Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kochajj
09-02-2009, 22:33
do właścicieli i milosnikow VR4-Legnum
Autor Wiadomość
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-09-2011, 09:05   

swinks_UK napisał/a:
Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. Wrzucasz silnik z osprzętem i turbinami, wydech, wiązkę i ecu. Sprawa załatwiona. Może brak frajdy z AWD, ale jako ośka też się da opanować i ogarnąć. :wink:


a w przypadku VR2 jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów?
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-09-2011, 20:51   

Pasuje p&p z EA5x.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 19-09-2011, 12:02   

swinks_UK:

ok, niech będzie VR2, tylko takie mam pytania:

1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp

ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
borimichal 
Forumowicz

Auto: Nissan 200SX S13 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 37
Skąd: Skoczów
Wysłany: 19-09-2011, 12:20   

załatw sobie dobrego blacharza to Ci te punkty mocowan i podpore ogarnie w kilka dni ;)
a jesli obok bedziesz mial caly drugi woz na swapa to z ogarnieciem ayc i calej reszty tez powinienes sobie poradzic.
W gruncie rzeczy najtrudniejsze jest przerobienie wiazek,ale wszystko jest wykonalne i wcale nie musi sie to nazywac drutem ;)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-09-2011, 22:40   

tomek84 napisał/a:

1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp

ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ??

ad.1 Działąjących vr2 w samej Holandii są 3 sztuki, w UK jeszcze 2. Początkowo ludzie paprali projekt bo na siłe wstawiali bebechy z vr4 do przeliftowego lub poliftowego przed 2001 Galanta EAxx. Przednie sanki i kilka innych drobiazgów stało na przeszkodzie. Dochodziło do rzeźby wydechu (kolanko żeliwne łączące tylne turbo z dwururką), który pękał.
Obecnie ten szlak przetarty i wszystkie znane mi 5 aut jeździ bezawaryjnie.
ad. 2. Mowa jest o swapie z napędem manualnym. Problem z ecu odpada.
ad. 3. niestety a/t z Galanta EAxx nie wytrzyma tak dużego momentu.
Poza tym:
- zwrotnice są te same,
- zawiecha przód ta sama,
- przekładasz hamulce (zaciski, tarcze)
- wiązka jest hybrydą wiazki z EAxx i ECxx
- ecu z vr4 (jeśli dobrze pamiętam)
- dwururka z vr4
- wastegate acutator z przedniej turbiny wymaga małej dłubaniny bo koliduje z "clutch master cylinder" na skrzyni (przedłużenie wodzika i dorobienie mocowań).
Tyle w skrócie
-
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 28-09-2011, 12:43   

swinks_UK napisał/a:
tomek84 napisał/a:

1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp

ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ??

ad.1 Działąjących vr2 w samej Holandii są 3 sztuki, w UK jeszcze 2. Początkowo ludzie paprali projekt bo na siłe wstawiali bebechy z vr4 do przeliftowego lub poliftowego przed 2001 Galanta EAxx. Przednie sanki i kilka innych drobiazgów stało na przeszkodzie. Dochodziło do rzeźby wydechu (kolanko żeliwne łączące tylne turbo z dwururką), który pękał.
Obecnie ten szlak przetarty i wszystkie znane mi 5 aut jeździ bezawaryjnie.
ad. 2. Mowa jest o swapie z napędem manualnym. Problem z ecu odpada.
ad. 3. niestety a/t z Galanta EAxx nie wytrzyma tak dużego momentu.
Poza tym:
- zwrotnice są te same,
- zawiecha przód ta sama,
- przekładasz hamulce (zaciski, tarcze)
- wiązka jest hybrydą wiazki z EAxx i ECxx
- ecu z vr4 (jeśli dobrze pamiętam)
- dwururka z vr4
- wastegate acutator z przedniej turbiny wymaga małej dłubaniny bo koliduje z "clutch master cylinder" na skrzyni (przedłużenie wodzika i dorobienie mocowań).
Tyle w skrócie
-


co do 2. - no ok,
czyli musze mieć moją skrzynie od EA + VR4 z manualem
tylko, że takiego ciężko dorwać, 99% to automaty
inna kwestia, że chce mieć automat

co do 3. to chodziło mi o to, żeby zachować AT z VR4 tylko zmodzić ją, żeby była tylko na przednią oś
nie interesuje mnie AT z EA
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-09-2011, 14:47   

A kto ci każe brać vr4 z manualem?
Przecież i tak ecu będzie co najmniej flashowane, więc obojętnie co wrzucisz - manuala czy auto. Ważne być miał ecu z serii 7202.

Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 28-09-2011, 14:57   

swinks_UK napisał/a:

A kto ci każe brać vr4 z manualem?
Przecież i tak ecu będzie co najmniej flashowane, więc obojętnie co wrzucisz - manuala czy auto. Ważne być miał ecu z serii 7202.


o to właśnie pytałem

swinks_UK napisał/a:

Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka.


dzięki
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-09-2011, 18:41   

swinks_UK napisał/a:

Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka.


OK, Tomku, w przypadku AT opcja są takie: skrzynia AT od europejczyka - tylko tu są 4 biegi jak wiemy, a czy na rynku GB występowały EA ze skrzyniami AT pieciobiegowymi do FWD? (pomijając na razie kwestie ogarniania mocy 6A13TT).
Z tego co śledziłem kiedyś :
http://www.tradecarview.c...subishi/galant/
chyba występowały na JP te skrzynie INVECS 5-cio biegowe FWD, poprawcie mnie jeśli się mylę. I czy docierały do GB?
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-09-2011, 19:49   

Oznaczenia skrzyn:
F - naped fwd
W - naped awd

4, 5 - liczba biegow

M - manual
A - auto

xx - wytrzymalosc na obciazenia
W Galancie n/a skrzynie sa F4/F5 A 41 lub 42. W vr4 automat ma W5A52. Potrzebujesz skrzyni F5A52. O ile manual zniesie katowanie, to w automacie hydrokinetyka padnie, dlatego szukasz skrzyni F5A52 z takim samym "dzwonem". Powodzenia.

[ Dodano: 28-09-2011, 21:37 ]
Małe sprostowanie.
Skrzynią a/t która by sprostała zadaniu jest skrzynia o oznaczeniu F5A51. Była stosowana w Diamante i Galantach GTZ na rynek USA.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.