Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G15 Zapłon i kąt wyprzedzenia - jak ustawić?
Autor Wiadomość
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-04-2005, 21:39   4G15 Zapłon i kąt wyprzedzenia - jak ustawić?

Jak sprawdzic kat wyprzedzenia zaplonu i jak sie go ewentualnie ustawia.

Wiem ze cos trzeba zmasowac podczas ustawiania. Chodzi mi glownie o silnik 4G15.
Chce to sprawdzic poniewaz czasem czuje ze od ok 4000obr/min autko jest jakby slabsze. Dzieje sie tak tylko i wylacznie na dobrze rozgrzanym silniku.

Bledów w ecu nie mam, obroty ustawione, przepustnica wyczyszczona, kopolka nowa, palec rozdzielacza nowy, kable stare (nie ma na nich zadnego przebicia bo sprawdzalem czy jest disco i nie ma), swiece nie sa moze super nowe ale nie maja wiecej niz 10000km przebiegu. Dzieje sie tak od dluzszego czasu.
Ostatnio zmieniony przez Artii 30-04-2005, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-04-2005, 22:38   

Kat wyprzedzenia zaplonu sprawdzisz lampa stroboskopowa. Po zmasowaniu zlaczki do ustawiania zaplonu (przewod zolto-czerwony podlaczony do 12 nogi ECU) powinie kat byc 5 st. na wolnych obrotach.

Mulenie ponad 4000 rpm moze byc spowodowane konczeniem sie pompy paliwa - test cisnienia w listwie paliwowej rozwiewa watpliwosci - test do wykonania w wiekszosci warstatow....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-04-2005, 22:44   

Nie wydaje mi sie aby to byla pompa paliwowa bo:
Dzieje sie tak od kiedy pamietam czyli jakies 5 lat :( nie dzieje sie tak zawsze, ale nie ma na to reguly).
Mam LPG a wtedy chyba pompa nie ma chyba nic do gadania.

Ile ten test moze kosztowac, i czy za stacji diagnostycznej moze ktos to sprawdzic?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2005, 20:32   

No to za późny zapłon może być odpowiedzią na pytanie dlaczego. Ustaw/sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu - powinno być -5 stopni a jeżeli to nie pomoże - to po kolei - ciśnienie na listwie paliwowej a jeśli za niskie to
1. Pompa
2. regulator ciśnienia paliwa - tu przyczyną mogą być również podciśnienia - są wredne, ewentualnie sam regulator przepuszcza ale tyle lat??

Powodzenia i opisuj po kolei co robisz i jakie daje efekty
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 01-05-2005, 20:40   

Moze sie zdecydujecie czy to ma byc 5st (Bartek) czy -5st (Hubeeert)

Moglby mi ktos napisac jeszcze gdzie i jak mam sprawdzic te podcisnienia? Tak po chlopsku najlepiej jak sie da.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2005, 20:59   

5 (PIĘĆ) stopni przed GMP (GÓRNYM MARTWYM PUNKTEM) czyli przed punktem w którym tłok jest najwyżej.

Artii - sama nazwa - kąt wyprzedzenia zapłonu wyjaśnia wszystko :lol:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-05-2005, 17:45   

Ja zamierzam skontorlować u siebie kąt wyprzedzenia zapłonu.
Co do masowania złączki to nie wiem za bardzo jak to zrobić nawet po opisie Bartka... Wiem że ta złączka jest gdzieś na górze przegrody silnika - jak porobię zdjęcia dokładne to pokaże mi ktoś? :D
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2005, 20:58   

w środę/czwartek wkleję z service manuala procedurę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2005, 20:54   

Jaki to dzień tygodnia dziś mamy? :twisted: :roll:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2005, 20:55   

O qrrrcze zapomniałem :D dzi eki za pamięć - już się poprawiam zajrzyj za 20 minut :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2005, 21:33   

proszę bardzo i od razu do 4G61
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.