| [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vova   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Wrz 2011
 Posty: 1
 Skąd: Pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-09-2011, 22:58   [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 W autku mam silnik B4184SM   1834cm  GDI benzyna.
 Na forum ciężko znaleźć konkretnych informacji.
 Ten problem jak widzę maja wszyscy użytkownicy
 czyli czyszczenie przepustnicy.
 Może się powtarzam więc proszę o liki do odniesienia
 falujące obroty w silniku GDI 1,8.
 Wskazujące na procedury przy czyszczeniu przepustnicy,
 nauczeniu silnika ponownych obrotów itp.
 Liczę , że ktoś zetknął się już z problemem więc będzie łatwiej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gumibersik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Crisma 1.8 gdi 99
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Lip 2011
 Posty: 14
 Skąd: Zgierz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rabbitold   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Wrz 2011
 Posty: 16
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2011, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie 
 Mam ten sam problem.Czyściłem przepustnice,świece,uczyłem obrotów - bez zmian.
 Dziś odłączyłem czujnik temperatury cieczy silnika i o dziwo obroty ustabilizowały się tyle ,że na nieco wyższym poziomie ok.1000 obr/min.
 Czy przyczyną może być ten właśnie czujnik i czy da się go zmierzyć ?
 Drugie pytanie brzmi czy wie ktoś jak wyregulować obroty biegu jałowego na poziomie 850 obr/min ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2011, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nigdy nie będziesz miał na 850, tylko 750/650(w zależności od składu mieszanki). A przyczyn obrotów może być wiele. Może to być zawalony sadzą kolektor,egr i inne, może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum). |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fenix872   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 146
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2011, 10:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mlun napisał/a: |  	  | może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum). | 
 
 A TUTAJ masz to całkiem fajnie opisane
 |  
				| _________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rabbitold   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Wrz 2011
 Posty: 16
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2011, 20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuje za wskazówki. Orientujesz się gdzie i czy wogóle ten rocznik ma zawór egr ,bo nigdzie nie mogę się go dopatrzeć ?
 Na początek jednak wypnę czujnik temperatury cieczy silnika i obciążę rezystorem ok 300 om
 jeśli jest uszkodzony to wg.wszelkich prawideł obroty powinny się ustabilizować.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rinek   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma GDI '98 Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Kwi 2010
 Posty: 34
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2011, 09:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam, już gdzieś pisałem o tym. u mnie pomogło wykręcenie i wkręcenie śrubki na regulatorze ciśnienia pompy WC i tak kilka razy a potem ustawienie w odpowiedniej pozycji przy pomocy evoscana albo voltomierza
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rabbitold   Nowy Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.8 GDI rocznik 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Wrz 2011
 Posty: 16
 Skąd: Oświęcim
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2011, 15:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chętnie sprawdze tylko gdzie ta sruba ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bczyzowski   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Cze 2011
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam podobny problem z moją Cari. To samo spadające obroty i przygasanie. Gdy dodam gazu nie ma problemu ale po odpuszczeniu jest duże prawdopodobieństwo zgaśnięcia silnika. Z moich obserwacji gdy silnik jest całkowicie zimny jest ok, gdy się rozgrzeje pojawia się problem. Gdy odłączę ten czujnik za filtrem powietrza obroty są ok gdy podłącze z powrotem(na włączonym silniku) to potrafi momentalnie zgasnąć. Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało. |  
				| _________________ bczyzowski
 Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bczyzowski napisał/a: |  	  | Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało. | 
 
 Kolektor, ale jak z przepustnicą ? Czyszczona ? Po czyszczeniu nauka obrotów była ?
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bczyzowski   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Cze 2011
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepustnica nie była czyszczona, ale jest wątpliwe żeby była to przyczyna. Podejrzewam że problem jest z tym czujnikiem który jest za filtrem powietrza. Przy włączonym silniku stukałem w to miejsce i obroty momentalnie się zmieniały. |  
				| _________________ bczyzowski
 Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Za filtrem powietrza ? Mówisz o przepływomierzu ? |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bczyzowski   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Cze 2011
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiesz trudno mi teraz powiedzieć bo nie pamiętam dokładnie gdzie to było, jak jest filtr powietrza i jest przegub to może z jakieś 20cm dalej jest taka plastikowa kostka od której odchodzą chyba 4 kabelki i tam jest ten czujnik. |  
				| _________________ bczyzowski
 Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na 4 zdjęci masz przepływomierz: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php 
 Jeśli to on, to odłączenie go wcale nie znaczy, że przepływomierz jest walnięty. Tutaj wkleję wypowiedź forumowicza aren195612:
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Nie ty pierwszy zauważyłeś że przy falujących obrotach po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik chodzi stabilniej, co nie znaczy że przepływomierz się zepsuł. ECU ilości powietrza wtedy nie mierzy, bo nie ma czym , dawkę paliwa określa z położenia TPS, pracuje niby stabilniej. Jak chcesz, wymieniaj, jak nie ma błędu 12,13 i 25 to moim zdaniem nie ma powodu. | 
 
 Ogólnie zacznij od czyszczenia przepustnicy i nauki obrotów. Jak nie pomoże, to trzeba szukać dalej.
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bczyzowski   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Cze 2011
 Posty: 47
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2011, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | W najbliższym czasie wybieram się ponownie do mechanika, niech szuka dalej   |  
				| _________________ bczyzowski
 Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LS
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |