Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny
Autor Wiadomość
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 30-08-2011, 08:23   [Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny

Witam.
Zaobserwowałem w mojej Cari rok 2004 1.9 did 102km dość znaczny spadek mocy.
W serwisie na komputerze powiedzieli że to sterownik turbiny padł. Próbuję znaleźć taką część w sieci, ale jest bardzo trudno. Czy ktoś z forumowiczów może wie jaki numer ma ta część. Znając numer byłoby mi pewnie łatwiej.
Przeszukałem forum pod kątem sterownika turbiny i nic na ten temat nie znalazłem, a w ASO śpiewają 500 zł za wymianę.
Pozdrawiam.
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 30-08-2011, 08:39   

A jak to wygląda?
Bo turbina nie ma żadnej części elektronicznej więc tylko mechanika, czyli zaworek ciśnienia pozostaje.
Chyba że mówimy o elemencie który steruje właśnie ciśnieniem do zaworka mechanicznego który jest na grodzi czołowej przyczepiony.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-08-2011, 17:28   

Student napisał/a:
Chyba że mówimy o elemencie który steruje właśnie ciśnieniem do zaworka mechanicznego który jest na grodzi czołowej przyczepiony.
i
Gordon napisał/a:
ASO śpiewają 500 zł za wymianę.
To byłaby Gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuba przesada, zakładając, że turbina jest bez zmiennej geometrii, to jedyny knif jaki tam może się popsuć od sterowania, to:
- to co wspomniał Student
- zawór upustowy
- czujnik pomiaru ciśniena doładowania,

Poza elektryką pozostaje mechanika i nieszczelności.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 30-08-2011, 22:51   

ja to szczerze mówiąc trochę się nie znam. Człowiek w ASO powiedział, cytuję: "moduł sterowania turbiną". Z tego co już sam szukałem to w ogóle nic pod taką nazwą nie występuje. Więc nie mam pojęcia co miał na myśli. Według tego co znalazłem w sieci to może chodzić faktycznie o zawór ten z membraną co steruje ciśnieniem (czy jakoś tak). Może coś pokręciłem. Nie wiem czy chodzi tu o zawór EGR?
Rozumiem, że w ASO mówią tak aby człowiek się nie zorientował o co chodzi. Ale oni nawet świece żarowe NGK chcą sprzedać za 100 zł od sztuki plus robocizna 150 zł. Czyli 550 zł za coś co sobie sam zrobię bez ASO za koszt świec równy 120 zł. Ale ASO jak wiadomo to rozbójnicy. No i niestety nie łupią bogatych by dać biednym.
Pozdrawiam.
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi mimo iż dalej nie wiem co człowiek z ASO mógł mieć na myśli. Chyba się go zapytam przy okazji o numer tej części, która się zepsuła a nie o nazwę.
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 31-08-2011, 06:28   

Jak nie zapomnę to zrobię dla ciebie zdjęcie dwóch części które mogły paść.
Stawiam na :
-czujnik pomiaru ciśniena doładowania,
lub nieszczelność przewodów.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 02-09-2011, 13:15   

No i tak jak mówiłem, spytałem się w serwisie o numer części i jest to M618057 - czyli zawór.
Jak wymienię to opiszę czy faktycznie.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 03-09-2011, 20:23   

To jest ten sterownik co jest na grodzi. Steruje chyba ilością paliwa w zależności od pracy turbiny. (ciśnienia doładowania)Uszkodzenie to brak mocy, mozna to obejść łącząc odpowiednio węzyki które z niego wychodzą i do niego dochodza ale może to spowodować uszkodzenie silnika. Tak powiedzieli w serwisie, wymiana na nowy to około 500zł. Moc wraca do normy.Pozdr.
_________________

 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 03-10-2011, 08:56   

Sorki, że odświeżam temat, ale to jest ta część.

W takim razie jak to się nazywa po polsku i co muszę kupić w kiosku z częściami?
Pozdrawiam.
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-10-2011, 10:18   

W grupie VW jest to zawór N75, czyli zawór regulacji ciśnienie doładowania.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-10-2011, 11:13   

slawek st napisał/a:
To jest ten sterownik co jest na grodzi. Steruje chyba ilością paliwa w zależności od pracy turbiny.


Zaden sterownik tylko elektrozawór zadnej ilosci paliwa tylko jezeli ciśnienie jest zaduże w kolektorze to odcina podciśnienie na WG w turbinie i zalezy od konstrukcji albo przekierowuje spaliny do wydechu lub układ kierowniczek w zmiennej geometri
 
 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 03-10-2011, 12:17   

Dzięki chłopaki, ale jak ta część się nazywa? Bo chcę iść do sklepu i powiedzieć: Poproszę .... Bo nie wiem jak mnie zrozumieją gdy powiem: Poproszę elektrozawór , taki co to jeśli jest ciśnienie za duże w kolektorze to.... itd...
W taj chwili nawet nie wiem jak wyszukać to coś np na allegro.
Pozdrawiam.
I naprawdę dziękuję za odpowiedzi, mimo iż można wyczuć sarkazm w tym poście.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-10-2011, 17:56   

może elektorzawór turbiny
 
 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-10-2011, 08:22   

wygląda na to że to faktycznie elektrozawór turbiny.
teraz już się trochę tego znalazło na google.
też występuje pod nazwą elektrozawór podciśnienia turbiny.
ale do carismy ciężko znaleźć, a ta część od renault 1.9 dci jest jednak nieco inna.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

I jeszcze szybkie pytanie w temacie.
znalazłem dwie aukcje na zawór EGR i zdębiałem zerknijcie i zobaczcie sami:
http://allegro.pl/mitsubi...1837228433.html
http://allegro.pl/mitsubi...1814803464.html

Więc który z nich to EGR?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-10-2011, 11:21   

http://allegro.pl/listing...+dci&category=0
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 07-10-2011, 16:43   

To nie jest EGR. Faktycznie jest to regulator ciśnienia .wymiana i koszt tak jak opisałem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.