łozysko tył |
Autor |
Wiadomość |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 08-08-2009, 15:11 łozysko tył
|
|
|
Kto robił już u siebie tylne łozyska ??
Dziś sobota więc juz po zakupie części, ale za to mam czas na wypytanie sie. Jeszcze zwrotnicy nie rozebrałem do końca i się pytam:
same łożysko czy z piastą, gdzie warto kupić ?? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-08-2009, 22:28
|
|
|
W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
ptwardy [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2009, 16:20
|
|
|
W e5xx można samo i z piastą. Z piastą prościej i szybciej. Samo łożysko zaś trzeba zdjąć z piasty (pamiętając o koronce ABS), nie ma jak i trzeba wewnętrzną bieżnię ciąć, można przy tym zniszczyć półośkę. Poza tym szpilki nie są najwyższego sortu i "wprawny" wulkanizator potrafi jednym pociągnięciem klucza zniszczyć takową podczas zakładania koła. Różnica finansowa nie jest taka duża, a różnica w szybkości montażu ogromna i przy okazji nowe szpilki.
"Wybór należy do Ciebie". |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2009, 18:42
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same. |
Nie są te same przerabiałem ten temat 2 lata temu tylko oryginał |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-08-2009, 09:41
|
|
|
ptwardy napisał/a: | pamiętając o koronce ABS | w E88A abs jest na półosi. Pojade dziś do kolesia na prase i zobaczymy czy zejdzie samo łożysko, jak nie to będzie trzeba z piastą, tylko z E54A są zupełnie inne bo nie mają napędu na tył....
Na allegro posucha, wszystkie do E5xA a te nie pasują do mojego - W IC koszt łózyska z piastą po rabacie 700zł - buhaha, oby dało rade wycisnąć same łozysko
załączam wam fotki jak ono wyglada, może sie kiedyś przydać
http://www.fotosik.pl/pok...02616bd58e.html
http://www.fotosik.pl/pok...8c028e3faf.html
http://www.fotosik.pl/pok...a72f3dcc8c.html
Łożysko kupione osobno u Japaneze - koszt 273zł + wysyłka, naprawa gratis Warto sobie to zapamiętać
wymiary łożyska tylnego
[ Dodano: 28-08-2009, 10:55 ]
Nówka sztuka nie śmigana NTN
 |
|
|
|
 |
Justyn@
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 27-10-2010, 20:50
|
|
|
Mam galanta 97' u mnie lozyska padaja co jakis rok:) niestety... blizej nie zidentyfikowałam czemu ostatnio za łozysko tylknie prawe placiłam 260zł wymiana nie wiem ile bo robie to z chlopakiem ale to jest niezły zakret z tym:) jestem poczatkujaca na forum moze ktos mi pomoze gdziem mam zwrocic sie z pytaniem o nawiew w moim modelu? pozdrawiam |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-10-2010, 21:04
|
|
|
Ze wszystkimi pytaniami na temat swojego galanta powinnaś się zwracać w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=114 |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-10-2010, 09:23
|
|
|
ja wymieniałem a pisałem w temacie o nazwie łożysko przód
Ale kurka nie pamiętam już na czym stanęło! chyba tak jak frost czyli wyszło łożysko z piasty. |
_________________  |
|
|
|
 |
xep
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Jedlina-Zdrój
|
Wysłany: 15-09-2011, 21:25
|
|
|
Wiem, że "odgrzewam kotleta" sprzed roku, ale smutny Gal stojący od ponad miesiąca w garażu nie daje mi spokoju...
Jak już wspominałem w innym temacie, zakupiłem maszynę z wyjącym łożyskiem.
Niestety - okazało się, że wybić łożyska z piasty się nie da. Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...
Ceny nowej oscylują w okolicach 1k+ zł (Japaneze, motoryzacyjne w okolicy). Serwis www.japonce.pl który oferował piastę za ok 600zł też na wiele się nie zdał (wszystkie telefony off, pomieszane numery części w katalogu itp).
Co ciekawe, mocowanie i wymiary piasty są identyczne jak te podane przez Frosta...
Tak więc:
Jeśli dysponujecie namiarem na sklep, w którym można za w miarę rozsądne pieniądze dostać całą piastę/macie na zbyciu sztukę, z której można normalnie wycisnąć łożysko i wprasować nowe/piastę-używkę lub jakiekolwiek inne pomysły - walcie jak w dym...
Pozdrawiam
xep |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-09-2011, 22:28
|
|
|
xep napisał/a: | Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście... |
To jest w ogóle możliwe? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 16-09-2011, 10:33
|
|
|
xep, weż zdemontuj tylną piaste i idź na prase, Niech wywalą wszystko i wtedy zobaczysz co sie nada a co nie, ponieważ jak ja patrzałem na swoją to też mi sie wydawało że sie nie da, bo wyglada to na jeden element, a tak nie jest.
No i porób jakieś fotki zebym wiedział o czym mówimy i ewent. coś sie doradzi |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-09-2011, 07:37
|
|
|
Patrząc na zdjęcia Frosta wychodzi, ze w waszych E8xx są tylne piasty 4 szpilowe. Dziwne. Jednak samo łożysko i flansza IMO jest ta sama co w ECxx i Eclipse z napędem AWD. Może na przyszłość tańszym rozwiązaniem byłoby przełożyć wszystkie piasty na te 5 szpilowe z Eclipse lub Legnuma. Łatwiej zamienników szukać, choćby w USA są w przystępnych cenach. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 17-09-2011, 13:18
|
|
|
i tu masz racje swinks_UK, wystarczy zmienić samą piaste i ma sie 5x114,3 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-09-2011, 14:57
|
|
|
Ja to będę robić i jakoś z obliczeń mi to tanio nie wychodzi -_-' chyba że stopniowo wymieniać hehe raz jedno koło na 5 szpilek a reszta na 4 a potem znów się gdzieś dołoży na 5 szpilek przy wymianie haha |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
xep
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 20 Skąd: Jedlina-Zdrój
|
Wysłany: 17-09-2011, 16:43
|
|
|
@Frost
Dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę i dobrać do piasty.
Tak właśnie wygląda:
Kod: | http://www10.speedyshare.com/files/30355085/download/zewnatrz.jpg
http://www13.speedyshare.com/files/30355115/download/wewnatrz.jpg |
|
|
|
|
 |
|