Szarpie i strzela na gazie, a wymienione pół silnika :( |
Autor |
Wiadomość |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-09-2011, 15:51 Szarpie i strzela na gazie, a wymienione pół silnika :(
|
|
|
Mam taki problem, Lancer szarpie na gazie zwykle w przedziale w przedziale 2-3 tyś obrotów. Czasami strzela, po wystrzale jest chwile spokój i znowu zaczyna szarpać do momentu, aż znowu nie wystrzeli.
Wymienione:
- świece
-przewody
-kopułka
-palec
-filtr powietrza
-filtr gazu
-podmieniony aparat zapłonowy, wiem, że jest sprawny, bo miałem go w poprzednim silniku
-plaster miodu przepływomierza
Moje typy:
1 .Przepływomierz
2. Brakuje magnesu przy filtrze gazu, możliwe, żeby przez to zanieczyścił się parownik? Jak wymieniałem filtr, to straszny syf tam był :/
Pomóżcie, bo mi już ręce opadają |
|
|
|
 |
LanciGD
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GLI 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 29 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2011, 06:55
|
|
|
A szarpie na ciepłym/zimnym? i jakiej generacji instalacja? |
_________________ Czy w życiu zawsze musi być coś za coś?
Kontakt - 515969195
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-09-2011, 09:45
|
|
|
Szarpie na ciepłym. Instalacja jest chyba II generacji, na parowniku, ale sam się przełącza, jak ma odpowiednią temperaturę. |
|
|
|
 |
LanciGD
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer GLI 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 29 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-09-2011, 12:10
|
|
|
A ma przepały na gazie? |
_________________ Czy w życiu zawsze musi być coś za coś?
Kontakt - 515969195
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-09-2011, 17:55
|
|
|
Nie ma, spalanie w normie. Parownik ma niecałe 30 000 km |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-09-2011, 19:06
|
|
|
Do sprawdzenia/wymiany sonda lambda. Podobny objawy dawał samochód ojca. Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-09-2011, 00:55
|
|
|
docencik87 napisał/a: | Do sprawdzenia/wymiany sonda lambda. Podobny objawy dawał samochód ojca. Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy |
To może być dobry trop, zupełnie o tym zapomniałem, dzięki
Kiedyś słyszałem, że na gazie szybciej sondy padają...
[ Dodano: 26-09-2011, 16:22 ]
Sonda wymieniona, nie pomogło Zdaje mi się, że bardziej szarpie przy mocniejszym dodaniu gazu... |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 06-10-2011, 13:02
|
|
|
Jeżeli na benzynie jest wszystko OK, a szarpie na gazie to po pierwsze zatankuj gdzie indziej, po drugie obstawiałbym parownik, rozkręć i wyczyść ewentualnie regulacja u dobrego gazownika. |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-10-2011, 21:35
|
|
|
Sytuacja opanowana.
Wymieniłem świece na denso TT, zmniejszyłem przerwę do 1mm, poprzednio były denso K20PR-U11 i przejechały 8 tyś km.
Zastanawia mnie fakt, czemu padły po tak krótkim czasie (poprzednio spokojnie 30 tyś), moje hipotezy:
- ciekła uszczelka dekla głowicy i dostawał się olej do świec, ale przecież ceramiki nie uszkodzi...
- zawory miały pokasowane luzy, może to dało świecom
- jakieś felerne świece się trafiły
- może przepływomierz z rozwalonym plastrem miodu i strzały uszkodziły świece
Tak czy inaczej misiek ma już wymienionych milion rzeczy i dogadujemy się, jak za starych dobrych czasów Dziękuję Wszystkim za rady! |
|
|
|
 |
|