Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
15-10-2007, 00:02
Piasta , lozysko kolo przod
Autor Wiadomość
sosikinside
[Usunięty]

  Wysłany: 28-11-2006, 11:50   Piasta , lozysko kolo przod

mam problem kopilem kolta 1,3 po pol roku okazalo sie ze w nim jest silnik 1,5 teraz siadly mi lozyska szukalem takich tydzien jakies nie typowe zrobilem 200km i znowu siadly !!pytanie moje czy ma ktos przekroj piasty przedniej alb niech mi powie czy miedzy lozyskami nie przychodzi czasami piersciem dystansowy??POMOCY
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2006, 12:08   

Niejasna wypowiedz.
Lozyska do kazdego Colta moge zalatwic.
Nie wazne jaki silnik (czy 1.3 czy 1.5 - oba mialy te same lozyska z przodu).
Tam sa najprawdopodobniej lozyska stozkowe (2szt) i dokreca sie je dynamometrem.
Jezeli jakis super mechanik docisnal na chama to musialy predzej czy pozniej wysiasc.
Oczywiscie musza byc dobrej jakosci. Ile dales za nie ?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 28-11-2006, 12:36   

57410LFT/LM29710S KOYO 38*65*21/18mm+ 2 simeringi 50*66*13/16mm osobiscie polecam Fersa w zestawie niema dodatkowych dystansow.

[ Dodano: 28-11-2006, 12:39 ]
podalem oznaczenie dla koyo bo inni moga miec inne i podalem wymiary w mm.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-11-2006, 14:45   

Z przodu łożyska nie są stożkowe.... Dokręca się przegub momentem 220-250 Nm, a jak przeciągniesz, to robisz tylko "dobrze" temu kto będzie odkręcał po np. 5 latach..... ostatnio ukręciłem zabierak 1/2 " z bardzo uczciwej stali cr-van.....

Wracając do tematu - najprawdopodobniej ktoś nabił łożysko w zwrotnicę młotkiem, bijąc w środek - niestety to dość popularny sposób zakładania łożysk w naszym pięknym kraju.....

Koyo można kupić konfekcjonowane przez JC - miałem takie przez 5 lat i żadnych uwag.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2006, 16:44   

wojmi1 - FERSA to firma hiszpańska. Szczerze powiem, ze wolalbym FŁT z Krasnika (Polskie).

Bartek - oczywiscie, ze w tym modelu sa stozkowe. Nie wprowadzaj ludzi w blad.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-11-2006, 19:02   

Łoźyska jako pojedyńcze elementy są stożkowe, ale sposób ich montażu wyklucza "przeciągnięcie" śruby mocującej.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-11-2006, 16:14   

[ ]kaeres[/b], ale to nie kulki /krasnik/ moze byc Timken z Sosnowca, sam uzywam Fersy i nie odbiega od Fag czy SKF za to nie jest podrabiana /dystrybucja Rombor/ , zreszta jak komus zalezy na cenie i jakosci to mu sciagam Ferse , brak reklamacji
Bartek stozki tak sie montuje nabija sie mlotkiem a sruba koryguje sie luz lozyska --- oczywiscie trzeba to umiec zrobic i wsio
Na prasie montuje sie lozyska skosne dwurzedowe a luz korygowany jest w malym zakresie /szczelina na wewnetrznej szali/ przy okreslonym momencie kluczem dynamometrycznym
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 30-11-2006, 10:39   

No dawno nie było starcia... ale...

Bartka to zostaw Wojmi w spokoju bo On tu bardzo dobrze napisał... sposób montażu jest bardzo ważny... do tego służy prasa hydrauliczna a nie młotek... no ale nie chodzi tu o to...

W większości misków i nie tylko a w szczególności w omawianym przypadku zakładasz nowe łożyska (idealnie wg katalogu) zakładasz półoś i skręcasz ile masz sił.... o ile nie masz dynanometra... i nie mam mowy że coś przeciągniesz... no chyba że będzie rura dwa metry i pokrętło Facom które to wytrzyma.... tam się nic nie reguluje.....!!!

Regulowało sie trochę lat temu np. w Fiacie 126p....z przodu, albo z tyłu za pośrednictwem zgniatanej tuleju stalowej umieszczonej pomiędzy łożyskami ...

A kolega tu od tych padających łożysk... ja to widze tak...

-błędnie dobrane łożyska
-uszkodzone piasty... (to trzeba dokładnie sprawdzić....)
-błędny montaż
-coś z uszczelnieniem łożysk
-jeździsz w dziurawych rajdach:)

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2006, 11:05   

Bartek ale nakombinowales. Widziales kiedys w piescie jakiegokolwiek samochodu pojedynce stozkowe lozyska zakladane jako "niestozkowe" ?
Jedyne lozyska stozkowe jakie mozna dociagac na maxa to do Escorta/Fiesty do tylu gdzie srodki lozysk sie spotykaja poprzez bardziej wystajacy srodek.
KAZDE lozyska stozkowe dociaga sie wg. instrukcji dynamometrem (oprocz wspomnianych wyzej do fordow) - to do ROMLA.
wojmi1 - nie chcial bym Ciebie miec za mechanika.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 30-11-2006, 14:55   

Keares... no popatrz... jak sam sobie gola strzelasz...

Jeżeli twierdzisz, że każde łożysko stożkowe jest regulowane itd... na dynanometr... to wytłumacz mi dlaczego w serwisówce miśków i nie tylko pisze - zakres dokręcenia 200-250NM...
jak wytłumaczysz 50NM widełek...


Jest tuleja dystansowa... tworzy sie ona samoistnie z kształtu piasty... i nie idzie przeciągnąć łożyska.... prędzej ulegnie uszkodzeniu gwint na śrubie i przegubie...

PZDR

[ Dodano: 30-11-2006, 13:57 ]
Poza tym ja zrozumiałem trochę inaczej wypowiedź Bartka... i nie pisze on o dokładnie pojedynczym łożysku stożkowym...

A dodam jeszcze że istnieją rozwiązania gdzie lóżyska stożkowe pracują w "single" w pojedynkę....
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 30-11-2006, 19:39   

ROMEL, a montuj sobie stozki na :D prasie tylko po co? Co do dociagania na maxa to trzeba pamietac o powrocie o 90 stopni .
Jezeli nadmiernia napniesz lozysko nakretka czyli krecac kolem przy montazu masz opor i tak zostawisz bez cofniecia o te 90 to bedzie sie grzalo i , szlag je trafi --- a co sie dzieje : element toczny zaczynaja naciskac koszyk i zaczyna klinowac - nacisk na element toczny jest nie na calej powierzchni stycznej tylko przekontnie na krawedz walka .
Bartek --- to jest tylko stal a nakretka z gwintem drobnozwojowym przy M18 wystarczy do naruszenia gladzi na szalce zewnetrznej sila jaka wpycha nakretka szale wewnetrzna jest b duza tak ze moze nawet zablokowac kolo /do zerwania gwintu na atestowanej nakretce jeszcze daleko/
Keres - widzialem np Bedford tylnia os TL1200, NissanM100.3 tyl lozysko 33015 i wiele innych -- to ze ty nie widziales
Keres a ja bym niechcial miec Cie za zone he,he, /zart
Te przyklady to sa auta ciezarowe np. katalog TIMKEN i tam tez znajdziesz opis do montazu lozysk stozkowych przy uzyciu mlotka pobijaka oraz do zasad dociagania z tym cofnieciem .
Prasa do montazu stozkow to wg. mnie naduzycie Romel opisz to dziwactwo jak to wprasowujesz?
Zaznaczam nie czepiam sie tylko smieje .

[ Dodano: 30-11-2006, 19:45 ]
Keres Krasnik produkuje lozyska kulkowe
Bartek przeciagniesz dowolne stozkowe - bez dwuch zdan -- a to ze nie odkrecisz to kwestja gwintu a nie momentu dociagania
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 30-11-2006, 20:28   

Wojmi...
- rozbierałeś kiedykolwiek w Miśku 88-92` piastę z przodu...???? widziałeś jak tam woogóle to jest skonstruowane.... jak są oparte łożyska itd... wydaje mi sie że na oczy tego nie widziałeś...
Wkładasz półoś (przegub) i przegubem zewnętrznym skręcasz wszystko... momentem ponad 200NM i uwierz mi, a jak nie to poczytaj trochę, że nic tam się nie cofa 90 stopni... ...
Zrozum że może w innym konstrukcjach tak jest - przytaczany przeze mnie Fiat itd...

Dlaczego jak nie jesteście czegoś w 100% pewni to piszecie te bzdury,,, przecież to jest czyste wprowadzanie w błąd....
No weźmie chłopak skręci popuści o 90stopni i sobie roboty albo krzywdy narobi....

Dlaczego Wojmi nie zwrócisz uwagi na to, że mało takich którzy próbują Cie z błędów wyprowadzać... dlatego że nie mają Cierpliwości... dlaczego tak mocno jesteś uparty przy swoim... wskazuje Ci się zapisy, przykłady - a Ty i tak wiesz swoje.......

Absolutnie nie podważam Twoich umiejętności czy coś w tym rodzaju...nie o to chodzi...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 30-11-2006, 21:22   

ROMEL, rozbieralem i montowalem troche dokladniej czytaj,
ROMEL napisał/a:
Dlaczego Wojmi nie zwrócisz uwagi na to, że mało takich którzy próbują Cie z błędów wyprowadzać... dlatego że nie mają Cierpliwości... dlaczego tak mocno jesteś uparty przy swoim... wskazuje Ci się zapisy, przykłady - a Ty i tak wiesz swoje.......
ROMEL napisał/a:
akładasz półoś i skręcasz ile masz sił.... o ile nie masz dynanometra... i nie mam mowy że coś przeciągniesz... no chyba że będzie rura dwa metry i pokrętło Facom które to wytrzyma.... tam się nic nie reguluje.....!!!

ja opisuje metode BEZ KLUCZ DYNAMOMETRYCZNEGO z tym cofnieciem o 90 stopni.
TY juz zapomniales.
Wiesz ze Cie lubie .... ale po tym cytaciku co sciaglem z twojej wypowiedzi kolo powinno stac w miejscu a lozysko do wymiany.
Wiesz handluje lozyskami i na tym sie znam.
Co do drugiej kwesti to masz racje -faktycznie skladam samokrytyke *auto-cenzura* jezeli .........
Przepraszam Cie ale te cytatki tak mi dziwnie wskakuja ..........
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
Ostatnio zmieniony przez tomusn 01-12-2006, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-12-2006, 08:24   

Cycki opadają.... Kochani, który z was OSOBIŚCIE rozbierał piastę przednią w Mitsubishi :?: :?: :?:

0dnoszę wrażenie, że z Romelem jest nas 2 ;)

Dałem się wmanewrować w stożkowość/ niestożkowość łożysk, ponieważ nie rozbierałem nigdy kitu naprawczego do piasty - przepraszam mój błąd. Załąconego obrazka chyba nie muszę komentować.......

_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-12-2006, 10:44   

Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że napotkałem się na 2 różne sposoby łożyskowania piasty w Colcie. Tak się kiedyś złożyło, że musiałem piastę wymienić.
Swoją wyjąłem ze zwrotnicy bez problemu - ręcami wyszła.
Na szrocie typ wybić ze zwrotnicy za cholerę nie mógł, w końcu dał mi ze zwrotnicą :) i ja wybijałem.
Jedno do drugiego nie pasowało - była różnica w łożyskach - jedno z tych w moim aucie było stożkowe czy jakieś tam (dało się chyba poruszać wewnętrzną bieżnią - tak fajnie pływała).
Wybaczcie za niefachowy opis, poza tym dawno to było, chciałem tylko zwrócić uwagę, że każdy może mówić o innym rozwiązaniu.

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.