Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do Lancerka
Autor Wiadomość
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 16:20   Olej do Lancerka

Panowie jaki olej byście wlali do Lancera 4g13 12v 230 tys przebieg 98r.
Silnik+skrzynka , liczę na dobre rady:)

[ Dodano: 22-11-2006, 16:21 ]
ps. silnik suchy bez wycieków, nie ubywa nic z bagnetu!
pozdr wszystkich:)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 22-11-2006, 16:23   

Ten sam co jest teraz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 20:44   

Dzięki za dobrą radę, widzę, że w Przemyślu biomet niekorzystny 8)
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 22-11-2006, 22:13   

Witam. Ja jutro jade na wymiane. Mieli mi to zrobić dzisiaj ale nie mieli filtra oleju.
Mój Lancer jest z 96r również 4g13 12V przebieg 120tys. a jeżdżę na półsyntetyku Mobil One
 
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 23:46   

Więć jednak zaleje z powrotem syntetyk, do skrzynki wleje castrola 75w90 tafx a do silnika 10w40 magnetika albo Mobila, chociaż kolega pracował kiedyś dla tego konernu i mówił, że podczas prób jakościowych i przy nadawaniu certyfikatów jakości na nasz rynek, były tylko minimalnie lepsze niz nasz lotos!!!, najlepiej wypadał Castrol i Shell, pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-11-2006, 09:34   

Nie jest dobrze zmieniac olej jeśli silnik jest od dłuższego czasu ,,przyzwyczajony'' do jakiegoś konkretnego oleju - jeśli mu służy to po co poprawiać dobre?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2006, 09:57   

saphire napisał/a:
jeśli mu służy to po co poprawiać dobre?

Bo może mu służyć jeszcze lepiej. Mając takie podejście nigdy by się nie pojawiły oleje mineralne, a my mieszkalibyśmy w jaskiniach, ponieważ tam też było nieźle.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 23-11-2006, 10:25   

Sla! :P Lepsze jest wrogiem dobrego. I to bynajmniej nie mój wymysł. Na Kujawach powiadają: " Jak chcesz sobie polepszyć, możesz sobie pop.........yć! "
:P
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 10:34   

Sorry, myslę, że SLA ma rację, jak można coś poprawic to trzeba to zrobić!
Pozdr
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-11-2006, 14:25   

qpal napisał/a:
Lepsze jest wrogiem dobrego.

Przysłowia są co prawda mądrością narodów, ale wpływ na postęp mają na szczęście niewielki. A w sprawie zmiany oleju w samochodzie odesłałbym je do lamusa, ponieważ pochodzą z czasów gdzie jedynym "olejem" był ten w głowie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-11-2006, 18:39   

Olej powinien byc taki jak zaleca producent silnika lub jego odpowiednik spełniający te same parametry co do klasy lepkości, norm API (np. SJ) i podklasy (np. A2/B3 itp.) więc patrzysz co wg producenta ma mieć wlane - szukasz oleju który spełnia wszystkie te zalecenia, ma tą sama lepkość, tą sama klasę API (lub lepszą) tą samą podklasę (lub lepszą) i masz to co chcesz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 23-11-2006, 21:08   

W sprawie wymiany oleju wielu wypowiadało się, mniej lub bardziej humorystycznie, ale nie wielu potrafiło odnieść się do skutków wymiany na olej taki lub inny. I tu zaczynają się problemy, w rodzaju co to znaczy lepszy olej?. Czy lepszy to taki o lepszej jakości, może o lepszych właściwościach, smarnych, myjących, uszczelniających, czy też paliwooszczędnych?. Producenci zachwalają swoje produkty, chodzi o najnowsze syntetyki, ale nadal produkują, półsyntetyki i minerale. Zastanówcie się więc po co? A no po to by zaspokoić cały rynek aut, od starych do najnowszych konstrukcji. Jeżeli w instrukcji napisali "owies" to karm owsem a nie płatkami owsianymi, a i uważaj bo z wiekiem i owies przestaje być strawny, i tylko stary wypróbowany olej mineralny pomoże. Reasumując, lepszy czytaj nowocześniejszy olej nie zaszkodzi, aczkolwiek nie ma pewności, że uszczelnienia go zaakceptują, a zmycie nalotów może doprowadzić silnik do przyśpieszonego remontu. Mineral lej jak zmusza cię do tego stan silnika, zajeżdżonego, biorącego olej. Czyli półsyntetyk jest jedynym wyjściem dla lekko jużą zjechanych ale sprawnych silników. Polecam Mobil One albo Valvoline Max Life, oleje wypróbowane i co najważniejsze nikt ich nie musi reklamować. :wink:
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2006, 23:27   

Zgadzam się z Tobą zaleje semi synt, pozrd. :lol:
 
 
Pietruszka
[Usunięty]

Wysłany: 23-12-2006, 16:40   

Ja mam 4G13 z 95 roku i jezdze na półsyntetycznym Castrol GTX Magnatec, przebiej to nie całe 120 tys.
 
 
jaqb
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2007, 12:17   

4g92 - od samego początku zalany olejem syntetycznym 5w40 - silnik ma przebieg 250tys i nie bierze ani kropli oleju. Olej lotos :)
Wymiana co 15tys . WIdziałem nissany zalane takim olejem w jednej z firm - auta słuzbowe - przebiegi po 450tys i równiez zero usterek w silniku. Olej syntetyk to chyba podstawa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.