 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] DLACZEGO W MSS OBNIŻONO MOCE SILNIKÓW ? |
Autor |
Wiadomość |
Przemekx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-08-2011, 14:50 [MSS 1.3] DLACZEGO W MSS OBNIŻONO MOCE SILNIKÓW ?
|
|
|
Witam,
Nie wiem, może ten temat był już poruszany na forum, ale mnie zaciekawiła ostatnio sprawa obniżenia mocy przez producenta w silnikach 1.3 i 1.8 GDI, może Ktoś wie dlaczego?
Silniki 1.8 GDI miały najpierw 122 KM, a później 118 KM, to samo dotyczy 1.3 86 KM a potem 82 KM
Czy ta zmiana była wymuszona konstrukcją silnika, a może chodziło o jakiś podatek czy akcyzę ?
Mój MSS 1.3 kupowałem w Belgii i ma 86 KM, ale wiem, że te same auta w Polskich salonach były sprzedawane z silnikami już 82 KM - trochę szkoda, ponieważ uważam, że przy tak małym silniku i stosunkowo niewielkiej mocy obniżenie (co prawda tylko 4 KM) ma jednak znaczenie. W moim MSS przy 86 KM podczas wyprzedzania wyłączam klimę, żeby auto miało większego ,,kopa''. Z włączoną klimą auto jest mało dynamiczne - a tu jeszcze 4 KM mniej.
Swoją drogą ciekawe czy Ktoś z Was jeździł MSS 1.3 z silnikiem 86 KM a później 82 KM i ma jakieś porównania ? co do dynamiki tych aut.
Pozdrawiam. Przemek. |
|
|
|
 |
Witoldu
Forumowicz
Auto: SpaceStar 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 42 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-08-2011, 19:52
|
|
|
W przypadku 1.3 moc zabrał 2 katalizator i norma euro3
w przypadku 1.8 zabieg czysto podatkowy dla krajów gdzie podatki są zależne od mocy silnika patrz przykład ASX did 1.8 116 km (silnik jest taki sam jak 150km) |
|
|
|
 |
|
|