| 
		CA0 na gazie-problemów cała masa | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 geckon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2011, 18:39   CA0 na gazie-problemów cała masa
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jakiś czas temu w moim Colcie zamontowano taką instalację gazową:
 
Wtryskiwacze: Valtek
 
Reduktor: Tomasetto AT-09
 
Elektronika: Stag 4
 
Ale auto szarpało, gasło i świeciła kontrolka CE. Po jakimś czasie zmieniono wtryskiwacze i teraz są  Magic Jet'y. Co się zmieniło? Nie szarpie i nie gaśnie, a przynajmniej nie tak często. Jak z wysokich puści się na luz to zgaśnie i na to nic nie byli w stanie panowie poradzić. Oczywiście CE świeci nadal. Ale podobno to normalne...
 
Ponieważ zużycie gazu mam bardzo niskie (nawet poniżej 8 litrów) to olałem sprawę. Ale zachciało mi się przetestować Colta. Jakież było moje zdziwienie, gdy wskazówka prędkościomierza dotarła to pewnej wartości i dalej jakby nie chciała iść...Dodam, że nie była to wartość nawet zbliżona do tej, którą producent podaje jako prędkość maksymalną. Co może być przyczyną u gdzie dorwać kabelek do diagnostyki? Z góry dzięki za pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mt60  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Wodzisław Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2011, 16:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.Co do porady to po pierwsze zmień gazownika.Według mnie masz za małą dawkę gazu i dlatego świeci kontrolka silnika.Przyczyn może być cała masa od małego ciśnienia na reduktorze do źle dobranych średnic dysz ,złego ustawienia mapy wtrysków-za ubogo,poprzez lewe powietrze do kolektora.Moja dobra rada wejdź na forum AC wytwórcy Staga tam jest całe oprogramowanie do sterownika, są przykładowe mapy ,zalecane średnice dysz,no i maniacy Staga którzy na pewno pomogą.
 
Pojedź do innego gazownika i niech obejrzy tą instalacje .
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 geckon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-08-2011, 10:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Póki co to jest na gwarancji, więc grzebać sam nie mogę. Dzięki za radę, już szukam tego forum. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mt60  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Wodzisław Śl. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-08-2011, 20:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.Przyszła mi jeszcze jedna myśl.Sprawdź sondę lambda czy ona nie robi problemów gdyż z niej sterownik bierze jeden z sygnałów.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2011, 10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mt60, sterownik staga nie korzysta z sygnału sondy. Ona jest podłączana tylko informacyjnie dla operatora. 
 
 
geckon, bez podpięcia, sprawdzenia ustawień, map, mnożnika nie można nic powiedzieć... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sylwia  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2011, 10:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               tylko pytanie czy jak podepniesz  się z kompem czy nie utracisz gwarancji? - zapytaj swojego gazmena.. (wszelkie podłącznia są widoczne) 
 
 
a jeśli naprawde nie daje rady to ostatecznie można zdemontowac ze zwrotem kosztów za montaż,
 
 
jeślli chcesz powalczyć z tym co masz to zadzwoń do doradcy technicznego -(strona AC,zakładka doradcy techniczni)
 
 wskaze gdzie możesz się udać (do innego warsztatu,) lub umówi się z Tobą,. | 
             
						
				_________________ Sylwia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 geckon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-08-2011, 13:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sylwia napisał/a: | 	 		  | tylko pytanie czy jak podepniesz się z kompem czy nie utracisz gwarancji? - zapytaj swojego gazmena.. (wszelkie podłącznia są widoczne)  | 	  
 
Podobno nie. Tylko jak wprowadzasz jakieś zmiany-wtedy tracisz. Ale będę wdzięczny za info...chociaż już dziś się podłączyłem.
 
O coś takiego chodziło?
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-08-2011, 16:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wygląda na to, że jest za bogato. Dodatkowo dysze są za duże. Mnożnik poniżej 1 i przy schodzeniu z wysokich obrotów czasy są tak małe, że gaśnie. 
 
 
Skasuj mapę PB i LPG a potem pojeździł trochę na PB w pełnym zakresie obrotów, następnie na LPG w tych samych warunkach i zrób screen. Jeździj z podpiętym laptopem. Po zatrzymaniu naciśnij też czerwone kółeczko i zapisz oscylogram. Pamiętaj żeby je nacisnąć jak już skończysz jeździć, a nie przed. To inaczej działa niż w magnetofonie   
 
 
Sonda lambda nie podpięta, więc nie da się dobrze ustawić instalki w pętli otwartej, czyli przy maks bucie. Mapa PB jest dziwnie rozjechana na dole, dlatego zbierz punkty od nowa. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 geckon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-08-2011, 16:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Owczar, zrobię to, ale nie dziś-najpierw trzeba zatankować Pb, żeby więcej było.
 
 	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Wygląda na to, że jest za bogato. Dodatkowo dysze są za duże. Mnożnik poniżej 1 i przy schodzeniu z wysokich obrotów czasy są tak małe, że gaśnie. | 	  
 
 	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Sonda lambda nie podpięta, więc nie da się dobrze ustawić instalki w pętli otwartej, czyli przy maks bucie.  | 	  
 
Czyli z cytatów powyżej wynika, że coś zepsuło tak?
 
Jeszcze co mi się nie podoba to czasy wtrysku. Między benzyną a LPG jest różnica 0,3 ms. Czy to nie jest aby trochę do kitu? 
 
No i jeszcze to-maksymalne obroty na gazie na poziomie 5600...to auto przy 5000 ma maksymalny moment obrotowy przecież. To jest norma, że gaz nie lubi takich obrotów, czy też nie?
 
 
 
Edit: Wulgaryzm. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez mkm 19-08-2011, 21:24, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-08-2011, 16:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               reduktor jak nie będziesz ostro deptał powinien wyrobić      , ogólnie bieda z nędzą     
 
instalka do ponownej regulacji      
 
 
[ Dodano: 19-08-2011, 18:17 ]
 
mniej więcej tak to powinno u Ciebie wyglądać     
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 geckon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-08-2011, 20:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na przeglądzie pewnie ją wyregulują-ale co z tego? Albo są tak ciency, albo im się tak nie chce, albo cała ta instalacja do tego auta jak pięść do oka pasuje.
 
A co do wykresu-to się mocno od mojego różni    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-08-2011, 23:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Większe dysze, ponowna regulacja i powinno być ok. Ten silnik nie jest aż tak wymagajacy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 geckon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-08-2011, 07:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Dodatkowo dysze są za duże. | 	  
 
 	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Większe dysze, ponowna regulacja i powinno być ok. | 	  
 
Tutaj sam sobie zaprzeczyłeś...
 
 	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Ten silnik nie jest aż tak wymagajacy. | 	  
 
Ja tam odnoszę zupełnie inne wrażenie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-08-2011, 09:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ponowna dobra regulacja wystarczy     , sprawdz jeszcze czy nie ma gdzieś nieszczelności przy kolektorze ssącym, ogólnie zrób zdjęcia instalki i nawiertów w kolektorze , | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-08-2011, 10:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | geckon napisał/a: | 	 		  | Tutaj sam sobie zaprzeczyłeś... | 	  
 
 
Chciałem napisać mniejsze dysze. 
 
 
 	  | geckon napisał/a: | 	 		  | Ja tam odnoszę zupełnie inne wrażenie. | 	  
 
 
Chcesz powiedzieć, że silnik 1,6 jest bardzo wymagający co do instalacji? Gdyby to było turbo to i owszem...
 
 
 	  | wyderka napisał/a: | 	 		  | ponowna dobra regulacja wystarczy | 	  
 
 
Gdyby miał lepsze wtryskiwacze to może i tak. Mnożnik poniżej 1, a i tak ma za bogato. Wtryskiwacze nie dają rady przy zejściu z obrotów. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |