Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] instalacja gazowa i tlumik
Autor Wiadomość
nurasek5 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 z 96roku
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: elblag
Wysłany: 30-08-2011, 19:58   [CA1A 1.3] instalacja gazowa i tlumik

witajcie misiaczki :lol:
mam dwa pytania :
1. posiadam od niedawna miska 1,3, 75km, autko sprawuje sie sympatycznie i jestem z niego zadowolony , ale jak wyglada instalacja gazowa do tego silnika, wiem ze jest malo miejsca w bagazniku na butle ale jak silnik na to reaguje bo slyszalem ze na gazie zaczynaja sie z nim problemy.
2. mam zapchany katalizator i pekla mi rura przed katalizatorem od kolektora. i moje pytanie, czy moge wyciac kata i wstawic strumienice bez konsekwencji? rozne opinie slyszalem od mechanikow i mowia ze to duzy wydatek i ze sie nie da. czy ktos wie jak to obejsc i czy sie da?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 04-09-2011, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-09-2011, 09:45   

W sumie to nawet nie wiem co to za silnik ale domyślam się że wtrysk, więc instalka podciśnieniowa, koszt bardzo dobrej to 2000 zł, zwykłej 1300 zł. Nie określa się jaka instalacja ponieważ nie ma kompletnych instalacji, no może BRC, i holenderskie produkują kilka komponentów ale reszta to zbieranina innych producentów. Ja polecam Staga firmy AC i po problemie, to oczywiście sama elektronika, jeszcze reduktor i pozostałe mniej ważne zabawki.
Co do kata to można śmiało go wywalić i wstawić zwykłą imitację kata ze strumienicą w środku lub zwykłą przelotką. Pozostaje kwestia sondy. Jak już wspominałem nie znam silnika, ale jak sonda jest przed katem, a zanim nie ma drugiej to wszystko będzie hulało, ale jak za katem jest sonda to będzie mały problem. Stosując tuleję ograniczającą przepływ spalin wokół sondy powoduje się że dostaje ona taką samą ilość tlenu jak po przejściu spalin przez kata i jest wszystko oki.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 01-09-2011, 13:07   

nurasek5, co do awaryjności silnika po zagazowaniu, wszystko w zasadzie zależy od tego w jakim stanie ten silnik jest teraz. No i regularne wymiany filtra (co 10 tys. km) regulacje i dbanie o to by w baku zawsze było paliwko ( :wink: ) pomaga uchronić przed niechcianymi skutkami ubocznymi hehe. Wiele osób ma to gdzieś i potem jest płacz, że instalacja gazowa zniszczyła silnik... :roll:
_________________
 
 
 
nurasek5 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 z 96roku
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: elblag
Wysłany: 01-09-2011, 17:22   

dzieki bardzo za odpowiedzi. ustalilem co do kata ze ma dwie sondy ale jeszcze nie na 100% wiec chyba bedzie maly problem, chyba ze dowiem sie jak to zrobic bo zaklady w ktorych bylem chca cale wymienic ale za niezla kase,
a co do lpg to jest to silnik na wtrysku wielopunktowym, i nie mam jeszcze 100.000 zrobionych. silnik smiga jak szalony, udalo sie znalesc od milej rodzinki.ale slyszalem ze te silniki nie lubia gazu nie wiem ile w tym jest prawdy, ale jak sie dba to chyba troche wytrzyma ;)

pozdrawiam :D
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-09-2011, 08:11   

nurasek5 napisał/a:
ale slyszalem ze te silniki nie lubia gazu nie wiem ile w tym jest prawdy


To od tych co słyszałeś, to zapytaj dlaczego. Chętnie się dowiemy.
Nie ma tu żadnej regulacji płytkami luzów zaworowych Nie jest to także GDI, itp.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-09-2011, 10:28   

nurasek5 napisał/a:
slyszalem ze te silniki nie lubia gazu nie wiem ile w tym jest prawdy
Jest w tym zero prawdy.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-09-2011, 20:49   

No właśnie silnik nie lubi gazu, ale nikt nie powie dokładnie dlaczego. Żaden silnik nie lubi gazu jeżeli instalacja jest źle wyregulowana, albo zbudowana na komponentach, które po wyregulowaniu i wyjechaniu z warsztatu zaraz nadają się do ponownej regulacji. Same silniki jako część mechaniczna wszystkie znoszą gaz jak i benzynę, czasami problem tkwi w elektronice, ale na to też są sposoby. Jak wspominałem nie znam silnika, ale jak da się do niego sekwencje wsadzić to napewno będzie śmigał, ale dobrą sekwencję.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.