[II 3.0 USA] Klocki i tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-08-2011, 10:24
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe |
Też tak miałem u siebie, w określonym zakresie prędkości lekko drżała kierownica. Dopiero 3 wyważanie w kolejnym warsztacie pomogło. Tarcze hamulcowe niestety też mogą dawać takie objawy, mimo że kierownica nie drży przy hamowaniu. |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-08-2011, 08:18
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | wyważałem 2 razy po po pierwszym wyważeniu miałem podobnie kolejne wywazenie kół w innej firmie i objawy te same, opony nowe |
wyważ jeszcze raz w innym warsztacie i przy okazji niech sprawdzą czy felgi są proste, lub jak kolega Ci radził zmień koła przód tył.I zobaczysz czy ustąpiło czy nie jak nie to być może któraś tarcza hamulcowa eis odkształciła i daje ten efekt. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 03-10-2011, 21:43
|
|
|
klocki TRW zaczeły piszczeć , ekstra chrupią gdy powoli puszczam hamulec .
Przy wymianie opon napompowali mi opony 1,8 bara zamiast 2,2bara dopompowanie opon zmniejszyło drgania |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 03-10-2011, 23:18
|
|
|
Nie koniecznie muszą być klocki złe może są gdzieś luzy i wpadają w drgania i piszczą ja mam trw i jest super .Spróbuj kupić specjalną maść i posmarować klocki od strony tłoczka powinno pomóc |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-10-2011, 23:30
|
|
|
lexus napisał/a: | Nie koniecznie muszą być klocki złe może są gdzieś luzy i wpadają w drgania i piszczą ja mam trw i jest super .Spróbuj kupić specjalną maść i posmarować klocki od strony tłoczka powinno pomóc | To akurat powinno zawsze sie robic przy wymianie klockow. jesli mechanik tego nie zrobil, to amator jakis. Polecam paste aluminiowa. Miedziana dotychczas ogolnie stosowana, nie jest optymalna. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 04-10-2011, 00:02
|
|
|
Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych tyle ze poprzednio miałem klocki bez warstwy antypiskowej natomiast były blaszki nakładane na klocki teraz w klockach jest masa antypiskowa i załozyłem na to blaszki jakie były na poprzednich klockach i nie wiem czy się nie gryzie.Przypomnę auto jest z USA zaciski mają 1 duzy tłoczek |
|
|
|
 |
wysmok
Forumowicz

Auto: OII 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-11-2012, 11:21
|
|
|
Panowie,
mam możliwość kupienia w dobrej (tak sądzę ) cenie klocki:
- przód FERRODO, 135 zł,
- tył BREMBO lub TRW, oba po 122 zł.
Miał ktoś z Was doświadczenia z tymi klockami? |
_________________ Pozdrawiam,
wysmok |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-11-2012, 13:22
|
|
|
andrzejGb napisał/a: | Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych | chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
wysmok napisał/a: | TRW, oba po 122 zł. | często używałem TRW i byłem zadowolony. Ferrodo też. Brembo nie używałem |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 19-11-2012, 15:37
|
|
|
[quote="rezon"] andrzejGb napisał/a: | Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych | chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
a gdzie tam widziałeś aluminium ???? klocki z aluminium jeszcze nie robia:) , smaruję warstwę tłumiącą , prowadnice klocków. poczytaj w necie to nie wymysł ASO |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-11-2012, 16:10
|
|
|
Hamulce to nie tylko klocki. Sam sobie poczytaj w necie - nawet na forum Outka wypowiedzi dot. smaru miedzianego. Znacznie lepsze są wysokotemperaturowe smary syntetyczne. ASO Mitsu w moim Outku bardzo chętnie zalewało wszystko smarem miedzianym zapominając o wcześniejszym czyszczeniu - efekt to krzywienie tarcz, wymiana klocków co 20kkm, zacinające się klocki na prowadniczkach, itd... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-11-2012, 21:46
|
|
|
[quote="andrzejGb"] rezon napisał/a: | andrzejGb napisał/a: | Zastosowałem pastę miedzianą zalecaną do klocków hamulcowych | chyba tylko przez ASO . część elementów układu hamulcowego jest ze stopów Al . Miedź + Al to niezbyt dobra kompozycja.
a gdzie tam widziałeś aluminium ???? klocki z aluminium jeszcze nie robia:) , smaruję warstwę tłumiącą , prowadnice klocków. poczytaj w necie to nie wymysł ASO | Do klockow nalezy stosowac tak jak sugerowal Rezon, specjalny dedykowany smar, a nie aluminiowe lub miedziane pasty. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 20-11-2012, 00:05
|
|
|
rezon napisał/a: | Hamulce to nie tylko klocki. Sam sobie poczytaj w necie - nawet na forum Outka wypowiedzi dot. smaru miedzianego. Znacznie lepsze są wysokotemperaturowe smary syntetyczne. ASO Mitsu w moim Outku bardzo chętnie zalewało wszystko smarem miedzianym zapominając o wcześniejszym czyszczeniu - efekt to krzywienie tarcz, wymiana klocków co 20kkm, zacinające się klocki na prowadniczkach, itd... |
nie korzystam z ASO jezeli nie muszę ,wymiana klocków jest prosta czynnością i każdy zrobi to lepiej niż ASO no chyba ze ma 2 lewe ręce,. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-11-2012, 08:15
|
|
|
Chyba, że robi się to przy okazji przeglądów co 20kkm, to po co samemu robić skoro ASO tak renomowanej marki jak Mitsubishi jest autoryzowane, profesjonalnie przygotowane, posiada wiedzę i doświadczenie, odpowiednie narzędzia, wyszkolony personel - no przecież nie może spartolić tak prostej czynności jak wymiana klocków. No chyba, że jednak może i andrzejGb napisał/a: | wymiana klocków jest prosta czynnością i każdy zrobi to lepiej niż ASO | . W Outku jest to prosta czynność, na dodatek nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi - tylko klucz bodajże 17.
Ja korzystam z ASO mimo braku dwóch lewych rąk - niech każdy zajmuje się swoją pracą, to wszyscy będą mieli co robić. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
andrzejGb
Forumowicz
Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 207 Skąd: aaaaaa
|
Wysłany: 21-11-2012, 00:34
|
|
|
rezon napisał/a: |
Ja korzystam z ASO mimo braku dwóch lewych rąk - niech każdy zajmuje się swoją pracą, to wszyscy będą mieli co robić. |
Nie zawsze tak jest, wielu wykonuje swoja pracę byle jak. mam złe doswiadczenia z ASO i nie tylko. W Polsce zbyt często stanowiska i pracę dostają ludzie co maja 2 lewe ręce za łapówki i po znajomościach a umiejętności czy wykształcenie ma drugorzędne znaczenie |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 21-11-2012, 09:54
|
|
|
do hamulców teraz stosuje się pasty ceramiczne - miedz odchodzi w niepamięć ze względy na tworzenie korozji...
często powodem drgań i problemem z "doważeniem" nie jest niewłaściwe wyważenie, a montaż brudnych, upapranych felg i tarcz na piastę... proponuję rozebrać koło wraz z tarczą hamulcową - wszystko dokładnie oczyścić z rdzy i brudu, również osadzenie felgi- powinno pomóc... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
|