[Cari 1.8 GDI] kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
poketon
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 51 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 04-10-2011, 19:38 [Cari 1.8 GDI] kontrolka ładowania
|
|
|
Kontrolka ładowania świeci się cały czas.Po zmierzeniu napięcia z alternatora jest 15,2 V.Wstepnie podejrzewam regulator napięcia po konsultacjach ze znajomym mechanikiem.Jednakże z braku kasy chciałbym to zrobić po kosztach i teraz pytanie-czy dam radę to wymienić sam?Jako takie pojecie mam ale nie "grzebę w autach".Mam carismę 2003 1.8gdi |
_________________ Carismomaniak
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-10-2011, 21:09
|
|
|
Też wydaje mi się że to wina regulatora.
Przy wymianie regulatora, jest razem ze szczotkotrzymaczem, nie trzeba rozbierać alternatora. Wystarczy odkręcić dwie śruby mocujące i go wyjąć. Tylko sam regulator jest dość drogi, chyba taniej wyjdzie kupić używany sprawny alternator niż sam nowy oryginalny regulator. |
|
|
|
 |
poketon
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 51 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 05-10-2011, 11:34
|
|
|
I właśnie stąd moje pytanie czy ten regulator jest na tyle integralna częscią alternatora ze sprzedawca mi go nie odkręci jak kupię alternator(takie są niestety realia)...Bo przyznam szczerze że już dokonałem prostej kalkulacji.Nowy regulator to około 150 pln za tylez samo mam używany alternator.Trzeba zadzwonić do gościa i pogadać... |
_________________ Carismomaniak
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-10-2011, 11:48
|
|
|
Jest częścią możliwą do wymontowania ale jeszcze się nie spotkałem by ktoś wymontowywał i sprzedawał używki bez regulatora, zresztą jak napisałeś zawsze można zapytać.
Ciekawe czy taki regulator za 150zł będzie oryginalny, bo jeśli nie to wolę cały alternator oryginalny lub kupić jakiś regulator np. od malucha za około 20 zł i zaadaptować go do takiego alternatora. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-10-2011, 20:37
|
|
|
gorzej jak używka będzie w podobnym stanie jak twój, a z adaptacją z malucha to życzę szczęścia , a tak kupisz nowy i będziesz wiedział na czym stoisz |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-10-2011, 21:00
|
|
|
Ok, jeśli ten nowy będzie oryginalny lub jakiejś dobrej firmy, ale jeśli będzie to jakieś badziewie to zamiast płacić 150zł wolę zapłacić 20-30zł i trochę się pobawić a efekt będzie taki sam. |
|
|
|
 |
poketon
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 51 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 05-10-2011, 23:52
|
|
|
Alternatora nie zamierzam wymieniać.Chce wymienić tylko sam regulator.Alternator który mnie interesuje pochodzi z "anglika".Nie wierze że założyli by tam coś podrobionego.Ale to pewnie tylko moje zdanie |
_________________ Carismomaniak
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-10-2011, 06:23
|
|
|
Ja odniosłem się tylko do wypowiedzi przemekx303, chodziło mi o kupno samego regulatora. W sprzedaży jest wiele zamienników które nie zawsze nawet w ogóle działają. Nawet na forum czytałem kilka tematów o wymianie kilku regulatorów u elektryka, gdzie albo od razu były padnięte albo psuły się bardzo szybko. A w takim używanym alternatorze, o którym piszesz, raczej powinien być oryginał.
Jak wyjmiesz alternator z auta to skontroluj od razu lub nawet wymień jego łożyska, tylko najlepiej na jakieś droższe. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-10-2011, 21:58
|
|
|
Temat przerabiałem. Zamiast bawić się w regulatory wymienić należy cały alternator. Ja swój kupiłem za 50 zł działa już rok. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 07-10-2011, 21:12
|
|
|
regulator boscha ok 270 zł , używka 50zł (jeżeli wporządku) , prosta kalkulacja |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-10-2011, 22:54
|
|
|
Z taką firmą to się zgodzę że jest ok ale cena trochę zaporowa. Ale jeśli chodzi o taki za 150zł to wolał bym używkę Boscha za 50 lub cały altek za około 150. |
|
|
|
 |
poketon
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 51 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 22-10-2011, 14:21
|
|
|
mam pytanko jeszce.mianowicie czy altek od cari 1.8 gdi z 99'/00' będzie mi pasował.Moja to rocznik 2003.Różnią się czymś?
[ Dodano: 29-10-2011, 17:12 ]
Kupilem ten uzywany altek.po wymianie nie ma poprawy.niestety padly baterie w mierniku wiec jakie jest ladowanie nie sprawdze.jesli to nie regulator to co?
[ Dodano: 29-10-2011, 19:21 ]
Wymienilem alternator na uzywany.kontrolka nadal swieci sie.wyczerpala mi sie bateria w czujniku wiec zmierze napiecie podczas ladowania i wtedy jeszcze napisze.jesli to nie regulator napiecia to co? |
_________________ Carismomaniak
 |
|
|
|
 |
kuladencer
Forumowicz SZEDSEX

Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 49 Skąd: gryfów slaski
|
Wysłany: 01-12-2011, 04:09
|
|
|
i jak naprawa?? znalazłeś przyczynę mam podobnie tylko mój nie doładowuje baterii zmieniłem regulator na nowy zamiennik (100 zł) i poprawy nie ma gdzie dalej szukać |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-12-2011, 06:37
|
|
|
Na początku sprawdź ładowanie na akumulatorze i na wyjściu alternatora A dalej posprawdzaj wszystkie grube masy, pomiędzy akumulatorem a ramą, akumulatorem a silnikiem i ramą i silnikiem oraz plus od alternatora do akumulatora. |
|
|
|
 |
kuladencer
Forumowicz SZEDSEX

Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 49 Skąd: gryfów slaski
|
Wysłany: 08-12-2011, 03:13
|
|
|
w nowym regulatorze były zimne luty, nie chciało mi się go rozbierać, to wyciągnąłem szczotki i przełożyłem do swojego. 14,4 V na akumulatorze pokazywało... a dzisiaj znowu zapaliła się kontrolka od ładowania. Gaśnie po dodaniu gazu, ale ładowanie nawet do 13 nie dochodzi... wina akumulatora (kończy się)?? paska (za luźny)?? spróbuje jeszcze tamten regulator zreperować, bo nie wiem co jeszcze... jakby ktoś coś wiedział, to może podpowiedzieć |
_________________
 |
|
|
|
 |
|