DFP - upgrade oprogramowania |
Autor |
Wiadomość |
desko
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4WD
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 50 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 24-05-2011, 12:08 DFP - upgrade oprogramowania
|
|
|
Na angielskim forum jest dyskusja na temat DFP Software upgrade, czy ktoś już się spotkał w Polsce z aktualizają oprogramowania DFP |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2011, 22:29
|
|
|
Właśnie wróciłem z serwisu z nowym oprogramowaniem ECU mającym zmniejszyć częstotliwość wypalania DPFu. Nowy software jest dostępny w Polsce, ale stosowanie jest nieobowiązkowe - zostanie zaprogramowany tylko jeśli ktoś zgłasza się z problemem rosnącego poziomu oleju silnikowego. U mnie poziom przekroczył znak X, więc ewidentnie się kwalifikował. Cała operacja trwa ponad 3 godziny i poza reprogramingiem ECU obejmuje również wypalenie filtra w warunkach serwisowych oraz wymianę oleju.
W Wielkiej Brytanii cała operacja jest darmowa, włącznie z kosztem wymiany oleju - u nas jak można się domyśleć trzeba zapłacić za olej, filtr, uszczelkę i robociznę dotyczącą wymiany oleju. Czy pomoże - czas pokaże...
[Edit: naliczenie opłaty za wymianę oleju było błędem ASO, całość operacji w tym wszystkie materiały należy się w ramach gwarancji]
Dodatkowo, posiadacze wczesnych egzemplarzy instrukcji obsługi oznaczonych z tyłu jako ASX - POLISH - OGWO11E1 otrzymują tym razem z urzędu w ramach kampanii serwisowej kilka wlepek korygujących oczywiście błędne ilustracje. Jakość całej reszty tekstu zostaje na niezmienionym poziomie |
Ostatnio zmieniony przez tmp 31-08-2011, 14:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzysiek.B
Forumowicz
Auto: ASX 1,8 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 49 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-05-2011, 11:16
|
|
|
I to jest właśnie zdzieranie z klienta. Samochód jest na gwarancji więc wszelkiego rodzaju naprawy powinny być robione gratis nawet ten olej nie powinien być liczony bo czemu. Każdy robi przeglądy i płaci za olej to dla czego ma płacić jeszcze raz za to samo. Ja tu bym się z nimi kłócił za płacenie. Zasada jest prosta ja zgłaszam coś na gwarancji to oni robią to gratis. |
_________________ Krzysiek |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2011, 16:29
|
|
|
muszę w takim razie w końcu sprawdzić poziom oleju;)
U mnie filtr wypala się regularnie co 250KM - czy trasa, czy miasto.
[ Dodano: 28-07-2011, 20:53 ]
Jak sprawdzałem było OK ale jednak mnie dopadło - dziś zobaczyłem komunikat check engine oil. Jutro na 17 jestem umówiony do JM, dam znać co z tego wyszło.
[ Dodano: 29-07-2011, 20:31 ]
Było wesoło.
Panowie stwierdzili, że wymienią mi olej i koniec. Uświadomiony dzięki forum dyskutowałem sporo, mówiłem o upgrade oprogramowania itp... i zostałem odpowiednio potraktowany - naczytał się w sieci i już wszystkie rozumy pozjadał W sumie to się nie dziwię - sam takich mądrali nie lubię.
Na moją prośbę przed wymianą oleju sprawdzili czy nie mają nowszego softu, nie było. W trakcie wymiany oleju uciąłem sobie pogawędkę z sympatycznym panem (kierownik mechaników czy jakoś tak), sprawdził czy nie mają nowszych wersji softu do innych podzespołów niż silnik itp. Na koniec (samochód opuszczony z podnośnika) przypomniałem się z prośbą o sprawdzenie na stronie Mitsubishi czy nie ma jednak nowszej wersji (sam o tym wspomniał).
Póżniej było trochę dyskusji między nim a panem który przyjmował zlecenie i po jakichś 30 minutach okazało się, że JEST nowszy soft. Tylko go nie mają. Soft jest z kwietnia
Kulturalnie mnie przeprosili i zaprosili na kolejną wizytę - prawdopodobnie przyszły tydzień.
Finalnie okazało się, że wszystko o czym mówiłem - to miałem rację. Również z tym, że poprawka jest z powodu gównian**o działania AS&G. Które zresztą od początku czerwca wyłączam przy każdym odpaleniu silnika. I również z tym, że wypalanie filtra co 100 KM NIE JEST normalne - opis poprawki to pomijając bla bla bla w skrócie usterka oprogramowania AS&G i zbyt częste przepalanie.
Gdyby ktoś miał takie przeboje jak ja - soft jest z marca, dostępny na "portalu" mitsubishi, wersja softu z końcówką 07 w moim przypadku.
"Śmieszne" jest to, że znowu powinni teraz olej wymienić - wg instrukcji po tej operacji konieczna jest wymiana oleju. Ale to już nie na mój koszt |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2011, 22:00
|
|
|
Pojawił się kolejny upgrade oprogramowania sterującego wypalaniem DPFa - przy okazji przeglądu rocznego wystawiono dodatkowe zlecenie pod tytułem: "kampania zapieczony pierścień tłoka ENL-11-018-SC".
Wg wyjaśnień doradcy proces wypalania filtra może powodować odkładanie się nagarów w silniku, co ma zostać wyeliminowane przez w/w upgrade. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2011, 22:30
|
|
|
Dzięki za info - roczny mam za 2 miechy, tym razem nie dam się zbyć byle czym.
Finalnie zrobili mi ten upgrade, koleś mi do tego w trakcie rozmowy chamsko NAKŁAMAŁ. Twierdził, że wcześniej nie mieli tego softu tylko niespodzianka - robiliśmy to w tym samym serwisie, inna osoba z działu obsługi klienta potwierdziła, że soft mają od maja (pewnie to temu pracownikowi tmp powiedział, że jest upgrade), że robili upgrade już kilka razy bez żadnych problemów. Następnego dnia ten co mnie obsługiwał, powiedział, że kolega nie wiedział o czym mówię (mimo, że tamten wiedział dokładnie z kiedy jest soft i co robi). Na koniec wkurzony zażyczyłem sobie rozmowy z kierownikiem, skończyło się wyjaśnianiem sprawy i przeprosinami.
Całej sprawy opisywać mi się nie chce, straciłem mnóstwo nerwów i czasu. Trzymali mnie prawie 6h - bo ten pan sobie poszedł, tamten ma przerwę, "ja rozumiem że w domu czeka żona po operacji" (co było zgodne z prawdą i uprzedziłem ich jaką będę miał sytuację jak się umawiałem) ale kolega musiał wyjść" - uje złośliwie mnie przetrzymali.
Kierownika też zresztą zbajerowali - przeprosił za zachowanie pracowników ale dalej tłumaczył, że softu raczej nie mieli - mimo twardych dowodów w postaci fizycznie wgranego upgradeu u kolegi tmp oraz potwierdzenia przez pracownika
Jednym słowem masakra. |
|
|
|
 |
mireczek1981
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2011, 15:21
|
|
|
W moim ASX'ie wypalanie też odbywa się bardzo często - widać to po wyniku mojego spalania. Byłem w serwisie, wspomniałem o oprogramowaniu ale doradca serwisowy powiedział, że robią to tylko jeśli jest kontrolka na desce o błędzie...
Powinienem atakować czy raczej odpuścić? |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2011, 16:15
|
|
|
Sprawdź czy rośnie poziom oleju - jeśli osiągnie poziom "X" to możesz domagać się bezpłatnej wymiany oraz nowego oprogramowania. Samo wysokie spalanie jest chyba zbyt subiektywnym kryterium. Ewentualnie można próbować powołać się na kampanię serwisową o której wspomniałem trzy posty wyżej - to też jest wymiana oprogramowania. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2011, 23:29
|
|
|
u mnie delikatnie spadło spalanie, wypala się też rzadziej - pierwszy raz udało mi się przejechać 750 Km na baku (54 litry), przepalał się w trakcie tylko 2 razy (normalnie 3-4) |
|
|
|
 |
mireczek1981
Nowy Forumowicz
Auto: ASX DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2011, 10:53
|
|
|
No właśnie do tego zmierzałem, że wysokie spalanie u mnie to przyczyna chyba zbyt częstego przepalania filtra. Co 200-300 km to chyba za często. Codziennie 30 km po trasie do pracy, później 30 km powrót. Rozumiem gdybym jeździł w korkach, niedogrzanym itd. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2011, 16:15
|
|
|
u mnie przed zmianą nie było różnicy trasa/miasto - od jakiegoś czasu co równe 250 Km się przepalał. A w zeszłym roku miałem od nich info, że 250 to najczęściej jak możliwe, norma na trasie to co 1000 Km |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-04-2012, 14:59
|
|
|
Odnowię temat, niestety u mnie było OK, a ostatnio w trasie potrafi dopalać co 400km. Wcześniej dopalał co 700-800, teraz okres się skrócił o połowę. Trochę mnie to zastanawia, niby oprogramowanie było aktualizowane, ale skąd nagle ta zmiana? Paliwo leję BP ultimate, albo Shell V-power Diesel. Ma ktoś może podobne spostrzeżenia - autko ma 62tkm przebiegu.
Pzdr |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-04-2012, 16:36
|
|
|
Cały ten DPF robi co chce... U mnie dopala średnio co 450 km, ale ma różne humory - czasami co 250 km, a czasami co 700-800 km, czas dopalania też bardzo różnie. Paliwo zawsze to samo (BP), tryb jazdy też taki sam. Ekologiczna kupa. |
|
|
|
 |
adamleon
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2012, 12:26
|
|
|
Witam
Nie posiadam jeszcze ASX-a, zastanawiam się nad zakupem. Nie znalazłem informacji o tym, że komputer informuje o wypalaniu DPF. Czy może ktoś się pokusił o zgłoszenie tego do Mitsubishi, aby komputer kiedy zacznie dopalanie DPF informował o tym jakimś kodem lub coś w tym stylu? Jedynie co znalazłem na forum to, że niektórzy rozpoznają ten fakt po chwilowym zużyciu paliwa. Może taki komunikat komputera o początku i końcu dopalania byłby pomocny??
Pozdrawiam
Adam |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 14-09-2012, 19:05
|
|
|
adamleon napisał/a: | Może taki komunikat komputera o początku i końcu dopalania byłby pomocny? |
ale w czym? |
|
|
|
 |
|