[1G 90-94] OD czego jest ta część ? |
Autor |
Wiadomość |
Bierny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: Wierzbie
|
Wysłany: 30-09-2011, 15:33 [1G 90-94] OD czego jest ta część ?
|
|
|
Witajcie mam taki problem
Nie wiem do czego jest ta część tzn. co ona robi i za, co odpowiada.
A tu ta część jest zamontowana ..
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 30-09-2011, 16:17
|
|
|
TPS - czujnik położenia przepustnicy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bierny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: Wierzbie
|
Wysłany: 01-10-2011, 12:13
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie.. Jaka powinna być rezystancja na poszczególnych pinach ? |
|
|
|
 |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-10-2011, 10:29
|
|
|
Bierny, przy ustawianiu TPSa są dwie techniki. Pierwsza to na pomiarze rezystancji między 3 a 4 pinem. tak kręcisz TPSem, aż miernik wskaże, że załapuje połączenie. chodzi o moment przejścia gdzie nie ma połączenia między tymi pinami, a gdy takie połączenie się pojawia. Teoretycznie w takim położeniu tps powinien być przykręcony.
Drugi sposób to napięcie się mierzy chyba między 2 a 4 pinem i musi ono wynosić koło 0.5 V. Wymaga to jednak tego, żebyś nie zdejmował złącza, a wbił igły w przewody na włączonym zapłonie. Wtedy musisz uważać, żeby igły się nie dotknęły, żeby zwarcia nie było. Druga metoda jest dokładniejsza, lecz trudniejsza.
Zapomniałem, że w 1G nie ma jednego pinu, więc tylko napięcie wchodzi w grę... |
|
|
|
 |
Bierny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: Wierzbie
|
Wysłany: 03-10-2011, 17:21
|
|
|
No w 1g są 3 piny |
|
|
|
 |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-10-2011, 09:21
|
|
|
Bierny, potraktuj nieistniejący pin jako pin nr 3 ten nieistniejący pin to jest IPS, który stwierdza czy przepustnica jest zamknięta czy nie. Spróbuj ustawić TPSa tak, żeby napięcie na nim było na pinie 2 i 4 wynosiło około 0.5V Książka serwisowa wspomina, że napięcie tam może być od 0.4V do 1V gdy jest przepustnica zamknięta. Poniżej 0.2V check engine wyrzuca błąd TPS. |
|
|
|
 |
Bierny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: Wierzbie
|
Wysłany: 04-10-2011, 15:48
|
|
|
No mi się właśnie nie wyświetla check engine jak TPS jest podłączony |
|
|
|
 |
wuerce
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 241 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 07-10-2011, 23:48
|
|
|
znaczy się że potrzebujesz nową |
_________________ ... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92 |
|
|
|
 |
|