Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] AWARIA SILNIKA - zgrzyt, stracił moc, nie chce od
Autor Wiadomość
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2011, 09:55   [Cari 1.8] AWARIA SILNIKA - zgrzyt, stracił moc, nie chce od

Witam. Podczas jazdy najpierw poczułem w pewnym momencie delikatny spadek mocy ale później było wszystko OK. Następnie jadąc na 4 biegu (70km/h) coś zgrzytnęło - silnik nie reagował na pedał gazu i zgasł. Nie chce odpalić. Niby kręci ale silnik nie rusza. Co to może być?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-09-2011, 10:15   

Może pękł pasek rozrządu. Czy podczas kręcenia rozrusznikiem silnik pracuje jak wcześniej podczas odpalania czy może wydaje inny głos, może obraca się z mniejszym oporem?
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2011, 13:51   

Kręci inaczej. Tzn. tak jak czasem rozładowany akumulator jest. I rzeczywiście jakby większy opór silnik stawiał. Co z tego wynika?
 
 
hazi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2000 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 07-09-2011, 16:08   

Ja też tak miałem okazała się że był uszkodzony pasek rozrządu miałem dużo szczęścia.Jak nie było dużego buum to może nie pogieło tłoków.Jak to nie będzie przyczyna będziemy szukać dalej.A smierdzi spalona guma albo plastkiem w okolicach rozrzadu???
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-09-2011, 16:25   

Jak już tak kręciłeś, to możesz odkręcić korek wlewu oleju silnikowego i jeśli przez niego będzie widać wałek rozrządu, to niech ktoś pokręci rozrusznikiem a ty sprawdź czy się obraca. Jeśli się nie obraca to zerwany pasek.
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-09-2011, 19:46   

hazi napisał/a:
Ja też tak miałem okazała się że był uszkodzony pasek rozrządu miałem dużo szczęścia.Jak nie było dużego buum to może nie pogieło tłoków.Jak to nie będzie przyczyna będziemy szukać dalej.A smierdzi spalona guma albo plastkiem w okolicach rozrzadu???


Odkręciłem przed chwilą obudowę paska. Urwany! Okręciło go na kole i nie da rady wyciągnąć. Walnięcia dużego nie było tylko słyszałem takie szurnięcie - pewnie to zerwanie paska było. Silnik był żyleta przed tym no ale pojechane na tym pasku było już ponad 60tys.km więc to chyba ta przyczyna. Czy w ogóle jest jakaś możliwość sprawdzenia czy opłaca się bawić w naprawę tego silnika (tzn. jakaś wymiana zaworów) czy lepiej szukać drugiego? Jakie są szanse, że nie pogięło tłoków i zaworów? Czy warto założyć stary pasek na znakach i spróbować odpalić?
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 07-09-2011, 22:38   

jak już chcesz się bawić w stare paski to lepiej zdejmij głowicę i zobacz co w trawie piszczy, jak się zawory pochowały i nie drasnęły żadnego tłoka to tylko wymienisz uszczelkę i ewentualnie uszczelniacze i będziesz happy. A tak, to tylko sobie nadziei narobisz i jak się coś rozleciało w środku to nawet bloku nie uratujesz, bo może zagrać na dwa-trzy gary, zagrzechotać i na koniec parsknąć :/
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-09-2011, 22:48   

Najlepiej jednak zrobić jak napisał i9i, dokładnie się dowiesz co jest z silnikiem.
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 07-09-2011, 23:00   

a ja bym próbował najpierw na stary pasek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.