| BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | WOJTESX   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sie 2011
 Posty: 9
 Skąd: z nikąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2011, 16:05   BRAK ISKRY .MITSUBISHI SPACE WAGON |   
 |  
               | 
 |  
               | W moim miśku (Space Wagon) 2.0 benzyna , Pękł pasek rozrządu , okazało się że jest nie kolizyjny , po wymianie obu pasków auto odpaliło lecz po 2 minutach zgasło i nie odpala . okazało się że nie ma iskry. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2011, 16:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik jest kolizyjny, jeżeli nie ma iskry należy odczytać kody błędów, możliwe, że ma to związek z czujnikiem położenia wału (mógł zostać uszkodzony przez zerwany pasek) |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2011, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak pisze Robert - silnik jest 100% kolizyjne, ale znam przypadki, że po pęknięciu paska nic się nie stało. Nie piszesz, który rocznik, więc nie wiem, czy czujnik wału jest pod rozrządem - jeśli tak jak myśli Robert, to pęknięty pasek mógł skrzywić blachę kodową a ona po 2 minutach rozwaliła czujnik. Nowy kosztuje ok. 500 zł. Check engine wyskakuje po 5 sek. kręcenia rozrusznikiem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WOJTESX   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sie 2011
 Posty: 9
 Skąd: z nikąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2011, 19:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest to rok 1995 . 
 [ Dodano: 15-08-2011, 20:38 ]
 Jeżeli się nie mylę to silnik 4G63
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2011, 20:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | produkowany chyba od lat 70-ych w różnych konfiguracjach 	  | WOJTESX napisał/a: |  	  | silnik 4G63 | 
   jak '95 to masz czujnik pod zębatką wału - czyli nasze diagnozy mogą być trafne
 a - mój poprzednie post, ostatnie zdanie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WOJTESX   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sie 2011
 Posty: 9
 Skąd: z nikąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2011, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Check zapala się na pooczątku (tak jak zawsze przy odpalaniu) potem gaśnie i już się nie zaświeca. 1 Nie wiem gdzie może być ten czujnik położenia wału . Wał nie ma znaków na zębatce (a cewka jest z paluchem ) , może jest gdzieś indziej określcie położenie .
 2 Gdzie jest gniazdo komputera ? (żeby sprawdzić błędy )
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2011, 05:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | WOJTESX napisał/a: |  	  | potem gaśnie i już się nie zaświeca. | 
 a próbowałeś kręcić rozrusznikiem dłużej niż 5 sekund?
 
 gniazdo kompa masz pod kierownicą - nie bezpośrednio, ale trochę głębiej - czarne, 16 stykowe
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WOJTESX   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sie 2011
 Posty: 9
 Skąd: z nikąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2011, 12:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, kręciłem dłużej i nic nie zapala się ... Będę odczytywał kody błędów  może z tego się dowiemy czegoś . A jeszcze jedno  . Gdzie może być ten czujnik wału ? Na zębatce u góry nie ma . więc nie wiem nawet znaków na tej u góry nie ma.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2011, 12:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | pod zębatką wału, ale to nie on, skoro CE się nie zaświeca wygląda, że będzie większy problem, bo powinieneś podmienić ECU
 
 to jest silnik z aparatem zapłonowym czy fajkocewkami?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WOJTESX   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sie 2011
 Posty: 9
 Skąd: z nikąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2011, 12:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | to jest taki silnik   Więc to jest aparat zapłonowy .(raczej
   
 [ Dodano: 18-08-2011, 14:05 ]
 A jesteś pewny że to ECU ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2011, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | jest aparat - w takim razie czujnik najpewniej będzie właśnie w nim, ale bardzo częstą przypadłością w tych autach jest padaczka modułu zapłonowego w aparacie pewności co to może być w tej konkretnej sytuacji, to nie mam - strzelam tylko rzeczy najbardziej prawdopodobne
 
 edit: a może LPG rozłącza? wiesz - gazownicy muszą się podpiąć pod aparat i może stąd problemy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WOJTESX   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi space wagon 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 14 Sie 2011
 Posty: 9
 Skąd: z nikąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2011, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziś elektryk/elektronik ma mi sprawdzić cewkę .Zobaczymy czy coś wykaże . 
 [ Dodano: 19-08-2011, 19:22 ]
 Cewka jest na pewno zepsuta .z tego co sprawdzili dwaj elektrycy , . Czujnik halla jest dobry.
 
 [ Dodano: 22-08-2011, 19:22 ]
 Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem .
 
 [ Dodano: 22-08-2011, 19:25 ]
 Witam ponownie ! dzięki wszystkim . Robertowi oraz Krzyżakowi . Co się okazało to nie cewka tylko czujnik Halla . Bo ten zatrzymał się w pozycji, na (jednej z czterech) blaszce i ją spaliło bo prąd przechodził cały czas. Jeszcze raz wielki dzięki za zainteresowanie tematem . Misiek już śmiga
  jeszcze tylko olej i filtr do wymiany i spokój na jakieś 50 tyś. może lepiej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |