Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd Carisma 1.8 GDI - konieczna wymiana napinacza?
Autor Wiadomość
Maxkr 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-09-2011, 07:20   Rozrząd Carisma 1.8 GDI - konieczna wymiana napinacza?

Witam wszystkich.
Znalazłem kilka pomocnych tematów na temat wymiany rozrządu,lecz informacje są typu jak często go wymieniamy i jakich producentów polecacie.

Ja potrzebuje informacji czy za każdym razem potrzeba wymieniac napinacz hydrauliczny.
Moje Cari zostało sprowadzone z niemiec 4 miesiace temu ma przebieg 86tyś - silnik 1.8GDI.

Nie mam pojęcia czy był wymieniany rozrząd,ale nie zastanawiam się ani chwili i zamierzam go wymienić.

Moje pytanie to czy muszę wymieniać napinacz hydrauliczny (zakładając że jeszcze nie był wymieniany)?
Ewentualnie jak można spr czy jeszcze się nadaje.

Za wszystkie konkretne odp z góry dziekuje.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-09-2011, 07:56   

Teoretycznie względem przebiegu (zakładając że oryginalny) czas na wymiane rozrządu, praktytcznie rzecz biorąc jeżeli auto nie robi dużych przebiegów, to wymienia się rozrząd co interweał najpóźniej 5 lat, naprawde ciężko zgadnąć czy było to robione, jeżeli masz książke serwisową, możesz to sprawdzić a dla swojego bezpieczeństwa lepiej wymienić napinacz hydrauliczny, gdyż możlliwe jest, że on jest dobry, ale padnie za 2 lata i co wtedy, w najlepszym wypadku nowy rozrząd, w najgorszym cały silnik.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-09-2011, 08:13   

Przy tym roczniku i przebiegu, jeśli jest autentyczny, ja wymieniłbym cały komplet. Tak jak napisał robertdg, liczy się przebieg ale i czas. Jeśli rozrząd nie był jeszcze wymieniany to cały komplet a w tym i napinacz ma już kilka lat, więc nie byłbym do końca pewien co do stanu uszczelnień napinacza. W takich przypadkach to tak na prawdę loteria, ja w swoim przypadku wymieniłem cały komplet i mam spokój.
 
 
blpawel
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2011, 20:06   

Napinacz wymienia się raczej co drugą wymianę. Swoją Cari sprowadziłem też z Niemiec. Rozrząd miała wymieniany przy 75tys. Ją kupiłem przy 120tys a cały komlet łącznie z pompą wody wymieniłem przy 147tys. Napinacz założyłem oryginał-koszt około 420.
 
 
Maxkr 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-09-2011, 12:44   

Dzieki za podpowiedzi,zdecydowałem się na wymiane kompletnego rozrządu.
Znalazłem taki zestaw, prosze o opinie co do jakosci i do ceny

-Pasek rozrządu - Mitsuboshi
-Napinacz - Mitsubishi-NTN
-Rolka napinacza - KOYO
-Rolka prowadzaca - KOYO cena za ten zestaw - 530zł

Pompa wody GMB - cena 145zł
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-09-2011, 10:32   

Maxkr brać.
 
 
Maxkr 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-09-2011, 10:52   

Rozrząd zakupiony, całkowity koszt 665zł, chłopaki dają niezłe upusty, jeśli ktoś coś potrzebuje podaje namiary

Auto-Hurt
ul Zródlana 32
60-643 Poznań
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 29-09-2011, 15:26   

No to kolego wcale te upusty nie takie wielkie, ja za taki sam zestaw plus jeszcze uszczelniacze, a pompą aisin, a nie gmb zapłaciłem 641zł. Bez uszczelniaczy i kosztów przesyłki 600zł. Nim zamówiłem sprawdziłem sporo sklepów mających swoje strony internetowe i także kilka polecanych na naszym forum :) Zamawiałem w lutym/marcu.
 
 
Maxkr 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-10-2011, 07:14   

mefju
a to ciekawe co piszesz ,poniewaz w Krakowie w Japan-Carsie dokladnie za ten sam rozrzad powiedzieli mi 1000zł z hakiem(dlatego pomyslalem ze to dobra cena i postanowilem sie podzielic tym z ludzmi na forum)

W takim razie kolego niewiem dlaczego jeszcze nie podałes namiarów na ten sklep :) chętnie z niego skorzytam w przyszłości...no chyba że to tajemnica :mrgreen:
 
 
Wernerus78 
Nowy Forumowicz


Auto: CarismaII 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Iława
Wysłany: 29-10-2011, 15:03   

A ja za swój kompletny z robocizną zapłaciłem 1350zeta!!! Czyżby mnie orżnęli???
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2011, 08:19   

Trochę drogo :) Żona czasem troszkę mi marudzi, dlaczego części są takie drogie i po co w ogóle je wymieniać :) Ale i tak mamy szczęście, że wszystko potrafię zrobić sam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-10-2011, 08:27   

plecho1 napisał/a:
dlaczego części są takie drogie i po co w ogóle je wymieniać
widocznie używasz za słabej argumentacji, ale nawet jakbyś przyrównał to do kosmetyków, etc., to i tak wyszłoby że te drugie ważniejsze :P

Cena kolegi Wernerus78, uzależniona jest od tego co było wymieniane, bo jezeli faktycznie wszystko wraz z pompą, uszczelniaczami, plynami, etc., to cena jak najbardziej realna przy detalicznych cenach.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wernerus78 
Nowy Forumowicz


Auto: CarismaII 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Iława
Wysłany: 30-10-2011, 13:11   

Kompletny z napinaczem hydraulicznym i pompa wody.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2011, 20:18   

Lubię by wszyscy byli zadowoleni :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.