[CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
chamakolej
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 6 Skąd: jaworzno
|
Wysłany: 12-08-2011, 22:04
|
|
|
Jak długo Ci służył? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-06-2013, 15:09
|
|
|
witam
Całkowicie już mi pada bosch s3 004, 53Ah 470A .
Zastanawiam się o jakich parametrach wybrać nowy , oryginalnie
był montowany panasonic 60Ah , i tylko 360A .
Ten co teraz mam jak był nowy bardzo energicznie kręcił rozrusznikiem więc
nie wiem czy mogę kupić z większym prądem rozruchowym ?
60Ah mają zazwyczaj powyżej 500A .
Przez to że aku był 53Ah zamiast 60Ah to się przeładowywał i przez to nie posłużył zbyt długo ?
Ładowanie mam 14,3V .
pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2013, 16:47
|
|
|
7 Ah to mała różnica i raczej nie miała wpływu na zużycie akumulatora. W Polsce zimą akumulatory maja trudne życie jeśli dodatkowo jeździ się krótkie odcinki. Oprócz tego może dojść zaśniedziała masa akumulatora i akumulator wytrzymuje dużo krócej. Wykonanie też jest coraz gorsze a pozorna bezobsługowość, niepozwalająca uzupełnić poziomu elektrolitu wodą destylowaną, dodatkowo skraca żywotność. Często jest tak, że tańsze akumulatory padają po skończeniu się okresu gwarancyjnego.
Dla alternatora ważne są amperogodziny i najlepiej aby według tego dobierać akumulator do auta. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-06-2013, 18:50
|
|
|
Tego boscha kupiłem w lutym 2011r. , tej zimy już nie odpaliłem auta ,a w poprzednią ledwo co dawał rade .
Jeżdżę przeważnie po 10km i z powrotem 10 , colty miały alternator 80A i 90A tak wyczytałem z instrukcji , ja będę mieć raczej 90A bo mam pełną wersję .
Nie chce zbyt dużego prądu rozruchowego bo nie wiem czy to nie skraca żywotności rozrusznika jak tak energicznie kręci ,pamiętajmy że fabryczny miał 360A .
Klemy i przewody przykręcone do nich miałem zawsze oczyszczone i
nasmarowane wazeliną techniczną .
Wcześniej miałem nowego kagera 40-45Ah i padł po 2 miesiącach .
Najlepiej jak by mi się udało znaleźć 60Ah z małym prądem rozruchowym . |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2013, 22:10
|
|
|
Większy prąd rozruchowy nic Ci nie uszkodzi a będziesz miał zapas na zimę, rozrusznik pobierze tyle ile mu potrzeba. Jeśli akumulatora nie doładowywałeś to faktycznie krótkie odcinki mogły go dobić ale mimo wszystko to trochę dziwne, że tak szybko padł. Może jednak masz jakiś problem z ładowaniem lub coś Ci kradnie prąd. Ja dla porównania w zimę przez 5 dni w tygodniu dziennie robiłem dwa razy po około 5km ale co drugi weekend dwa razy po około 80km i żadnych problemów z odpalaniem nie miałem. Może te trasy wystarczająco go doładowywały. Podobny problem do Twojego miał mój teść w Maździe 626, co tydzień musiał doładowywać akumulator. Sprawdziłem mu ładowanie i było niby w normie wymienił więc stary akumulator myśląc, że to jego wina. Po około miesiącu problemy wróciły, znów zmierzyłem ładowanie i tym razem było coś około 13V. Okazało się, że jednak nie łączy masa przykręcona do silnika. Po poprawieniu tego problemy się skończyły.
Dla pewności sprawdź ładowanie na akumulatorze a następnie na alternatorze. W układzie ładowania cudów nie ma, jeśli wszystko jest ok i nic nie kradnie prądu, to akumulator powinien wytrzymać minimum 4 lata. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-06-2013, 22:59
|
|
|
plecho1 napisał/a: | akumulator powinien wytrzymać minimum 4 lata |
Nie wiem czy te dzisiejsze akumulatory tyle wytrzymają , ale muszę przyznać
że ten bosch jak kupowałem był taki jakiś przybrudzony przykurzony jakby leżak magazynowy .
Ładowanie sprawdzałem bezpośrednio na akumulatorze a nawet w czasie jazdy
i było ok 14,3V .
Do niedawna zdarzało się że jeździłem raz na tydzień i nie było problemu ale ostatnio auto stało ponad 2 tygodnie i wczoraj....nawet nie mogłem drzwi otworzyć pilotem .
Pobór prądu mierzyłem podłączając amperomierz
(multimetr uniwersalny taki najprostszy elektroniczny na zakresie 10A ) między aku a jedną klemę w szereg i wychodziło 0,5A to trochę dużo ale nie wiem czy to jest wiarygodne bo w ten sposób sprawdzałem w innym aucie i wyszło 1A - te auto odpala nawet po miesiącu stania .
W tej chwili bosch po 3 godzinach ładowania prostownikiem 6A gotuję się
(wskazówka na prostowniku od dłuższego czasu na tej samej pozycji więc odłączam ) po tym wystarcza na 1 odpalenie .
Wniosek taki że akumulator tracił pojemność a przez ostatnie rozładowanie go dobiłem i posiada teraz ułamek znamionowej pojemności .
Silnik ma idealne połączenie z masą - sprawdzone omomierzem , połączenia czyste bez rdzy itp pokryte wazeliną , to samo przewód "+" alternatora i przewód "-" akumulatora - poprawione połączenia do karoserii, przeczyszczone, wazelina , klemy też zadbane ....
Dodatkowo od dawna wożę podłączone coś takiego :
http://img717.imageshack..../dsc03514eg.jpg
i zawsze przy odpalonym silniku mam full czyli prawidłowe ładowanie a na zgaszonym przez chwile po zgaszeniu świeci normal a później fair . |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2013, 07:55
|
|
|
To widocznie trafił Ci się wadliwy akumulator który dodatkowo dobiłeś sposobem eksploatacji. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-07-2013, 17:03
|
|
|
Ten bosch podobno był wyprodukowany w 2008 roku także niezłego leżaka kupiłem .
Dzisiaj kupiłem aku Varta 60Ah sprzedawca mi szczerze powiedział że jest z końca ubiegłego roku ale trzymał parametry ponad normę -prąd rozruchowy i obciążenie opornicą więc go wziąłem.
vendetta napisał/a: | Ja miałam w CJ dokładnie taki sam bosch s4 60ah 540A i pasował ok . Niektórzy mówią, że 60 jest za mocna, ale to jest dokładnie taka specyfikacja jaką zaleca producent do tego modelu Colta. |
U mnie w colcie jest alternator 90A czyli mocny , taki sam ma kolega w mazdzie 6 2.0 diesel , akumulator ma fabryczny 93Ah . |
_________________
 |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 13-01-2017, 17:22
|
|
|
Nie znają się , błąd.
Powiem tyle , aku Varty o którym pisałem 3,5 roku temu działa do dzisiaj bez problemu . |
_________________
 |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 16-01-2017, 14:24
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Powiem tyle , aku Varty o którym pisałem 3,5 roku temu działa do dzisiaj bez problemu . | dobry wynik . |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-01-2017, 14:33
|
|
|
3,5 roku to wynik w pełni normalny, a nie "dobry". |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 20-01-2021, 14:38
|
|
|
A 7,5 roku to już dobry wynik ?
Dopiero teraz jest na wykończeniu , także następny
kupię też Varta .
Zastanawiam się czy warto dopłacić do płaskiego
(specyficzna obudowa do aut japońskich)
czyli wyższy z wystającymi wyprowadzeniami . |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2021, 16:39
|
|
|
Mi Varta Silver w Carismie 1.6 nie wytrzymała 4 lat |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-01-2021, 18:23
|
|
|
krzysieg, ja bym omijał vartę, chyba że wyprodukowana w DE.
Teraz podobno gdzieś na południu (Czechy lub Słowacja) robią i coś kiepsko z jakością.
Takie info dostałem od handlarza akumulatorami. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|