Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pare problemów z nową Sigmą
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-08-2011, 19:15   Pare problemów z nową Sigmą

Parę dni temu wreszcie odebrałem swoją nową Sigmę i jestem z niej bardzo zadowolony, mam tylko parę problemów, nie załącza mi się TCL, raz po kilkukrotnym wciskaniu przycisku w okolicach kolan udało mi się go włączyć ( zapaliła się zielona lampka pod TCL ON ) i przy następnym uruchamianiu znów było TCL OFF, być może to kwestia włącznika, kolejna sprawa to taka że szykuję się wymiana uszczelniaczy zaworowych i słyszałem o tym że NOKi sa najlepsze ale aktualnie nie ma ich ani w IC ani na motoneo , jeżeli ktoś wie gdzie można takie nabyć to też byłbym wdzięczny, w jakimś dziale ktoś (bodajże Zbyszek ) pisał o uszczelkach pod głowicę Victora Reinza i tez nie wiem gdzie można je dostać, ewentualnie jakie możecie mi polecić .No i jeżeli ktoś ma zestaw foteli i kanapę jasnej skóry to bardzo chętnie kupię i ostatnie pytanie jaki olej lejecie do skrzyni bo mam zamiar powymieniać wszystkie płyny.
P.S. jeżeli ktoś jest zainteresowany to mogę się pozbyć części ECS'u które są mi zbędne gdyż mam teraz zwykłe amortyzatory i mam wszystko oprócz amorów i sprężyn
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-08-2011, 19:46   

mazda10000, jak TCL działa to żadna lampka się nie świeci .... jak stracisz przyczepność i koła zaczną ci boksować to dopiero zielona kontrolka sie zapala :wink:


a tym przyciskiem to możesz Wyłączyć kontrole trakcji czyli TCL ( TCL OFF)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-08-2011, 23:17   

No tak ale przy włączonej TCL przecież nie powinna się palić kontrolka TCL OFF, przynajmniej tak myslę...:)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 06-08-2011, 23:32   

mazda10000 napisał/a:
nie powinna się palić kontrolka TCL OFF


jeżeli TCL OFF miga i ABS świeci :

- przewód od czujnika ma przebicie ( wilgoć)
- czujnik ma przebicie ( wilgoć)

jeżeli TCL OFF świeci cały czas i ABS też :

- przewód od czujnika urwany
- czujnik uwalony

jeżeli TCL OFF miga ( sam TCL bez ABS) i nie gaśnie po przejechaniu 10 km :

- czujnik przy przepustnicy od TCL jest źle ustawiony

jeżeli lekko hamujesz i przy ~20km/h włącza ci się ABS ( terkocze i dociska ci pedał hamulca ) :

- zębatka od ABS nie ma jednego zęba :wink:


przerabiam to od dłuższego czasu i mógł bym o tym napisać książkę :lol:
.....
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 06-08-2011, 23:44   

Ciągle pali się kontrolka TCL OFF, ABS także czli urwany przewód lub czujnik do bani, zapomniałem o ostatniej kwestii, kiedy zapala się kontrolka ręcznego/hamulców?

[ Dodano: 06-08-2011, 23:51 ]
Dodam że płynu jest pełno i były wymieniane ( tak na 90%) wszystkie sztywne przewody bez tych które idą do przedniego (chyba ) prawego koła, i auto hamuje całkiem sprawnie, delikatnie ręczny szoruje, czy to może być przyczyną?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-08-2011, 10:39   

mazda10000 napisał/a:
zapomniałem o ostatniej kwestii, kiedy zapala się kontrolka ręcznego/hamulców


Zazwyczaj zapala się gdy jest niski poziom płynu hamulcowego, sprawdziłeś poziom płynu w zbiorniczku przy pompie ABS?

mazda10000 napisał/a:
kolejna sprawa to taka że szykuję się wymiana uszczelniaczy zaworowych i słyszałem o tym że NOKi sa najlepsze


mazda10000 napisał/a:
pytanie jaki olej lejecie do skrzyni


Tematy wałkowane na forum, wystarczy poszukać :!:

mazda10000 napisał/a:
Ciągle pali się kontrolka TCL OFF, ABS


DIODA! prawdę ci powie. :mrgreen:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-08-2011, 12:31   

tak jak pisze wojtas021180, mało płynu i się pali od ręcznego .... albo ten czujnik pływakowy co jest w zbiorniczku się zawiesił na dole i dlatego ci świeci ... sprawdź ....

a co do ABS i TCL to nie wiedziałem że w sigmach można odczytać kody błędów ABS-u iTCL-a ??
myślałem że małe zręczne rączki zrobiły to tylko w Galach EAx .... a o sigmach i Galach E5x zapomniały :wink: .....


naprawdę możecie odczytać błędy ABS ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-08-2011, 13:00   

wojtas021180 napisał/a:

DIODA! prawdę ci powie. :mrgreen:


Diodę lub skaner podłączasz do drugiej, czarnej wtyczki diagnostycznej
(pin 1 i 12). Przy okazji jeśli pali się TCL OFF oznacza to że błąd jest gdzieś poza TCLem tzn. np. CHECK ENGINE, ABS itd. (sam komputer TCLu bezpośrednio jedynie steruje pompą ABS i odczytuje czujnik położenia kierownicy) Ale bez odczytania błędów to wróżenie z fusów więc lutownica w dłoń i do dzieła ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-08-2011, 17:47   

ręczny palić sie mozę od zwarcia w przyciku koło ręcznego :D - albo o d innych kabelkowych problemów z czujnikiem poziomu itd. - warto poszukać , jesli jest prosty dostęp :) (jak dioda nic nie powie )
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-08-2011, 18:05   

Palenie się lampki od hamulca nie ma wpływu na działanie TCLu! Problem raczej leży gdzie indziej, więc na 100% jakiś błąd będzie zapisany.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 18-08-2011, 00:24   

Nie było mnie przez jakiś czas w domu i dzisiaj odczytałem błędy z kompa. Komputer nie wykrył żadnego błędu. Jak podłączyłem się do tej czarnej kostki to okazało się że masa u mnie jest nie na tym skrajnym pinie tylko na środkowym, co ciekawsze, po połączeniu do niej diody nie mruga ona w ogóle, a pali się ciągle i nie ma znaczenia które piny ze sobą połącze. Zauważyłem też że prawy bezpiecznik w kształcie baryłki, ( tam są takie 2) dość mocno się nagrzał, zmieniłem go na ten z mojej starej sigmy. Zabiorę się jutro za te czujniki ABS-u. Jedno pytanie jak sprawdzić który czujnik jest niesprawny?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-08-2011, 05:32   

Możesz zrobić zdjęcie kości pod którą się podłączyłeś, bo to bardzo ciekawe, że niema tam pinu masy. Druga sprawa, czy podczas sprawdzania kluczyk w stacyjce był w pozycji ON. Czujniki ABS możesz sprawdzić, podłączając się pod pin 4 i 12 w białej wtyczce. Co do samych czujników sprawdzasz dwa parametry, odległość czujnika od zębatki (z przodu 0.2- 0.7 mm), oraz opór (rezystancja) czujnika ( z przodu 1.4-2.2 kΩ). Wtyczki z przodu powinny być pod nadkolami. Parametrów kół tylnych niestety nie pamiętam.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 18-08-2011, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 18-08-2011, 15:48   

Tam są tylko 2 kostki jedna jest czarna druga jest biała ( w każdym razie jasna), na żadnym pinie nie ma błędów jako takich. Jedyne zastrzeżenie budziła czarna kostka. Są w niej 3 piny, z tego co wyczytałem to 1,3, 12 . Z czego 12 powinien być masą. U mnie masą jest 3 ( w każdym razie ten najbardziej po środku). Po podłączeniu 1 do 3 dioda świeci się cały czas. tak samo się dzieje kiedy podłącze 3 do 12.
Teraz powrócę do tej białej kostki. Po podłączeniu pinu 4 i 12 komputer nie pokazuje błędów. Natomiast kontrolka ABS-u cały czas świeci się na desce rozdzielczej, czy to normalne?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-08-2011, 18:27   

Raczej nie jest normalne, prawdopodobnie coś dzieje się z kompem ABS-u, sprawdź wtyczki przy kompie. Komp ABS-u jest w bagażniku po lewej stronie, pod tapicerką błotnika. Co do braku masy w czarnej kostce, można zawsze podłączyć masę z innego źródła.

[ Dodano: 18-08-2011, 22:21 ]
Wracając do tylnych czujników ABS, kostki masz nad wahaczami dolnymi, rezystancja 1.3-2.1 kΩ i odległość 0.3-0.9mm.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 19-08-2011, 02:55   

Jeszcze raz : masę na czarnej kostce mam . Jest ona na 3 pinie a nie 12 i jakie by piny nie były do siebie podłączane ( 3 do 12, czy 1 do 3 ) to dioda pali się ciągle, jak żarówka w latarce. Patrzyłem już na komputer od ABS i nie ma żadnych anomalii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.