Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Check engine przy puszczaniu pedału gazu
Autor Wiadomość
uki1985 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-08-2011, 09:13   [Cari 1.6] Check engine przy puszczaniu pedału gazu

Witam,

Przede wszystkim chciałem powiedzieć, że poczytałem trochę na forum ale żaden z opisanych przypadków nie pasuje do końca do mojej sytuacji.

Problem jest taki: podczas jazdy, gdy puszczę pedał gazu (np. podczas dojazdu do skrzyżowania) zapala się kontrolka CE. "Wymrugałem" na złączu diagnostycznym błąd 14 więc wczoraj udałem się na czyszczenie przepustnicy. Po czyszczeniu nic się nie świeciło natomiast dziś rano powitała mnie lampka CE.
Dodam jeszcze, że auto nie szarpie, nie gaśnie, nie ma spadku mocy, nie pali więcej - generalnie zachowuje się tak jak zwykle. Problem zaczął występować po ostatnich deszczach - czy to może być przyczyna? Może jakieś zwarcie?

Proszę o pomoc ponieważ od poniedziałku planuje wyjechać w trasę do Hiszpanii (ok. 2000km w jedną stronę) i chciałbym mieć pewność, że misiek nie rozkraczy mi się w połowie drogi.
 
 
johnny 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1996 1,6 benzyna+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-09-2011, 17:28   

Ja miałem sytuację identyczną jak opisujesz. Kupiłem samochód 4 lata temu i od samego początku miałem takie same objawy. U mnie dodatkowo w zimie czasem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lubił zgasnąć ale to sporadycznie i na LPG. Ostatnio postanowiłem się za to zabrać. Okazało się, że jest padnięty TPS. Na forum jest dokładnie opisane jak to zbadać. Kupiłem całą kompletną przepustnicę (okazuje się, że tak wychodzi taniej). Przełożyłem sam TPS, ustawiłem i okazało się, że obroty na biegu jałowym się zwiększyły. Nauczyłem go obrotów i generalnie jest dobrze. Problem w tym, że teraz świeci mi błąd 41 (wtryski). Świeci tylko na LPG. Na benzynie jest wszystko ok. Wtryski i zasilanie sprawdziłem są ok. Nie wiem co z tym zrobić. Ma ktoś jakiś pomysł. Dodam że przepustnica była czyszczona a obroty ustawiłem na oko bo nie mam tych wszystkich przyrządów żeby zrobić to dokładnie.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 21-09-2011, 21:19   

johnny- jeśli chodzi o świecenie kontrolki na |LPG to być może dla oszczędności gazownik nie założył tzw. Emulatora wtrysków, nie zmienia on nic poza tym że kontrolka zgaśnie. Ja gazowałem swoja Cari 2,5 roku temu i gazownik się pytał czy montować czy nie, koszt to dodatkowe 100 zł. Ja montowałem i nic mi nie świeci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.