[Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien |
Autor |
Wiadomość |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 13-08-2011, 14:59
|
|
|
Takie skoki mogą być spowodowane słabym stykiem, wydaje mi się że przy takich spadkach obrty by falowały albo nawet silnik by gasł. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 16-08-2011, 21:11
|
|
|
A więc konkluzja mojego przykrego i dlugiego problemu!!!!!
Moja Cari od zeszłego roku fiksowała,objawiało sie to tym że przy dodawaniu gazu czasem ją przymuliło a momentami nawet nie odpalała(raz na tydzień)nawet to w innym temacie opisywałem.Niedawno cari wogule umarła,szukając problemu jeździłem po elektrykach,mechanikach i każdy coś tam wiedział ale nikt nie robił jeszcze z GDI(poza chyba wymianą wachaczy)To mnie pchnęło do naprawienia usterki.Wezwałem osobe z Mut II i wyszły poblemy z ciśnieniem.Wymieniony został czulnik na pompie WC,filtr paliwa który sie znajduje pod filtrem oparów(a filtr oparów jest zaś pod bezpiecznikami )zacząłem kręcić regulatorem obrotów i wymieniłem Pompe w baku bo na to wskazywało że pompa nie daje rady.Powymieniane więc próba ognia a tu zonk jak było tak jest,nawet dopadłem przekaźniki od pompy i immo bo myślałem że to one,ale oba sprawne.Co się okazało
Najpierw panowie i panie sprawdzie dokładnie!a jak nawet nie macie pewności to wymiencie oby dwa filterki w pompie WC,bo ja usunąłem filterek który idzie od baku do pompy WC do celów badawczych i okazało się że on robił problemy(cena filtru to ok 25zł) a naprawa gdzie indziej kosztowała by o wiele więcej.Sam nawet usłyszałem od pewnego fachmana że moze wziąść auto ale naprawa nie bedzie tania bo to GDI
Myśle że mój problem pomoże innym nie poinformowanym osobą o takich drobnostkach żeby się nie narażały na koszta.Pozdrawiam i myśle że można zamknąć mój problem
Dziekuje również Arenowi za podpowiedzi(należy się wlacha) |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-08-2011, 13:57
|
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych tematem,
Dzisiaj przystąpiłem do pomiaru ciśnienia w mojej Carismie GDI po lifcie (2002).
Pomiaru dokonałem z uwagi na występujące u większości wyższe ciśnienie niż ma to miejsce u mnie. Carisma odpala na dotyk, w czasie jazdy np ze stałą prędkością zdarza mi się zaobserwować delikatne szarpnięcia, tak jakby paliwo nie zostało dostarczone. Szczegóły z evoscana podaję poniżej.
Dokonałem pomiaru miernikiem na czujniku:
obroty około 2000 - 2,68 V
bieg jałowy - 1,98 V
link do loga: Link
Pytanie z mojej strony, czy ktoś dokonywał wymiany tych maleńkich filtrów w pompie wysokiego ciśnienia lub regulował ciśnienie w Carismie po lifcie? Gdyż z tego co widzę jest trochę inaczej.
Wszelkie sugestie i pomoc jak zwykle miło widziana
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 19-08-2011, 21:34
|
|
|
MichuGdy,
U mnie teraz na jałowym biegu jest 2.8V a przy 2000/jest 3.0V.Ja nie mam tych filterków w pompie WC.Była u mnie osoba zajmująca sie mitsubishi z Mut II(a szczególnie silnikami GDI)na pomiar ciśnienia(wyszło dobre 46 bar jak dobrze pisze)i chciałem żeby zamówił mi te filterki ,stwierdził że nie potrzebuje ich,jest przy pompie jeden filtr(sitka)drugi pod bezpiecznikami.Uważa że spokojnie moge tak jeździć.Rozumiem że opinie będą rózne ale
cyt: żyj tak jakby dzisiejszy dzień był Twoim ostatnim
Pozdrawiam |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
piter6767
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Bielarus
Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: ddd
|
Wysłany: 20-08-2011, 00:55
|
|
|
Mam pytanie napiszcie mi prosto z mostu krok po kroku jak wyciągnąć ten zawór:
Mam zrobić tak?? Zaklepać 12 na grzechotkę okręcić ten zawór odpalić silnik niech go wypluje na szmatke jeżeli będą jakieś mikro rysy mam wziąć papier 2500 przeszlifować później paste polerską i wypolerować ten zaworek, później mam go wkręcić podłączyć woltomierz do czujnika ciśnienienia paliwa i sprawdzić napięcie na biegu jałowym i na 2000 tyś obrotach jeżeli bd za duże mam je uregulować imbusem tak by na biegu jałowym było 2,9 lub 3,0 Volt a na 2000 tyś obrotach było 2,8 do 3,2 Volt dobrze piszę?? I człą regulacje robimy na zgaszonym siliku a i jeszcze dwie rzeczy muszę wykręcać całą pompe żeby wymienić ten filterek w pompie wysokiego ciśnienia?? czy jest jakieś fajne dojście?? I dwa otwieram korek od baku a tu ciśnienie wiec pytam WTF??? Co jest grane wy też tak macie?? |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 20-08-2011, 10:12
|
|
|
Według mnie to chyba zawsze sie zrobi jakieś cisnienie w baku.Odpowiedziałeś sobie sam jak to zrobić,ja pompy WC nie wykręcałem bo dojście jest dobre i regulatora też nie wyciągałem ponieważ narazie nie ma potrzeby! |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 20-08-2011, 10:33
|
|
|
rodman26 napisał/a: | regulatora też nie wyciągałem ponieważ narazie nie ma potrzeby! |
W twoim przypadku już ocena ilości paliwa na zwrocie z regulatora vs ciśnienie/napięcie na czujniku wykazały że pompa WC nie miała co pompować, a regulator regulować.
Miałeś bardzo niskie ciśnienie, bliskie zeru na czujniku i brak paliwa na zwrocie co nakierowało że należy szukać przyczyn w obwodzie "niskiego ciśnienia".
Jak się potem okazało filterek blokował dopływ paliwa do pompy WC..
Koledzy wyciągali i docierali ten zawór po to by usunąć falowanie na biegu jałowym, nadmierny wzrost ciśnienia przy wzroście obrotów, czy też spadki ciśnienia w czasie jazdy. W ich przypadku regulator miał co regulować, z tym że robił to nieprecyzyjnie.
Awaria regulatora polegająca na jego utknięciu w pozycji "pełny przelew" do baku też się może zdarzyć.
Kolega piter6767, musi trochę posprawdzać na uruchomionym silniku.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-08-2011, 09:53
|
|
|
Czy w pompie po liftingu również jest regulator oraz wymienne filterki ? Robił to już ktoś ? |
|
|
|
 |
krakus_kk
Nowy Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2011, 14:39
|
|
|
MichuGdy napisał/a: | Czy w pompie po liftingu również jest regulator oraz wymienne filterki ? Robił to już ktoś ? |
Podpinam sie pod pytanie kolegi. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 23-08-2011, 22:19
|
|
|
Panowie proszę o szybką pomoc, kupiłem dzisiaj filterki i wziąłem się za ich wymianę ... ale nie mogę ich znaleźć ... odkręciłem numer "1" ale tam filtra brak !?, odkręciłem śruby przy numer "2" ale nie mogę tego wyjąć bo to jest wszystko chyba na sztywno, co mam jeszcze odkręcić żeby to odłączyć? nie chcę czegoś urwać ani ułamać ...
gdzie jest drugi filterek? zakładjąc że pod numerem "2" jest ten najwazniejszy?
Wymontowałem filtr powietrza, poluzowałem skrzynkę bezpieczników ale pod filtrem węglowym nie widzę głównego filtra paliwa?! pomóżcie bo samochód mam rozgrzebany w garażu a zaczyna się ściemniać ... mam przedlifta 98r.
EDIT
już się ogarnąłem ... wymieniłem ten główny filterek (jest w dziurze ) wiem już gdzie jest główny filtr, tylko nie wiem gdzie szukać tego drugiego filterka ... |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
wiesiek1901
Nowy Forumowicz wiesiek1901
Auto: mitsubishi carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 25 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 24-08-2011, 11:34 pompa
|
|
|
Drugi filtr jest w korpusie regulatora ciśnienia tam gdzie nr.2 tylko z tyłu.Metalowy wężyk na dwie śruby 12. |
|
|
|
 |
cziko
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2011, 23:27
|
|
|
Witam
Mam nadzieje że Admin mnie nie ochrzani ale chciał bym odnowić temat.
Jeśli można bardzo proszę o sugestie co może być przyczyną takiego zachowania:
Carisma 98r. komputer pokazuje błąd 56
Na biegu jałowym falowanie obrotów czasami zakończone wyłączeniem silnika.
Na obroty wkręca się całkiem dobrze. Czasami przy wyższych prędkościach (100 - 120) czuć niewielkie spadki i wzrosty mocy o nieokreślonej częstotliwości. Na zimny silniku po zapaleniu obroty utrzymują się w granicach 1000 - 1200 obr. Wtedy falowania nie ma. Zdarza się ze nawet jak sie silnik zagrzeję to jest w porządku. Zazwyczaj jednak kiedy wzrośnie temperatura obroty falują pomiędzy 500 - 0 obr. Zgaszenie o ponowne odpalenie potęguje objaw tzn. jeśli jest zimny i nie zgasi się silnika to dłużej nie widać falowania.
Czujnik ciśnienia przy pompie WC zmieniony - brak poprawy. Napięcie na czujniku:
było 2.7V na luzie, 2.9V na przy 2000, zmieniłem regulatorem ciśnienia na 2,85 na luzie i 3.09 przy 2000. Kiedy zaczyna się falowanie napięcie oscyluje w granicach 0.90 - 2.4 V (cały czas się zmienia). Zaraz po wyłączeniu silnika spada do około 0.8V. Filterki w pompie WC co prawda nie wymienione ale wyciągnięte i przedmuchane - brak poprawy. Wielokrotne wkręcałem tez i wykręcałem regulator cisnienia - również brak poprawy.
Jeśli ktoś miał by jakieś podejrzenia co może powodować takie zachowanie bardzo proszę o wypowiedź. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-08-2011, 11:35
|
|
|
Regulator można jeszcze wyjąć i przeszlifować ale coś czuję, że po prostu pompa daje o sobie znać. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cziko
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-08-2011, 15:27
|
|
|
Jeśli padała by pompa - bo mowa o pompie WC prawda? - to czy nie powinno być problemów z jazdą i wkręcaniem się na obroty? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-08-2011, 10:22
|
|
|
Piszesz że masz spadki i wzrosty mocy.
Ewentualnie można by wyczyścić cały dolot i może by pomogło. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
|