Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 3.0 USA] Klocki i tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Grzesq 
Forumowicz


Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2011, 10:24   

andrzejGb napisał/a:
wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe

Też tak miałem u siebie, w określonym zakresie prędkości lekko drżała kierownica. Dopiero 3 wyważanie w kolejnym warsztacie pomogło. Tarcze hamulcowe niestety też mogą dawać takie objawy, mimo że kierownica nie drży przy hamowaniu.
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 04-08-2011, 08:18   

andrzejGb napisał/a:
wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe


wyważ jeszcze raz w innym warsztacie i przy okazji niech sprawdzą czy felgi są proste, lub jak kolega Ci radził zmień koła przód tył.I zobaczysz czy ustąpiło czy nie jak nie to być może któraś tarcza hamulcowa eis odkształciła i daje ten efekt.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 03-10-2011, 21:43   

klocki TRW zaczeły piszczeć , ekstra chrupią gdy powoli puszczam hamulec .
Przy wymianie opon napompowali mi opony 1,8 bara zamiast 2,2bara dopompowanie opon zmniejszyło drgania
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 03-10-2011, 23:18   

Nie koniecznie muszą być klocki złe może są gdzieś luzy i wpadają w drgania i piszczą ja mam trw i jest super .Spróbuj kupić specjalną maść i posmarować klocki od strony tłoczka powinno pomóc
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-10-2011, 23:30   

lexus napisał/a:
Nie koniecznie muszą być klocki złe może są gdzieś luzy i wpadają w drgania i piszczą ja mam trw i jest super .Spróbuj kupić specjalną maść i posmarować klocki od strony tłoczka powinno pomóc
To akurat powinno zawsze sie robic przy wymianie klockow. jesli mechanik tego nie zrobil, to amator jakis. Polecam paste aluminiowa. Miedziana dotychczas ogolnie stosowana, nie jest optymalna.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 04-10-2011, 00:02   

Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych tyle ze poprzednio miałem klocki bez warstwy antypiskowej natomiast były blaszki nakładane na klocki teraz w klockach jest masa antypiskowa i załozyłem na to blaszki jakie były na poprzednich klockach i nie wiem czy się nie gryzie.Przypomnę auto jest z USA zaciski mają 1 duzy tłoczek
 
 
wysmok 
Forumowicz


Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-11-2012, 11:21   

Panowie,

mam możliwość kupienia w dobrej (tak sądzę ;) ) cenie klocki:
- przód FERRODO, 135 zł,
- tył BREMBO lub TRW, oba po 122 zł.

Miał ktoś z Was doświadczenia z tymi klockami?
_________________
Pozdrawiam,
wysmok
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-11-2012, 13:22   

andrzejGb napisał/a:
Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych
chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
wysmok napisał/a:
TRW, oba po 122 zł.
często używałem TRW i byłem zadowolony. Ferrodo też. Brembo nie używałem
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 19-11-2012, 15:37   

[quote="rezon"]
andrzejGb napisał/a:
Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych
chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.

a gdzie tam widziałeś aluminium ???? klocki z aluminium jeszcze nie robia:) , smaruję warstwę tłumiącą , prowadnice klocków. poczytaj w necie to nie wymysł ASO
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-11-2012, 16:10   

Hamulce to nie tylko klocki. Sam sobie poczytaj w necie - nawet na forum Outka wypowiedzi dot. smaru miedzianego. Znacznie lepsze są wysokotemperaturowe smary syntetyczne. ASO Mitsu w moim Outku bardzo chętnie zalewało wszystko smarem miedzianym zapominając o wcześniejszym czyszczeniu - efekt to krzywienie tarcz, wymiana klocków co 20kkm, zacinające się klocki na prowadniczkach, itd...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-11-2012, 21:46   

[quote="andrzejGb"]
rezon napisał/a:
andrzejGb napisał/a:
Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych
chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.

a gdzie tam widziałeś aluminium ???? klocki z aluminium jeszcze nie robia:) , smaruję warstwę tłumiącą , prowadnice klocków. poczytaj w necie to nie wymysł ASO
Do klockow nalezy stosowac tak jak sugerowal Rezon, specjalny dedykowany smar, a nie aluminiowe lub miedziane pasty.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 20-11-2012, 00:05   

rezon napisał/a:
Hamulce to nie tylko klocki. Sam sobie poczytaj w necie - nawet na forum Outka wypowiedzi dot. smaru miedzianego. Znacznie lepsze są wysokotemperaturowe smary syntetyczne. ASO Mitsu w moim Outku bardzo chętnie zalewało wszystko smarem miedzianym zapominając o wcześniejszym czyszczeniu - efekt to krzywienie tarcz, wymiana klocków co 20kkm, zacinające się klocki na prowadniczkach, itd...


nie korzystam z ASO jezeli nie muszę ,wymiana klocków jest prosta czynnością i każdy zrobi to lepiej niż ASO no chyba ze ma 2 lewe ręce,.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-11-2012, 08:15   

Chyba, że robi się to przy okazji przeglądów co 20kkm, to po co samemu robić skoro ASO tak renomowanej marki jak Mitsubishi jest autoryzowane, profesjonalnie przygotowane, posiada wiedzę i doświadczenie, odpowiednie narzędzia, wyszkolony personel - no przecież nie może spartolić tak prostej czynności jak wymiana klocków. No chyba, że jednak może i
andrzejGb napisał/a:
wymiana klocków jest prosta czynnością i każdy zrobi to lepiej niż ASO
. W Outku jest to prosta czynność, na dodatek nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi - tylko klucz bodajże 17.
Ja korzystam z ASO mimo braku dwóch lewych rąk - niech każdy zajmuje się swoją pracą, to wszyscy będą mieli co robić.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 21-11-2012, 00:34   

rezon napisał/a:

Ja korzystam z ASO mimo braku dwóch lewych rąk - niech każdy zajmuje się swoją pracą, to wszyscy będą mieli co robić.

Nie zawsze tak jest, wielu wykonuje swoja pracę byle jak. mam złe doswiadczenia z ASO i nie tylko. W Polsce zbyt często stanowiska i pracę dostają ludzie co maja 2 lewe ręce za łapówki i po znajomościach a umiejętności czy wykształcenie ma drugorzędne znaczenie :(
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 21-11-2012, 09:54   

do hamulców teraz stosuje się pasty ceramiczne - miedz odchodzi w niepamięć ze względy na tworzenie korozji...
często powodem drgań i problemem z "doważeniem" nie jest niewłaściwe wyważenie, a montaż brudnych, upapranych felg i tarcz na piastę... proponuję rozebrać koło wraz z tarczą hamulcową - wszystko dokładnie oczyścić z rdzy i brudu, również osadzenie felgi- powinno pomóc...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.