Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lutwanie mosiądzem - wstawienie reperaturek
Autor Wiadomość
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-09-2011, 19:03   Lutwanie mosiądzem - wstawienie reperaturek

Witam,

czy słyszł ktoś z was o takiej metodzie łączenia blach? mam zamiar wstawić tylne reperaturki. Kolega który powiedził że mi to zrobi czyli je wstawi (ma zakłąd, nie samochodowy ale robią konstrukcje stalowe) proponuje mi aby zamiast wspawania reperaturek, wlutować je a jako "spoiwo użyć mosiądzu". Ponoć blachy nie konstrukcyjne łączą w ten sposób ponieważ nie naraża się na ponowną korozje łączeń.

Słyszał ktoś z was o takiej metodzie? warto zastosować taki sposób zamiast zwykłego spawania?



acha reperaturi mają być podobno łączone do czoła a nie na zakładkę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-09-2011, 19:31   

Wiktor napisał/a:
Słyszał ktoś z was o takiej metodzie? warto zastosować taki sposób zamiast zwykłego spawania?
Tak stosowana za ery 125/126p etc - jadnakże kolega nie powiedział Ci, że w tym wypadku nagrzewasz dość sporą powierzchnie materiału a to nie jest pożadane zjawisko i wprowadza większą podatność na korozje, wg mnie szkoda zachodu, spawanie punktowe półautomatem i dobre zabezpieczenie to podstawa, nie ma co być nadgorliwym.
Niektórzy stosują cynowanie na tak wspawane elementy, moja rada to zrobić to konwencjonalnie i porządnie zabezpieczyć
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-09-2011, 19:33   

Tak słyszałem o tej metodzie łaczenia blach jak miałem mitsubishi lancer tył nadkola był własnie tak zrobiony i jest lepiej niż spawanie elektryczne łączenie blach nie koroduje :D
 
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-09-2011, 19:40   

właśnie wiem że dawniej tak się robiło, ponoć teraz nikomu nie chce się w ten sposób bawić i dlatego odchodzą od tej metody, nad wszystkim góruje szpachla,

cynowane będzie napewno, nawet już zostały zamówione potrzebne do tego materiały (kwas do wytrawiania cyna iluś tam % i coś do późniejszego jej gruntowania)

tu nie chodzi o nadgorliwość chce zrobić to raz a dobrze tymbardziej że ponosze tylko koszt materiałów robociżna to 40%-wy napój.


jeśli nie bedzie lutowane mosiądzem to użyją lutospawarki.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-09-2011, 23:05   

Ja tak miałem w maluchu zrobione, ale nie ja to zlecałem.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
custom 
Forumowicz


Auto: superb 3.6 285 km 408 Nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-09-2011, 11:06   

polecam
Spawanie miedzią - lutospawanie i szpachlowanie cyna 20 - 30 % praktycznie sam ołów na tą chwile wyparte przez szpachle aluminiową natomiast można znaleźć zapisy w technologiach napraw o szpachlowaniu cyną .
Ewentualnie żywica epoxydowa.
Tylko przy szpachlowaniu cyną niech lakiernik pamięta o porządnym przemyciu ludwikiem z wodą :wink:
_________________

 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2011, 20:48   

Najlepszą metodą jest lutospawanie metodą TIG, można to potem cynować jak ktoś bardzo chce (polecam pastę do cynowania Wurth). Po cynowaniu przemyć preparatem do odgazowania cyny, lub roztworem sody. Na koniec polecam zastosować podkład epoxydowy i standardowe konserwacje od środka. Tak zrobionej blachy chyba nic już nie ruszy, najważniejsze to po prostu nie przegrzać blachy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.