Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 22:56
[EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 24-08-2011, 19:44   

Sprawdź najpierw czy cewka ma opór ( w granicach 4 ohm)
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 03-09-2011, 16:58   

Dziś kumple zwrócili uwagę że klima mi wieje ciepłym powietrzem, a dzieje się to po dłuższej jeździe, Na początku fajnie chłodzi, ale po jakiś 30 min jest coraz cieplej i robi się duszno w aucie. Ktoś mial podobne objawy??
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2011, 20:43   

podłącz do MUT-II - u mnie wyszedł błąd mieszalnika (czyli przekładni kierującej ciepłe i zimne powietrze w zależności od potrzeb)
tylko komp serwisowy pokaże ew. problemy w klimie
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2011, 11:21   

Panowie.

Podczas czyszczenia klimy zauważyłem w że w komorze nagrzewnicy/wentylatora, pod filtrem mam wode. Po odkręceniu jednej śróby mocującej obudowe, więcej wody wlało mi się do kabiny.
Po włączeniu klimy po dłuższym postoju auta, czuć z nawiewu wilgoć, po chwili zanika.

Czy ktoś może mi powiedzieć, skąd, dla czego i jak to naprawić?
Bardzo nieprzyjemnie się robi :(
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-09-2011, 11:30   

Mare, masz problem z odpływem. Spróbuj dmuchnąć w rurkę w grodzi od strony silnika. Po prawej stronie na dole masz odprowadzanie wody. U Cezara zalegająca woda spowodowała korozję dmuchawy jej zatrzymanie, a na koniec przepalenie tyrystora sterującego jej pracą.
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2011, 12:51   

dmuchnąć w rurkę.... jaka rurkę? @.@

nie badałem jeszcze tego tematu, możesz mnie troche nakierować?
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-09-2011, 13:25   

Przy grodzi od strony silnika masz odpływ z klimy. Wystaje taka rurka. Prawa strona auta patrząc od wnętrza. Lewa patrząc na wprost. Jest kilka-kilkanaście cm nad maglem.
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2011, 16:00   

hmm.. i mam w nią dmuchnąć... a czym? heh

nie za bardzo jest tam dojście, bo przeszkadza taka duża bryła z ruchomymi częściami po środku... wiesz, nazywają to silnikiem ;P

Może jakieś sugestie?
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-09-2011, 16:23   

Mare, nie udrażniałem tego nigdy. Spróbuj jakimś drutem. W dieslu tam miałem dużo miejsca, a odkąd mam 2,5 to tam nie zaglądałem :) Może ktoś czyścił i podpowie?
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-09-2011, 17:16   

a jest jakis schemat może, jak wygląda ten kanał wewnątrz? może jest tam jakiś filterek albo coś przypadkiem, nie chciałbym uszkodzić nic w środku jak wepchne tam druta ;p
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 05-09-2011, 18:23   

Nie wiem czy masz tam wężyk gumowy czy tylko wystaje sam króciec?
Jeśli wężyk może wystarczy go zdjąć i przeczyścić, jeśli tylko plastikowy króciec nie masz się czego bać bo nic tam nie popsujesz.
Ja kiedyś grzebałem drutem i nawet za daleko go nie włożysz. U mnie wchodził na ok 3-4 cm, ale tyle wystarczy żeby wyczyścić.
 
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-09-2011, 23:23   

u mnie jest rurka z gumowym grzybkiem nałożonym na nią. Sama gumka jest czysta.... do środka rurki nic nie wpychałem jeszcze, ale spróbuje może faktycznie coś tam się dostało.

Obadam.
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 11-09-2011, 14:54   

Czasami w niektórych autach nie ma filtra przeciwpyłkowego i do wnętrza nagrzewnicy dostaje się trochę liści które blokują odpływ. W większości Mitsubishi (albo w każdym) można wziąć nożyk i wyciąć miejsce na filtr i go tam włożyć. Miejsce jest przetłoczone także operacja banalna. Do przepychania odpływu nie bierz nic twardego (czytaj drut stalowy) żeby nie uszkodzić parownika.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 17-03-2012, 13:20   

Witam,
przestała mi działaś sprężarka klimatyzacji po swapie z 2.4 na 2.5, co może być powodem?? Jak sprawdzić czy to wina sprężarki, gdzie szukać przyczyny. Dodam że cała instalacja jest z 2.5 V6, sprężarka również ale reszta pierdół od klimy została od 2.4. Proszę o pomoc
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14382
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-03-2012, 00:45   

Pewnie rozszczelniony układ. Czy podczas ingerencji w przewody sprężarki, chłodnicy wymieniałeś oringi na nowe i składałeś po uprzednim przetarciu olejem? Jeśli nie, to układ na 90% się rozszczelnił.

Podstawowa metoda sprawdzenia, to odpięcie kostki przy osuszaczu i zwarcie na sekundę obu pinów. Jeśli klima załączy, to znaczy że albo nie ma czynnika albo padł czujnik. Opcja pierwsza 95%, druga 5%. Klimatronik ustawiony na osuszanie przedniej szyby i temp na 17 stopni.

Jeśli natomiast to zwarcie nie spowoduje włączenia, to test drugi polega na zmierzeniu czy pojawia się napięcie na przewodzie sterowania elektrosprzęgła. Kostka powinna być gdzieś z przodu na obudowie rozrządu. Z tego co pamiętam pojedynczy pin.

Te 2 testy pozwolą postawić diagnozę wstępną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.