Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:35
[MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Problem z dźwignią
Autor Wiadomość
pgrygiel
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2006, 16:40   [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Problem z dźwignią

po wyłączeniu biegu wstecznego nie opada dźwignia i czasami zamiast biegu 1 można przez pomyłkę wrzucić wsteczny.
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 08:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
burz
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2006, 19:15   

To ja tez sie dopisze...
Mam spejsika dopiero kilkanascie dni, ale nie moge sie przywyczaic do tego, ze choc dusze pedal sprzegla do samej podlogi, to podczas wrzucania I i potem II czuje, jak cos zgrzyta, jakbym nie naciskal sprzegla do konca. Mechanik mowi, ze nie da rady tego poprawic, bo ... cos tam... cos tam.
Czy faktycznie nie da rady tego wyregulowac? Nawet jak nawet gumowa mata dostanie sie pod pedal, to sa problemy (bez maty zreszta tez sa, ale mniejsze)...
pozdr, burz
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-11-2006, 11:23   

Eeee, nie sądzę, żeby nie można było tego wyregulować. Choć jest tu jakaś hydraulika to wydaje mi się, że odległość terczy sprzęgła od koła musi być jakoś regulowana.
Zapewne w trakcie zużywania się tarczy sprzęgła przypadłość ta będzie coraz mniejsza, aż zaniknie.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
minimus
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2006, 16:14   

Regulacja jest automatyczna. U mnie jest wręcz odwrotnie - sprzęgło "chwyta" dość wysoko. QW serwisie mi powiedzieli, że tak ma być. Jednak jeśli są zgrzyty to chyba coś nie tak. Rozumiem, że skoro GDI to rocznik coś koło 2002? Wtedy skrzynie były jeszcze dobre ;-)
Na twoim miejscu bym walczył lub poszedł do innego serwisu.
 
 
Misiek_Haribo
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2006, 21:02   Re: Problem z dźwignią zmiany biegów w MSS

pgrygiel napisał/a:
po wyłączeniu biegu wstecznego nie opada dźwignia i czasami zamiast biegu 1 można przez pomyłkę wrzucić wsteczny.


W swoim poprzednim miśku też tak miałem i... po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Po paru dniach bezbłędnie wyczuwałem, czy wrzucam 1 czy wsteczny :D
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2006, 10:29   Re: Problem z dźwignią zmiany biegów w MSS

Misiek_Haribo napisał/a:
W swoim poprzednim miśku też tak miałem i... po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Po paru dniach bezbłędnie wyczuwałem, czy wrzucam 1 czy wsteczny :D


Do wszystkiego się można przyzwyczaić, ale nie o to przecież chodzi.
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28-11-2006, 11:38   

Witam!!!
Wydaje mi się że problem tkwi w tulejkach. Można je wymienić za małe pieniążki, a tulejki są tu: http://moto.allegro.pl/it...shi_carism.html
Pozdr zako :lol:
_________________

 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 01-12-2006, 09:14   

Ile tych tulejek potrzeba i jak je wymienić? W moim miśku też się kłania wymiana. Ja sobię radzę ale żonka czasem morduje się z jedynką i 3 wrzuca :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 01-12-2006, 09:48   

Trzeba dwie tulejki, aby wymienić musisz mieć kanał, a wymiana nie jest trudna, cza troche pogłówkować.
Pozdro zako
_________________

 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 01-12-2006, 11:56   

Dzięki za podpowiedź... ale powiedz mi jeszcze, gdzie mniej więcej są te tulejki? Bliżej skrzynki, czy manipulatora? Szukałem na schemacie w manual service ale nie moge się ich dopatrzeć
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
marcinb
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2006, 14:10   

Witam
Ja też mam takowy problem, lecz u mnie zgrzyta 2 przy wciskaniu z jedynki i 3 z 2 wiec kłania sie wymiana synchronizatorów i tulejek. Az mnie portfel boli na myśl wydatków. Jak ktoś juz to wykonywał to prosze o info co i jak po kolei, to może ze znajomym mechanikiem coś pogrzebiemy, aby było taniej.
 
 
dlugiad
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 11:07   

Moominek napisał/a:
Dzięki za podpowiedź... ale powiedz mi jeszcze, gdzie mniej więcej są te tulejki? Bliżej skrzynki, czy manipulatora? Szukałem na schemacie w manual service ale nie moge się ich dopatrzeć

Tulejki są na koncu poziomego drążka pod spodem samochodu. Jeden koniec drążka przymocowany jest do lewarka zmiany biegów ale tulejki sa po jego drugiej stronie, czyli od strony skrzyni biegów. U mnie schowane są pod plastikową osłonką i może dlatego własnie są trudne do zlokalizowania. W manualu są one widoczne w pliku "22 Manual Transmission" strona 22-7 i oznaczone numerem 6.
Są też jeszcze jedne tuleki w samym lewarku ale one raczej sie nie wyrabiają.
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-12-2006, 09:48   

No i tu przydałoby się rozwinąć funkcję "POMÓGŁ" o możliwość klikania też przez innych uczestników dyskusji.
dlugiad podał bardzo precyzyjnie rozwiązanie nie autorowi ale jednak pomógł!
dlugiad dzięki wielkie! Teraz wiem, gdzie tego szukać :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 21:59   Przyklejanie się drążka

U mnie jak dłużej, tzn. około 10 minut jadę na jednym biegu, w szczególności na 5-tce to mam dziwne uczucie, szczególnie jak chcę go zdjąć na mniejszy, czuje opór, jakby się gdzieś przykleił drążek zmiany biegów. Może ktoś z Was miał coś podobnego. Jestem miesięcznym użytkownikiem MSS, nie znam go, być może to normalne? A jeżeli to normalne to jaki olej leje się do skrzyni, może czas już go wymienić wtedy będzie po problemie, no ale pytam, bo warto pytać ;)
 
 
zajac77 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceStar
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2008, 16:08   

kochani,
mam bardzo podobny problem.
Nie mogę wrzucić czasami biegu wstecznego. Podciągam ten uchwyt na drążku skrzyni biegów do góry i wrzucam wsteczny a mi się i tak wrzuca 1.
Czy wiecie czego to może być wina?

ciężko też wchodzi mi ten 1 bieg i czasami muszę się ostro nawciskać aż wpadnie.
To pewnie kwestia regulacji....

pozdroofka,
zajac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.