 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: kochajj 09-02-2009, 22:33 |
do właścicieli i milosnikow VR4-Legnum |
Autor |
Wiadomość |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-09-2011, 09:05
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. Wrzucasz silnik z osprzętem i turbinami, wydech, wiązkę i ecu. Sprawa załatwiona. Może brak frajdy z AWD, ale jako ośka też się da opanować i ogarnąć.
|
a w przypadku VR2 jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-09-2011, 20:51
|
|
|
Pasuje p&p z EA5x. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 19-09-2011, 12:02
|
|
|
swinks_UK:
ok, niech będzie VR2, tylko takie mam pytania:
1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp
ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ?? |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
borimichal
Forumowicz
Auto: Nissan 200SX S13 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 19-09-2011, 12:20
|
|
|
załatw sobie dobrego blacharza to Ci te punkty mocowan i podpore ogarnie w kilka dni
a jesli obok bedziesz mial caly drugi woz na swapa to z ogarnieciem ayc i calej reszty tez powinienes sobie poradzic.
W gruncie rzeczy najtrudniejsze jest przerobienie wiazek,ale wszystko jest wykonalne i wcale nie musi sie to nazywac drutem |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-09-2011, 22:40
|
|
|
tomek84 napisał/a: |
1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp
ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ?? |
ad.1 Działąjących vr2 w samej Holandii są 3 sztuki, w UK jeszcze 2. Początkowo ludzie paprali projekt bo na siłe wstawiali bebechy z vr4 do przeliftowego lub poliftowego przed 2001 Galanta EAxx. Przednie sanki i kilka innych drobiazgów stało na przeszkodzie. Dochodziło do rzeźby wydechu (kolanko żeliwne łączące tylne turbo z dwururką), który pękał.
Obecnie ten szlak przetarty i wszystkie znane mi 5 aut jeździ bezawaryjnie.
ad. 2. Mowa jest o swapie z napędem manualnym. Problem z ecu odpada.
ad. 3. niestety a/t z Galanta EAxx nie wytrzyma tak dużego momentu.
Poza tym:
- zwrotnice są te same,
- zawiecha przód ta sama,
- przekładasz hamulce (zaciski, tarcze)
- wiązka jest hybrydą wiazki z EAxx i ECxx
- ecu z vr4 (jeśli dobrze pamiętam)
- dwururka z vr4
- wastegate acutator z przedniej turbiny wymaga małej dłubaniny bo koliduje z "clutch master cylinder" na skrzyni (przedłużenie wodzika i dorobienie mocowań).
Tyle w skrócie
- |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 28-09-2011, 12:43
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | tomek84 napisał/a: |
1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp
ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ?? |
ad.1 Działąjących vr2 w samej Holandii są 3 sztuki, w UK jeszcze 2. Początkowo ludzie paprali projekt bo na siłe wstawiali bebechy z vr4 do przeliftowego lub poliftowego przed 2001 Galanta EAxx. Przednie sanki i kilka innych drobiazgów stało na przeszkodzie. Dochodziło do rzeźby wydechu (kolanko żeliwne łączące tylne turbo z dwururką), który pękał.
Obecnie ten szlak przetarty i wszystkie znane mi 5 aut jeździ bezawaryjnie.
ad. 2. Mowa jest o swapie z napędem manualnym. Problem z ecu odpada.
ad. 3. niestety a/t z Galanta EAxx nie wytrzyma tak dużego momentu.
Poza tym:
- zwrotnice są te same,
- zawiecha przód ta sama,
- przekładasz hamulce (zaciski, tarcze)
- wiązka jest hybrydą wiazki z EAxx i ECxx
- ecu z vr4 (jeśli dobrze pamiętam)
- dwururka z vr4
- wastegate acutator z przedniej turbiny wymaga małej dłubaniny bo koliduje z "clutch master cylinder" na skrzyni (przedłużenie wodzika i dorobienie mocowań).
Tyle w skrócie
- |
co do 2. - no ok,
czyli musze mieć moją skrzynie od EA + VR4 z manualem
tylko, że takiego ciężko dorwać, 99% to automaty
inna kwestia, że chce mieć automat
co do 3. to chodziło mi o to, żeby zachować AT z VR4 tylko zmodzić ją, żeby była tylko na przednią oś
nie interesuje mnie AT z EA |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-09-2011, 14:47
|
|
|
A kto ci każe brać vr4 z manualem?
Przecież i tak ecu będzie co najmniej flashowane, więc obojętnie co wrzucisz - manuala czy auto. Ważne być miał ecu z serii 7202.
Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-09-2011, 18:41
|
|
|
swinks_UK napisał/a: |
Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka. |
OK, Tomku, w przypadku AT opcja są takie: skrzynia AT od europejczyka - tylko tu są 4 biegi jak wiemy, a czy na rynku GB występowały EA ze skrzyniami AT pieciobiegowymi do FWD? (pomijając na razie kwestie ogarniania mocy 6A13TT).
Z tego co śledziłem kiedyś :
http://www.tradecarview.c...subishi/galant/
chyba występowały na JP te skrzynie INVECS 5-cio biegowe FWD, poprawcie mnie jeśli się mylę. I czy docierały do GB? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-09-2011, 19:49
|
|
|
Oznaczenia skrzyn:
F - naped fwd
W - naped awd
4, 5 - liczba biegow
M - manual
A - auto
xx - wytrzymalosc na obciazenia
W Galancie n/a skrzynie sa F4/F5 A 41 lub 42. W vr4 automat ma W5A52. Potrzebujesz skrzyni F5A52. O ile manual zniesie katowanie, to w automacie hydrokinetyka padnie, dlatego szukasz skrzyni F5A52 z takim samym "dzwonem". Powodzenia.
[ Dodano: 28-09-2011, 21:37 ]
Małe sprostowanie.
Skrzynią a/t która by sprostała zadaniu jest skrzynia o oznaczeniu F5A51. Była stosowana w Diamante i Galantach GTZ na rynek USA. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|