Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
DFP - upgrade oprogramowania
Autor Wiadomość
desko 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4WD
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 50
Skąd: Norwegia
Wysłany: 24-05-2011, 12:08   DFP - upgrade oprogramowania

Na angielskim forum jest dyskusja na temat DFP Software upgrade, czy ktoś już się spotkał w Polsce z aktualizają oprogramowania DFP
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2011, 22:29   

Właśnie wróciłem z serwisu z nowym oprogramowaniem ECU mającym zmniejszyć częstotliwość wypalania DPFu. Nowy software jest dostępny w Polsce, ale stosowanie jest nieobowiązkowe - zostanie zaprogramowany tylko jeśli ktoś zgłasza się z problemem rosnącego poziomu oleju silnikowego. U mnie poziom przekroczył znak X, więc ewidentnie się kwalifikował. Cała operacja trwa ponad 3 godziny i poza reprogramingiem ECU obejmuje również wypalenie filtra w warunkach serwisowych oraz wymianę oleju.

W Wielkiej Brytanii cała operacja jest darmowa, włącznie z kosztem wymiany oleju - u nas jak można się domyśleć trzeba zapłacić za olej, filtr, uszczelkę i robociznę dotyczącą wymiany oleju. Czy pomoże - czas pokaże...
[Edit: naliczenie opłaty za wymianę oleju było błędem ASO, całość operacji w tym wszystkie materiały należy się w ramach gwarancji]

Dodatkowo, posiadacze wczesnych egzemplarzy instrukcji obsługi oznaczonych z tyłu jako ASX - POLISH - OGWO11E1 otrzymują tym razem z urzędu w ramach kampanii serwisowej kilka wlepek korygujących oczywiście błędne ilustracje. Jakość całej reszty tekstu zostaje na niezmienionym poziomie :)
Ostatnio zmieniony przez tmp 31-08-2011, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysiek.B 
Forumowicz

Auto: ASX 1,8 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 49
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-05-2011, 11:16   

I to jest właśnie zdzieranie z klienta. Samochód jest na gwarancji więc wszelkiego rodzaju naprawy powinny być robione gratis nawet ten olej nie powinien być liczony bo czemu. Każdy robi przeglądy i płaci za olej to dla czego ma płacić jeszcze raz za to samo. Ja tu bym się z nimi kłócił za płacenie. Zasada jest prosta ja zgłaszam coś na gwarancji to oni robią to gratis.
_________________
Krzysiek
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2011, 16:29   

muszę w takim razie w końcu sprawdzić poziom oleju;)

U mnie filtr wypala się regularnie co 250KM - czy trasa, czy miasto.

[ Dodano: 28-07-2011, 20:53 ]
Jak sprawdzałem było OK ale jednak mnie dopadło - dziś zobaczyłem komunikat check engine oil. Jutro na 17 jestem umówiony do JM, dam znać co z tego wyszło.

[ Dodano: 29-07-2011, 20:31 ]
Było wesoło.

Panowie stwierdzili, że wymienią mi olej i koniec. Uświadomiony dzięki forum dyskutowałem sporo, mówiłem o upgrade oprogramowania itp... i zostałem odpowiednio potraktowany - naczytał się w sieci i już wszystkie rozumy pozjadał ;) W sumie to się nie dziwię - sam takich mądrali nie lubię.

Na moją prośbę przed wymianą oleju sprawdzili czy nie mają nowszego softu, nie było. W trakcie wymiany oleju uciąłem sobie pogawędkę z sympatycznym panem (kierownik mechaników czy jakoś tak), sprawdził czy nie mają nowszych wersji softu do innych podzespołów niż silnik itp. Na koniec (samochód opuszczony z podnośnika) przypomniałem się z prośbą o sprawdzenie na stronie Mitsubishi czy nie ma jednak nowszej wersji (sam o tym wspomniał).

Póżniej było trochę dyskusji między nim a panem który przyjmował zlecenie i po jakichś 30 minutach okazało się, że JEST nowszy soft. Tylko go nie mają. Soft jest z kwietnia ;)

Kulturalnie mnie przeprosili i zaprosili na kolejną wizytę - prawdopodobnie przyszły tydzień.

Finalnie okazało się, że wszystko o czym mówiłem - to miałem rację. Również z tym, że poprawka jest z powodu gównian**o działania AS&G. Które zresztą od początku czerwca wyłączam przy każdym odpaleniu silnika. I również z tym, że wypalanie filtra co 100 KM NIE JEST normalne - opis poprawki to pomijając bla bla bla w skrócie usterka oprogramowania AS&G i zbyt częste przepalanie.

Gdyby ktoś miał takie przeboje jak ja - soft jest z marca, dostępny na "portalu" mitsubishi, wersja softu z końcówką 07 w moim przypadku.

"Śmieszne" jest to, że znowu powinni teraz olej wymienić - wg instrukcji po tej operacji konieczna jest wymiana oleju. Ale to już nie na mój koszt
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2011, 22:00   

Pojawił się kolejny upgrade oprogramowania sterującego wypalaniem DPFa - przy okazji przeglądu rocznego wystawiono dodatkowe zlecenie pod tytułem: "kampania zapieczony pierścień tłoka ENL-11-018-SC".

Wg wyjaśnień doradcy proces wypalania filtra może powodować odkładanie się nagarów w silniku, co ma zostać wyeliminowane przez w/w upgrade.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2011, 22:30   

Dzięki za info - roczny mam za 2 miechy, tym razem nie dam się zbyć byle czym.

Finalnie zrobili mi ten upgrade, koleś mi do tego w trakcie rozmowy chamsko NAKŁAMAŁ. Twierdził, że wcześniej nie mieli tego softu tylko niespodzianka - robiliśmy to w tym samym serwisie, inna osoba z działu obsługi klienta potwierdziła, że soft mają od maja (pewnie to temu pracownikowi tmp powiedział, że jest upgrade), że robili upgrade już kilka razy bez żadnych problemów. Następnego dnia ten co mnie obsługiwał, powiedział, że kolega nie wiedział o czym mówię (mimo, że tamten wiedział dokładnie z kiedy jest soft i co robi). Na koniec wkurzony zażyczyłem sobie rozmowy z kierownikiem, skończyło się wyjaśnianiem sprawy i przeprosinami.

Całej sprawy opisywać mi się nie chce, straciłem mnóstwo nerwów i czasu. Trzymali mnie prawie 6h - bo ten pan sobie poszedł, tamten ma przerwę, "ja rozumiem że w domu czeka żona po operacji" (co było zgodne z prawdą i uprzedziłem ich jaką będę miał sytuację jak się umawiałem) ale kolega musiał wyjść" - uje złośliwie mnie przetrzymali.
Kierownika też zresztą zbajerowali - przeprosił za zachowanie pracowników ale dalej tłumaczył, że softu raczej nie mieli - mimo twardych dowodów w postaci fizycznie wgranego upgradeu u kolegi tmp oraz potwierdzenia przez pracownika :D

Jednym słowem masakra.
 
 
mireczek1981 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2011, 15:21   

W moim ASX'ie wypalanie też odbywa się bardzo często - widać to po wyniku mojego spalania. Byłem w serwisie, wspomniałem o oprogramowaniu ale doradca serwisowy powiedział, że robią to tylko jeśli jest kontrolka na desce o błędzie...
Powinienem atakować czy raczej odpuścić?
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2011, 16:15   

Sprawdź czy rośnie poziom oleju - jeśli osiągnie poziom "X" to możesz domagać się bezpłatnej wymiany oraz nowego oprogramowania. Samo wysokie spalanie jest chyba zbyt subiektywnym kryterium. Ewentualnie można próbować powołać się na kampanię serwisową o której wspomniałem trzy posty wyżej - to też jest wymiana oprogramowania.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2011, 23:29   

u mnie delikatnie spadło spalanie, wypala się też rzadziej - pierwszy raz udało mi się przejechać 750 Km na baku (54 litry), przepalał się w trakcie tylko 2 razy (normalnie 3-4)
 
 
mireczek1981 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2011, 10:53   

No właśnie do tego zmierzałem, że wysokie spalanie u mnie to przyczyna chyba zbyt częstego przepalania filtra. Co 200-300 km to chyba za często. Codziennie 30 km po trasie do pracy, później 30 km powrót. Rozumiem gdybym jeździł w korkach, niedogrzanym itd.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2011, 16:15   

u mnie przed zmianą nie było różnicy trasa/miasto - od jakiegoś czasu co równe 250 Km się przepalał. A w zeszłym roku miałem od nich info, że 250 to najczęściej jak możliwe, norma na trasie to co 1000 Km
 
 
Bojakk 
Forumowicz
Bojakk

Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-04-2012, 14:59   

Odnowię temat, niestety u mnie było OK, a ostatnio w trasie potrafi dopalać co 400km. Wcześniej dopalał co 700-800, teraz okres się skrócił o połowę. Trochę mnie to zastanawia, niby oprogramowanie było aktualizowane, ale skąd nagle ta zmiana? Paliwo leję BP ultimate, albo Shell V-power Diesel. Ma ktoś może podobne spostrzeżenia - autko ma 62tkm przebiegu.

Pzdr
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-04-2012, 16:36   

Cały ten DPF robi co chce... U mnie dopala średnio co 450 km, ale ma różne humory - czasami co 250 km, a czasami co 700-800 km, czas dopalania też bardzo różnie. Paliwo zawsze to samo (BP), tryb jazdy też taki sam. Ekologiczna kupa.
 
 
adamleon 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 9
Skąd: łódzkie
Wysłany: 14-09-2012, 12:26   

Witam
Nie posiadam jeszcze ASX-a, zastanawiam się nad zakupem. Nie znalazłem informacji o tym, że komputer informuje o wypalaniu DPF. Czy może ktoś się pokusił o zgłoszenie tego do Mitsubishi, aby komputer kiedy zacznie dopalanie DPF informował o tym jakimś kodem lub coś w tym stylu? Jedynie co znalazłem na forum to, że niektórzy rozpoznają ten fakt po chwilowym zużyciu paliwa. Może taki komunikat komputera o początku i końcu dopalania byłby pomocny??

Pozdrawiam
Adam
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-09-2012, 19:05   

adamleon napisał/a:
Może taki komunikat komputera o początku i końcu dopalania byłby pomocny?


ale w czym?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.