| Jaka jest zasada działania trybu AUTO w klimatroniku? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2011, 09:51   Jaka jest zasada działania trybu AUTO w klimatroniku? |   
 |  
               | 
 |  
               | Chciałbym się dowiedzieć jak działa tryb AUTO w klimatroniku. Chodzi mi dokładnie o ogrzewanie. A najbardziej zastanawia mnie to jak dam np temp. 30 st. C i tryb AUTO to wyświetlają się ikony klimatyzacji i ECO. Ale chyba klima się nie uruchamia? Nawiewy się dopasowują do temperatury, ale po co klima jak mam ustawiona tak wysoką temp? Czy lepiej jest używać trybu AUTO w zimie żeby utrzymać stałą temperature? Np wchodzę do auta i ustawiam 26 st. Czy lepiej recznie dać na 32 i regulować? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | byczeks [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2011, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja osobiście nie używam w zimie trybu auto. 
 Tryb auto ma za zadanie utrzymanie zadanej temperatury wspomagając się jeżeli to konieczne sprężarką. Zauważyłem, że przy ustawieniu auto i temperatury np. na 21 stC w chłodny dzień na początku z nawiewów leci ciepłe powietrze, a po jakimś czasie się schładza i dalej wieje chłodnym.
 
 Podobno winą jest niezbyt trafiona lokalizacja czujnika temperatury wewnątrz kabiny, który gdzieś jest niedaleko nawiewów i to daje lekkie przekłamanie ustawionej temperatury na klimatroniku. Ale to nie tylko u mnie tak jest niestety.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2011, 13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujnik temperatury jest jak masz kratki nawiewu i pod nimi taka mała krateczka idąca ze skosa, tam jest rurka do niej przyczepiona i dalej leci tą rurką do czujnika, z tym, że jest to nad radiem, a radio jak wiadomo dodatkowo podgrzewa atmosferę wokół siebie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-10-2011, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli w trybie auto klima się załancza? np przy 25 st? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-10-2011, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Postaram się to ubrać w miarę proste zdania (sobota wieczór  ) po pierwsze, samo eco - sprężarka nie załącza się. eco ze śnieżynką - sprawa idzie cyklicznie. sama snieżynka - klima idzie prawie non toper. Sytuacja z dziś, jest 10stp klima ustawiona na auto. początkowo nawiew na samą szybę plus klima(śnieżynka) z eco. Szyby nie parują mimo iż automat dąży do nagrzania we wnętrzu (klima wysusza)i rzeczywiście, nagrzewa wpierw silnik potem zmienia siłę nadmuchu do wewnątrz (szyba-nogi) po jakimś czasie nawiew zwalnia utrzymując temp. zadaną. Zawsze korzystam z automatu i jest ok. w zimie jak szyby zamarznięte daję odmrażanie i też ok. O ile dobrze pamiętam to w temp poniżej 4-6stp mimo iż klimatronik ustawiony na auto i na wyświetlaczu pokazuje śnieżynkę i eco, sprężarka się nie załącza. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2011, 17:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | a no włąśnie takoś jakoś jak pisze Budrys, klima przy niższych temp raczej ma za zadanie osuszanie powietrza, żeby szyby nie parowały |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-10-2011, 20:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opiszmy sytuacje łopatologicznie. Na dworze temperatura 10 st. C. Powiedzmy, że chcę uzyskać ciepło w aucie rzędu okolo 24 st.
 Jak lepiej?
 * Ustawić 32 st i jak już będzie ciepło ustawiać ręcznie siłę i temp?
 * ustawić tryb auto na 24 st. i tryb ECO? Ale nie do końca rozumiem po co tu klima? Nawet jak wpisze temp 31 st to też jest ikona * lub ECO zależy jak ustawię.
 Przecież auto ma dążyć do nagrzania. A po co klima na się wł i niepotrzebnie spalać więcej paliwa.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-10-2011, 13:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli jak jest chłodno to odparowuje szyby bez włączonej sprężarki? 	  | mlun napisał/a: |  	  | Bo klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia w aucie | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | byczeks [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-10-2011, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja to napiszę jeszcze bardziej łopatologicznie. Nie masz w samochodzie klimatyzacji, a pełen klimatronik, a to jest spora różnica. Tobie chodzi o klimatyzację, a uruchamiasz w trybie auto klimatronik czyli układ automatycznej klimatyzacji, który jak to bardzo ładnie zaznaczył mlun nie służy tylko do chłodzenia, a utrzymywania zadanych parametrów wewnątrz samochodu poprzez płynne sterowanie wentylatorami i elementami odpowiedzialnymi za grzanie i chłodzenie. Np. w chłodne dni automatyczne kierowanie nawiewów na zaparowane szyby w celu ich osuszania, po czym po zagrzaniu kabiny automatyczną zmianę kierunku nawiewu na przód i/lub nogi.
 Bardziej łopatologicznie już nie można.
 
 A odpowiadając na pytanie, to jak jest zimno na dworze jaki jest sens ustawiać 31 st. jak chcesz uzyskać 24. Przecież klima i tak będzie grzała maksymalnie do czasu zbliżenia się do zadanej temperatury i z czasem będzie stopniowo osłabiać grzanie utrzymując zadane 24 st. Ustawiasz 24 i koniec. Nawet, jeśli nie zrobisz to w trybie auto to i tak zadana temp. będzie osiągnięta, tylko podejrzewam, że trochę dłużej będzie to trwało i bez możliwości osuszania, czy użycia sprężarki i to wszystko.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zygizwro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-10-2011, 21:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | od kiedy klima grzeje? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | byczeks [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2011, 09:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | od kiedy klima grzeje? | 
 Ehh.. Odkąd wymyślili urządzenie o nazwie klimatronik, który automatycznie steruje chłodzeniem i ogrzewaniem. A kiedy to dokładnie było, to trudno mi powiedzieć.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2011, 10:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Czyli jak jest chłodno to odparowuje szyby bez włączonej sprężarki? | 
 
 A gdzie ja tak napisałem?
 |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2011, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie twierdzę, że gdzieś tak napisałeś, po prostu bardzo mnie ciekawi ten temat. Czy podczas odparowywania szyb w chłodne dni włącza się sprężarka czy nie. Czy istnieje jakiś pułap temperatury poniżej którego sprężarka sie nie włącza mimo włączonej klimatyzacji. Mowa oczywiście o klimatroniku. 	  | mlun napisał/a: |  	  | A gdzie ja tak napisałem? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-10-2011, 10:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest czujnik chroniący przed oblodzeniem. Nie wiem tylko jaka to jest temp. ale pewnie około 0 stopni sprężarka może się już nie załączyć. |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |