiwacza zakończyła żywot i troche się benzyny wylewało się na na zewnątrz. Czy przez to nie mógł paść wtryskiwacz?

Paliwo tankuje Orlen verva BP 98

Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 28-02-2010, 03:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-11-2006, 23:57   

Cytat:
b)przeczyścić złączke od wtryskiwacza


Na dobry początek napewno nie zaszkodzi
Zdejmij wszystkie wtyczki i pomierz rezystancję każdego wtryskiwacza.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 00:06   

Padł od tej vervy , zalej moze nowrmalne paliwo i zmien świece bo pewnie sa juz kompletnie zjarane przez verve98, pozdr.
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-11-2006, 00:27   

Świece i kable są nówki(500km) i po zmianie, jakkolwiek stare były, żadnych pozytywnych rezultatów nie zauważyłem :? .
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2006, 08:51   

Bastek napisał/a:
Padł od tej vervy , zalej moze nowrmalne paliwo i zmien świece bo pewnie sa juz kompletnie zjarane przez verve98, pozdr.

Teoria ciekawa - też gdzieś słyszałem, że Verva nie jest do końca dobrym paliwem - ale rozwiń trochę temat. Dlaczego tak sądzisz? Skąd masz informacje - konkretne dane a nie tylko wniosek.

Co do błędu - jeśli CE się nie świeci, to może być jakiś stary błąd (zapamiętany), więc nie wiem, czy koniecznie się nim przejmować.
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 22-11-2006, 10:17   

Rozkręć kopułkę rozdzielacza.
Tam też może byc jakaś wilgoć.
Dokładnie osusz i sprawdź.
Przy okazji przeczyść elektrody i sam rozdzielacz.
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 10:39   

Maryjon napisał/a:
Rozkręć kopułkę rozdzielacza.
Tam też może byc jakaś wilgoć.
Dokładnie osusz i sprawdź.
Przy okazji przeczyść elektrody i sam rozdzielacz.
jak jest wilgoć w kopułce to jest inny efekt szarpie cały czas bez rużnicy czy jest ciepły czy zimny. Trzeba sprawdzić wtryski a środek do czyszczenia napewno nie zaszkodzi. u nie też jak jest zimny to szrpie na paliwie na gazie jest ok, ale u nie to raczej wina paliwa chyba jest troszkę wody w zbiorniku ale nie mam czasu się tym zająć.
 
 
WEDGES
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 17:58   

mam podobny problem w colcie 1.5 12v ale niepali na wszystkie baniaki i ciezko go odpalic colcik przed zakupem stal 3 lata
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 18:49   

Aby jeździć na paliwie typu verva, v power, itd, trzeba miec odpowiednio przystosowany silnik-układ wtryskowy, komputer sterujący, dla normalnego silnika optymalnym paliwem jest pb 95 i tak jest zestrojony cały układ, do siników FSI u VW trzeba lać 98 bo tak jest ustawiona cala elektronika sterująca silnikiem, wlanie 95 powoduje znaczny spadek mocy i kultury pracy, a na dłuższą metę powoduje uszkodzenia układu wtryskowego!!!
Wracając do paliw typu V itd, to sprawa wyglada nieciekawie, dłuższe stosowanie moze np. doprowadzic do stopienia świecy zapłonowej! uszkodzenia wtruskiwaczy i kompa sterujacego.
Sprawa jest prosta paliwa o wyzszej liczbie oktanow z dodatkami stosowanymi w sportach motorowych moga byc stosowane w odpowiednich autach, które z kolei jezdza tylko na takim paliwie.
Porównanie , wsadźmy do poloneza silnik od 3000GT, i wykorzystajmy pełną moc tego motoru hihi:), tak jest z tym paliwem.
Dowód, kumpel rozwalił sobie silnik- Honda Civic 1.5, bo lał to paliwo przez dobre pół roku, rdzenie świec były stopione, 2 świece pękły w proch i dostały sie do środka, straszna lipa.
Mechanik rozebrał silnik i zapytał go tylko czy używał jakis dodatków do paliwa, wszystko jasne.
Takie paliwko jest dobrze zalac raz na kilka tys. km a nie lac co tankowanie do zwyklego auta, pozdr.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 22-11-2006, 18:57   

Bastek napisał/a:
Takie paliwko jest dobrze zalac raz na kilka tys. km a nie lac co tankowanie do zwyklego auta, pozdr.


Zdefiniuj: ,,zwykłe auto'' :?:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 20:57   

Nadal biomet niekorzystny, zwykłe czyli cywilne, w którego książce obsługi pisze wyrażnie czego używać podczas eksploatacji pojazdu osobowego- nie sprtowego czy wyczynowego, może uzywasz w swoim aucie oleju przeznaczonego do sportów motorowych, polecam tez paliwo V-Pover, pozdr, ze słonecznego Gdańska 8)
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-11-2006, 22:06   

Paliwa Verva BP 98 nie leje cały czas. Tak sobie przypomniałem że mam na baku napisane 95+ więc można by zobaczyć czy przypadkiem coś się nie zmieni po zalaniu wyższooktanowej benzyny.
Styki przeczyszczone oczyszczacz wtrysków(STP) zalany. Póki co bez zmian.
 
 
 
artbiker
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 23:14   

Jeśli chodzi o paliwa - najważniejsze jest to, gdzie tankujemy, a dopiero potem liczba oktanowa.

Bardzo prosty przykład. Miejscowość Jędrzejów (trasa Warszawa - Terespol), stacja O.... Co niedziele mają promocje na benzynę (obniżki są naprawdę znaczne, szczególnie na 98). Któregoś razu wracałem z Warszawy i pomyślałem, że sobie zaleję wysokooktanówki i tak zrobiłem. Szczerze mówiąc to wcale nie czułem żadnego powera. Samochód chodził raczej normalnie. Po jej wypaleniu zalałem u siebie w mieście (na sprawdzonej stacji - Poczty Polskiej :mrgreen: ) zwykłej 95 i możecie wierzyć lub nie. Czułem jakby w silniku obudziło się conajmniej kilka koników.
Nie był to odosobniony przypadek. Kilkakrotnie tankowałem w Jędrzejowie i paru innych miejscach zarówno 95 jak i 98 poczym zalewałem się na "swojej" stacji i w większości przypadków wrażenia były podobne.
Czyli pamiętajcie, nie rodzaj paliwa a stacja się liczy.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 23:39   

Swięta racja!!! jak silnik jest dostosowany do 95 to będzie lepiej pracował niż na 98 i innych v-poverach, o tym właśnie mówiłem wcześniej pozdr
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2006, 09:57   

Bastek napisał/a:
Aby jeździć na paliwie typu verva, v power, itd, trzeba miec odpowiednio przystosowany silnik-układ wtryskowy, komputer sterujący, dla normalnego silnika optymalnym paliwem jest pb 95 i tak jest zestrojony cały układ,

i tu się mylisz - "strojenie" odbywa się dla paliw 89 lub 91 okt., tak aby zalanie takie paliwa nie spowodowało zniszczenia silnika
zalanie lepszego powoduje (czasem nie) zmianę wyprzedzenia zapłonu i subiektywnie można poczuć, że auto lepiej ciągnie

v-power to syf - pisałem nie raz, nie będę powtarzał

co do tankowania na stacjach - to jest fakt: obojętnie jaki Shell zawsze miaem problemy z mocą auta; zatankowanie na "swojskim" Statoil w Malborku dawało ogromną różnicę na plus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.