Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
COLT CJO - Opinie
Autor Wiadomość
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2011, 18:16   

Zapewne porównujesz wykresy z jakiejś broszury bo w rzeczywistości wygląda to lepiej,mowa o 1.6 bo wykresu 1.3 nie widziałem.
Oto wykres forumowicza ,własciciela Colta z 1996r.
http://img52.imageshack.u...0/dsc06538a.jpg
Jak widać ma on 99km,a wykres momentu jest praktycznie płaski,auto jest bez modyfikacji,przynajmniej było w dniu hamowania.
Wiekszość momentu bo aż 125 Nm mamy od 1800obr/min,a przy 3000 mamy lekki wzrost do około 130Nm,przy 4000obr/min jest kolejny wzrost do maksymalnego momentu, w tym przypadku około 135Nm.
Podsumowując 1.6 ma dużo lepszy dół w porównaniu do danych fabrycznych.
Zgodze się z tym,że 1.3 zaczyna jechać od 3000,rzeczywiscie było to odczuwalne w moim CA0,pozatym 1.3 bardziej lubi wysokie obroty,naprawde fajnie ryczy przy 7000obr/min,ale w codziennej miejskiej jezdzie jest bardzo męczący, a spalanie tak jak wczesniej pisałem identyczne,w dodatku w 1.6 mam klimatyzacje a pali tyle samo.
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2011, 19:00   

Zgadza się, jest to wykres mojego Colta i w dniu hamowania był to całkowicie seryjny samochód. Moment obrotowy wykazuje taki, jak w danych katalogowych, natomiast moc jest zdecydowanie wyższa od danych katalogowych i mam podejrzenia, że generalnie CJtki 1.6 mają ponad te 90 koni, a jest to twierdzenie z tego, że przyśpieszają znacznie lepiej niż dane katalogowe. Moja robi około 9s (wczoraj na G-techu miałem 9,06 i na nagranym filmie też wychodzi 9s), a był koleś na Coltmanii, który jeździł CJtką również 1.6 90KM i robił setkę w 8,5s około.

Tak czy siak. Co do normalnej jazdy, to 1.6 dobrze zaczyna jechać od 2000 obrotów około, przy 2500 jest zdecydowanie lepiej i zbiera się naprawdę żwawo. Od 4500 do 6000 ciągnie chyba najlepiej :) .
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
tahudahu 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: ostrów
Wysłany: 13-08-2011, 09:26   

Przepraszam bardzo, Panowie. Skoro posiadacie taką wiedzę, czy mógłby ktoś pomóc i dać odpowiedź na moje pytania?

adamovicius dziękuję za opinie :)
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-08-2011, 12:12   

#Tahudahu - ok, coś tam odpowiem :)

1. Renault Twingo - nie wypowiadam się, nie znam się, można obejrzeć, ale Renault Twingo dla faceta?! eeee.... :/ 1.2 dynamiczny?! eeeeeeeeeeeeeee... Dynamiczny samochód, to taki, który ma chociaż te 10s do setki, a najmocniejsze Twingo ma 11,7s więc to nie może być dynamiczny samochód!

2. Colt 1.6 - maska nie zgrywa się z prawym błotnikiem i ów błotnik jest ciemniejszy od reszty, wydaje mi się, że drzwi kierowcy są jaśniejsze od błotnika tylnego lewego, a z kolei przedni lewy błotnik jest ciemniejszy i od tych drzwi i od tego błotnika :| , dziwne plamy na rancie otwartych drzwi, zaślepka poduszki pasażera dziwnie "wciśnięta" i nie bardzo zgrywa się to z deską. Pokrywa silnika wypucowana, a wokół korka specjalnie zostawiony kurz? Dziwnie, ja mam usyfione pod maską i cała pokrywa jest w takim kurzu, a nie tylko wokół korka :| . Podejrzany samochód.

3. czerwone CJ 1.6 - maska ciut jaśniejsza od obu błotników i błotniki "nagle" mocno schodzą się przy lampach, ale generalnie nie najgorzej to spasowane. Lewy halogen dziwnie żółty (pęknięty gdzieś i syf + wilgoć naleciała?), tylny zderzak jaśniejszy (czerwień, więc najbardziej widać, czy wypłowiały, więc można wybaczyć), ale nie najlepiej spasowany i zaczep haka wystaje, jakby mu się nie chciało, u mnie wystaje więcej chyba jednak, aczkolwiek nie twierdzę, że u mnie jest dobrze, a u niego źle :) . Po prostu jest inaczej.

Zaślepka poduszki kierowcy i pasażera - czarne, w stosunku do szarej deski, więc bankowo poduch nie ma, czerwony, dziwny przycisk po boku plastików idących od kierownicy do deski, co to jest?! :|

Tak czy siak czerwonego mógłbyś obejrzeć, ale trzeba go uważnie obadać, zwłaszcza od spodu popatrzeć na podłużnice i jak się ruda wgryza.

4. Różnice w osiągach i spalaniu między 1.3 a 1.6 - różnice w osiągach - dość znaczne, tj. widziałem ludzi, którzy silnikiem 1.3 wykręcają czasy na poziomie 10s do setki, ale przy zwykłej jeździe trzeba go jednak trochę pokręcić. V-max na poziomie 170-175km/h, spalanie przy jeździe "autostradowej" na poziomie 8,5-9l(!), silniczek wtedy naprawdę wysilony, więc w takie prędkości lepiej się nim nie wdawać. Natomiast do jazdy "normalnej", miejskiej imo jest dobry. Przyśpieszenie do miasta średnio potrzebne, spalanie różne, rekordziści robią nim po 7l po mieście, ale licz się ze spalaniem znacznie wyższym.

1.6 potrafi naprawdę zaskoczyć mimo tylko 90 koni na pokładzie i jest naprawdę żwawy do tych 140km/h. V-max około 195km/h, niedawno zrobiłem trasę 1400km w 2 osoby z bagażem 8-dniowym ze średnią prędkością 75-77km/h i spalaniem rzędu 7,06l/100km. W mieście mój max-maxów to 11,12l w środku zimy przy dynamicznej jeździe, generalnie przy normalnej jeździe pali 8,5-9l po mieście. Rekordzistom pali nawet po 7,5-8l.

Ile przejeżdżają bez remontu? To pytanie nie na miejscu, ponieważ jeden zrobi 50000km i musi remontować, a ktoś zrobi 200k km i nadal cieszy się bezawaryjnością. Generalnie japońskie silniki są bardzo wytrzymałe i nie spodziewaj się szybkiego remontu (pod warunkiem, że kupisz zadbany egzemplarz oczywiście, bo nikt Ci nie powie, kto, jak jeździł zanim Ty go kupiłeś). Generalnie poczytaj sobie forum, przyjrzyj się tematom, rzadko można spotkać pytanie typu "ile remont silnika, bo mnie to właśnie czeka? :( ".

5. Najczęstsze usterki - przede wszystkim bierz samochód na kanał i obadaj podłużnice, w jakim są stanie i generalnie podwozie, bo ruda lubi CJtki. Patrz ponadto na tylne nadkola i progi w tamtym rejonie oraz obadaj wydech. To takie największe usterki CJtek. W 1.3 pada aparat zapłonowy (to niewielki koszt naprawy). Natomiast oprócz tych rzeczy, to chyba nic szczególnego dziać się nie powinno. Jak dbasz o samochód (koszty eksploatacji), to będzie Ci służyć latami bezawaryjności :) . Oczywiście mowa o poważniejszych problemach, bo jest masa głupot, takich jak trzeszczące plastiki, dziwne odgłosy, które Colt lubi wydawać np po deszczu (lub kiedy jest wilgotno) zwłaszcza z zawieszenia. Ale to jest norma starych, japońskich samochodów :) .

6. Wymiana rozrządu - (nie mam pewności, więc niech mnei ktoś poprawi) bodajże co 70000km.

Bardzo proszę :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2011, 12:28   

tahudahu napisał/a:
Witam,
chciałabym kupić sobie auto, znalazłam...

mystek napisał/a:
dla faceta?!


:D

Pozatym z tym twingo to jakaś pomyłka,bo wczesniej pod tym linkiem był Colt.
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-08-2011, 18:53   

Ah, przepraszam :) ale Tahudahu ma w avatarze, że jest mężczyzną :P
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-09-2011, 09:26   

Mój SE jeździ tak:



Co jest w nim zrobione? Wycięty katalizator i kto wie, co jeszcze było zmieniane...
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2011, 12:39   

mystek napisał/a:

, spalanie przy jeździe "autostradowej" na poziomie 8,5-9l(!)


Robiłem kilka dość miarodajnych tras autostradowych swoim 1,3.
Wrocław - Zgorzelec - Wrocław, zima mróz, dwie osoby, mało bagażu, 130-140km/h -> 7,2l/100km
Wrocław - Norymberga - Wrocław, jesień, 3 osoby, trochę bagażu, 120 - 130km/h -> 6,8l/100km na polskim paliwie i 6,5l/100km na niemieckim.

Więc jakoś te 125 km/h jest granicą niskiego spalania.

mystek napisał/a:

, silniczek wtedy naprawdę wysilony, więc w takie prędkości lepiej się nim nie wdawać.


Najbardziej to hałas przeszkadza ...

mystek napisał/a:

Natomiast do jazdy "normalnej", miejskiej imo jest dobry. Przyśpieszenie do miasta średnio potrzebne, spalanie różne, rekordziści robią nim po 7l po mieście, ale licz się ze spalaniem znacznie wyższym.


Do miasta wystarcza. W 95% przypadków spowalnia Cię samochód z przodu, a nie niemoc auta. Co do spalania w mieście to wiadomo ... zależy gdzie jeździsz. Na przykład:

Zima, mega korki (9km w ponad godzinę) i spalasz nawet 10tkę ;)
Jak nie napotykasz korków to nawet przy dynamicznej jeździe nie weźmie więcej niż 7,5.
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-09-2011, 14:43   

Srednia z roku mam ok 8,8, przejechałem w tym czasie około 9tys i ok 1/3 w trasie. Nie wierze ze to auto potrafi mało palić :) Granica 8l w bdg jest nie do złamania.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2011, 14:56   

Kolejny raz macie zamiar wałkować ten sam temat?
Nie sprowadzajcie CJ-tki i opinii o tym aucie tylko do kwestii spalania.
O tym macie np tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=10953 - całe 12 stron ;)

Tak na podsumowanie - co lepiej - mieć bezawaryjny samochód palący trochę więcej - czy awaryjny palący nie wiele mniej ? (to jest pytanie retoryczne:P)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 20-09-2011, 17:46   

jestem tu nowy, więc witam wszystkich, co powiecie o tym aucie http://otomoto.pl/mitsubi...-C20384254.html ? opłaca się jechać i oglądać ? czy możecie mi też powiedzieć jakie się opłaty za sprowadzony samochód czyli rejestracja itd ?
 
 
Przemo1979 
Nowy Forumowicz

Auto: CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Czewa
Wysłany: 20-09-2011, 18:45   

Kupisz go za 3000zł. Do tego opłaty które zamkną się kwotą 1300zł i to pod warunkiem że wszystko załatwisz sam a nie za pośrednictwem jakiegoś biura celnego.
Czyli cena realnego posiadania to 4300zł + jakieś pieniądze na paliwo (musisz po niego jechać wrócić do domu itp) + 200zł = 4500zł
Teraz trzeba by wymienić rozrząd, olej, filtry (nawet jak sprzedawca pisze że było wszystko wymienione) i wierz mi że znajdzie sie jeszcze coś
Kwota rośnie do ok: 5000zł.
To nie koniec bo trzeba auto ubezpieczyć. Jeśli masz pełne zniżki to koszt ubezpieczenia na rok, to ok. 400-500zł w zależności od ubezpieczyciela.
Optymistyczny koszt posiadania i jazdy tym autem zamknie się kwotą 5400zł
Pomijam fakt że to auto ma przejechane 133000km przez 15lat...
Opis typowego handlarza: "niskie spalanie max 4.1-4.5 L/100km", "samochód bardzo komfortowy", "mozliwa zamiana na skuter, motorower do 150 cm" :D

Ja Cię nie mam zamiaru zniechęcać, bo autko może być w naprawdę świetnym stanie i może jest tego warte. Decyzja należy do Ciebie, ale nie licz że może wyjść sporo taniej.
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 20-09-2011, 18:51   

Po pierwsze to nie CJO tylko CAO.
Po drugie jak to silnik 1300 to nie ma 90KM tylko 75KM.
_________________
161261
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2011, 20:06   

Z tym spalaniem to istne szaleństwo :D
Taki Colt pali w trasie minimum 5,5l ,a w mieście 7,5 do 9 w zimie przy średnio dynamicznej jeździe.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 20-09-2011, 23:02   

Jakiś dziwny ten opis cjo a na zdjęciach cao ,elektr. szyby a na zdjęciach w drzwiach widać korbkę....
Cao chyba nie miało klimy w pełnej wersji nawet ani 4x air bag ani termometru ani imobilajserów sztuk 2 :lol: ?
a czujnika deszczu nawet w cjo nie ma .
Stan idealny to był jak wyjeżdzał z fabryki , teraz co najwyżej dobry .
wg mnie za drogo .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.