[EA5A/W 2.5] strzał w dolot na LPG |
Autor |
Wiadomość |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 12-08-2011, 09:54 [EA5A/W 2.5] strzał w dolot na LPG
|
|
|
Witam, jakie moga być przyczyny powyższego zjawiska.
Nowe świece i przewody WN (NGK - platyna).
Wczoraj podczas jazdy przy około 2000rpm pod górkę strzelił w dolot gdzie i czego szukać...? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-08-2011, 12:55
|
|
|
Ustawienie zapłonu. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 12-08-2011, 12:57
|
|
|
byłem podłączyć się pod kompa i jedyne co pokazał to kody błędów czujników ABS
kod 24, 23, 22, 21 - odpowiednio czujnik: TL, TP, PL, PP zwarcie.
Dziś zamawiam kopułkę i palec może to pomoże.
Nikt nie jest w stanie nic podpowiedzieć???
[ Dodano: 12-08-2011, 12:58 ]
Hugo napisał/a: | Ustawienie zapłonu. |
niemalże jednocześnie napisaliśmy.
Co masz na myśli [pisząc o ustawieniu zapłonu?
Kąt wyprzedzenia? czyli na lampę trzeba pojechać... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-08-2011, 18:12
|
|
|
W galancie nie ustawia się zapłonu. Ustawia go ECU.
Strzał może być spowodowany wieloma czynnikami. Może być tak, że jakiś wtryskiwacz nie trzyma i do kolektora dostał się gaz przy zamkniętym zaworze. Ew może jest włączone upuszczanie ciśnienia...
Przydałaby się konfiguracja lpg i ustawienia. Może być prozaiczna przyczyna, o której napisałeś, czyli układ WN. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-08-2011, 21:20
|
|
|
Owczar napisał/a: | W galancie nie ustawia się zapłonu. Ustawia go ECU. | Obojętnie jak przykręcisz aparat zapłonowy to ECU ustawi właściwe wyprzedzenie zapłonu? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-08-2011, 22:12
|
|
|
Ale jego nie da sie nawet przekrecic Jest jedno ustawienie. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-08-2011, 22:20
|
|
|
Hugo napisał/a: | Obojętnie jak przykręcisz aparat zapłonowy to ECU ustawi właściwe wyprzedzenie zapłonu? |
to nie stare Golfy i Passaty gdzie aparat obracał sie wokół wlasnej osi prawie |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 13-08-2011, 07:45
|
|
|
dziś ma być do odbioru palec i kopułka.
Dam znac jak zachowuje się auto po wymianie.
mam nadzieję, że znikną również pozostałe problemy z autem.
czyli spadające wolne obroty, o których wspominalem, wypadające zapłony podczas szybkiej jazdy i zmuła w zakresie 2-4kRPM
[ Dodano: 13-08-2011, 11:26 ]
kopułka wymieniona, palec niestety nie - miał za mały otwór na oś aparatu i co ciekawe w sklepie powiedzieli mi, że był tylko jeden typ tej części...(?)
auto zmieniło sie nie do poznania.
Zniknęły drgania nadwozia na biegu jałowym i znacznie lepiej sie garnie.
W starej kopułce grafit byl wypalony do zera praktycznie - wcale nie wystawał z gniazda więc może to był powód calego zamieszania...
dzięki za sugestie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-08-2011, 23:35
|
|
|
polaff, ile zapłaciłeś za kopułkę i palec? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 14-08-2011, 08:56
|
|
|
Owczar napisał/a: | polaff, ile zapłaciłeś za kopułkę i palec? |
kopułka 240 - z tym, że od lat kupuję w jednym sklepie graty i mam rabaty
palec 25 - palec wyglądał jak by prosto z chin przyjechał... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-08-2011, 12:37
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jest jedno ustawienie. | a po co jest fasolka na aparacie?
pytam, bo u mnie jest w skrajnej pozycji ustawione (fabrycznie - na 100% nie grzebane) a evoscan ma taką opcję jak 5*BTDC - sądziłem, że do bazowego ustawiania zapłonu (zamiast złącza zapłonu); na obudowie rozrządu też jest podziałka... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 15-08-2011, 19:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Owczar napisał/a: | Jest jedno ustawienie. | a po co jest fasolka na aparacie?
pytam, bo u mnie jest w skrajnej pozycji ustawione (fabrycznie - na 100% nie grzebane) a evoscan ma taką opcję jak 5*BTDC - sądziłem, że do bazowego ustawiania zapłonu (zamiast złącza zapłonu); na obudowie rozrządu też jest podziałka... |
z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór:
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-08-2011, 21:28
|
|
|
polaff napisał/a: | z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór |
dokładnie - tak samo jest np. w Colcie C5x (chociaż tam jest zębatka a nie łopatka na wyjściu aparatu) i pozwala na regulację w zakresie 10* |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 16-08-2011, 09:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | polaff napisał/a: | z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór |
dokładnie - tak samo jest np. w Colcie C5x (chociaż tam jest zębatka a nie łopatka na wyjściu aparatu) i pozwala na regulację w zakresie 10* |
ale nie pytaj co autor miał na myśli stosując taki manewr... ja nawet nie mam cienia pomysłu na to...
a czy istnieje jaka kolwiek mozliwość modyfikacji ustawień zapłonu???
Generalnie to chciał bym się z kimś z okolicy umówić na porównanie osiągów aut bo wydaje mi się, że mój misiek w zakresie 0 - 100km/h jest lekko przymulony... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-08-2011, 10:29
|
|
|
polaff, a mierzyłeś go do setki? Mój też wydawał się przymulony bo nie czuć tego przyśpieszenia, ale wskazówka idzie zdrowo w górę Poza tym robi się już OT.... |
|
|
|
 |
|