[EA5A/W 2.5] Zaczęło się od kontrolki ABS |
Autor |
Wiadomość |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:03
|
|
|
Marcino napisał/a: | Mam podobne objawy, ... |
xcracing napisał/a: | Kiedyś wymieniano mi .... |
u mnie sprawa odezwała się po wymianie łożyska, też myślałem że uszkodziłem wieniec ABS`u, 3-krotnie go oglądałem, był OK
mackbeth napisał/a: | Ja miałem czujnik ... |
też się wahałem z zakupem czujnika i chyba dobrze na tym wyszedłem, jak już mnie dobrze wqrzył ten terkotąjący hampel, zebrałem się i wyłuskałem czujnik ze zwrotnicy, rozebrałem na części, przeczyściłem, sprawdziłem jakość uszczelnienia, zmontowałem, wkleiłem na silikon w zwrotnicę i już ok. miesiąca cieszę się sprawnym ABS`em |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:26
|
|
|
Jakby co to czujnik ten mam jeszcze:) I koronkę abs'u 43 zęby także:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:48
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | wyłuskałem czujnik ze zwrotnicy | Jakim cudem? |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 28-09-2011, 07:02
|
|
|
Zdradź tą tajemnice, bo to wiedza zaprawdę tajemna mieć czujnik i zwrotnice oddzielnie a zarazem sprawne:):):) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-09-2011, 19:46
|
|
|
 
nie było łatwo, dobre cęgi, łapiemy za tył czujnika, za ten twardy plastik, najpierw trochę rozruszać, kręcąc, wskazane zdjęcie tarczy, lepszy dostęp i pole do manewrowania, 2-ga osoba pomaga lekko wygiętym śrubokrętem, naciskając na głowicę czujnika od przodu, u mnie wyszedł bez większych problemów, fakt, trochę syfu się tam uzbierało, wyczyszczone, oskrobane, wklejone "nazad" na silikon, wszelkie objawy opisywane powyżej ustąpiły, ABS działa tak jak przed awarią. |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 29-09-2011, 20:29
|
|
|
O kurczę..a co to za czujnik??? wszystkie jakie widziałem w galancie są z metalową obudową, co sprawia że nawet po 1000km jest już jak zaspawane... ciekawe skąd taki czujnik....
u mnie był taki:
 |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-09-2011, 20:47
|
|
|
Czujnik plastikowy wiec łatwo wyszedł , nie dziwie sie , nie to co u ciebie Maćku w Galancie stalowa obudowa kontra zeliwna zwrotnica 99.9% konczy sie niepowodzeniem Zdziwiony jestem tym czujnikiem pierwszy raz taki widze w Galu , moze ktoś wczesniej cos dobierał |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-09-2011, 21:27
|
|
|
sądzę że to to samo, tylko mojego wyłuskałem, wycisnąłem z metalowej obudowy i dlatego tak wygląda
anyway ważne że działa |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 30-09-2011, 07:12
|
|
|
Czy były jakieś numery części na nim? Bo widać, że jest to jednak zupełnie inny czujnik, a warto wiedzieć jaki jest zamiennik, bo oryginału oczywiście brak:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-09-2011, 08:42
|
|
|
yaro1976 masz SE z 1999 r., więc najprawdopodobniej masz już poliftowe zwrotnice przednie, a tym samym krótsze czujniki ABS-u. To raczej jedyna różnica. Wiem coś o tym, bo akurat jestem na etapie przekładki zwrotnic z modelu po 99 roku do mojego z 1998. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 30-09-2011, 08:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-09-2011, 08:42
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Czy były jakieś numery części na nim? Bo widać, że jest to jednak zupełnie inny czujnik, a warto wiedzieć jaki jest zamiennik, bo oryginału oczywiście brak:) |
no qrcze nie spojrzałem, ale teraz jak patrzę na twój i mój to pomijając fakt że mój bez obudowy to i tak ma mniejszy ten korpus, przez który przechodzi przewód do wewnątrz, mackbeth jaki masz rocznik i hamulce (256, czy 276)?
ok doczytałem , SE z `98-go, czyli powinno to być to samo, a jednak wizualnie różnią się trochę:
 |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 30-09-2011, 10:04
|
|
|
SE 99' 276 hamulce. Miałem też zwrotnicę z poliftowej V6 i tam też czujnik inny, wygląda tak samo ale jest krótszy:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-09-2011, 14:32
|
|
|
Ilu przewodowy jest ten czyjnik? Czy to standardowy 2 przewodowy pickup magnetyczny?
Yaro, masz moze jego wymiary? długośc... średnica... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-09-2011, 14:34
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ilu przewodowy jest ten czyjnik? Czy to standardowy 2 przewodowy pickup magnetyczny?
Yaro, masz moze jego wymiary? długośc... średnica... |
jedynie długość, tak jak na 3-cim zdjęciu |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2011, 23:07
|
|
|
Przymierzam się do wymiany zwrotnic przednich w moim Galancie. Wszystko już chyba wiem, ale dzisiaj próbowałem zlokalizować w którym miejscu są wtyczki od czujników ABS-u pod maską i za nic w świecie nie mogłem ich znaleźć z żadnej strony. Gdzie one są? |
|
|
|
 |
|